Zout op met je Blue Monday

johnson-wang-iI4sR_nkkbc-unsplash

Is het jou ook opgevallen dat het vandaag, op ‘Blue Monday’, heel wat stiller is in je inbox qua schreeuwerige Blue Monday titels?

Ik heb wel een hunch waar dat door komt.

Vandaag is niet de eerste en ergste dag van het jaar als het gaat om blue gevoelens.

Je zou bijna kunnen zeggen dat het al tijden iedere dag voelt als Blue Monday.

Gisteren las ik daar een fijne quote over van Berthold Gunster, die man die je vast kent als de meester Omdenker.

Hij zei het volgende:

“Ik zie het afgelopen jaar als één Blue Monday, en het getuigt van realiteitszin om nog steeds uit te gaan van het ergste. Daar zullen we ons mee moeten verzoenen.

Je hoeft dit niet te omarmen, het is geen rimpelingetje in de vijver. We kregen klap op klap en hebben alle reden tot somberheid. Kort samen te vatten als: shit, punt.

We moeten wils- en veerkracht tonen om door te gaan. Maar ook geen probleem maken van het probleem.

De frustratie is er, maar we moeten niet gefrustreerd raken omdat we niet met die frustratie kunnen omgaan. Stop met verzetten tegen je gevoel.”

Ik vond het heel verfrissend en heel erg passen bij wat ik ook al een tijdje voel; namelijk dat we onszelf niet moeten opfokken omdat we zo nodig blei-ei positivo van onszelf moeten blijven en dat lukt effe niet.

Niet alles is te fixen met mindset, en je bent geen loser als het je af en toe niet lukt om jezelf te ‘shiften’. je koptekst hier toe

We mogen dus best wat zachter zijn voor onszelf op dit moment. 
EN we kunnen best doorgaan met business voeren, al is het dan misschien op een alternatieve manier.

Hoe kies je dan díe activiteiten voor je business die EN effectief zijn EN die je weer een beetje upliften?

Ik heb 5 trucs voor je die je zo uit de hoge hoed kunt toveren om van Blue Monday (of van een blue period, period) toch nog een te gekke business dag te maken.

Komen ze.

1. Zoek vandaag een mooie review van een klant op en deel die op je social media. Er is niks fijner dan weer even lezen of horen waar je andermans leven mee hebt veranderd of welke resultaten iemand met jouw hulp heeft bereikt. Geeft niet alleen je gevoel, maar ook je business een boost. Enne, plan er om die reden ook meteen een paar in om de komende weken te delen.

2. Bel een business buddy. Deel de successen met elkaar die je de afgelopen weken of het afgelopen jaar WEL gehaald hebt. Ik voorspel je, het zijn er altijd tig meer dan je nu vanuit je Blue Monday stemming kunt overzien. Ook in lockdowntijd gaan er nog gewoon heel veel dingen goed. Door het met een business buddy te delen ga je er weer anders naar kijken en de ander kan je helpen om de waarde te zien in iets wat je zelf al ‘for granted’ neemt.

3. Schrijf een post of blog over je allerleukste klant. Duik diep in het probleem waar ze aanvankelijk mee bij je kwam en hoe je haar hebt geholpen om een transformatie door te maken waardoor ze nu dat ene probleem voor altijd getackeld heeft. Als kers op de taart  deel je in de post 1 waardevolle tip die deze klant ook op weg heeft geholpen. Zo’n post is niet alleen voor jezelf een ‘oh ja’ moment -omdat je daardoor ziet wat je zelf maar al te gauw voor lief neemt-, maar je lezers zien ook wat de impact kan zijn van met jou werken.

4. Ga iets leren waarmee je substantieel aan je business bouwt. Niet meteen een opleiding van een jaar (veeeeel te groot voor Blue Monday), maar koop een boek -of pak er een die al op je leeslijst stond en waar je nog niet aan bent gekomen de afgelopen tijd- over een specifiek onderwerp waar je meer over wilt weten of waar je nog wat over te leren hebt. Claim daarvoor tijd vandaag -al is het maar een kwartiertje- om dat te lezen of te bekijken, en ga meteen met wat je hebt opgestoken aan de slag vandaag. Formuleer minimaal 1 klein actiepunt wat je bij kop en kont kunt pakken vandaag. Niet een hele lijst, 1 ding. Hartstikke effectief, en moet je eens kijken wat een heerlijk gevoel je dat geeft.

5. Geef iets gratis weg. Je kennis, een lijst met gratis tips, een handige checklist, een half uur van je tijd. Van geven wordt iedereen blij, zeker als je geeft zonder er iets voor terug te verwachten. Pay it forward, in time it will return to you. Je hoeft niks nieuws te maken, breng gewoon iets wat je al hebt nog een keer extra onder de aandacht. Of reageer een keer extra uitgebreid onder een (online) vraag van iemand uit je netwerk.

Zit er wat voor je bij? Ga je 1 van de tips toepassen vandaag, of heb je geen last van BlueMonday? Wil je me dat hier laten weten?

Denk je nou Claudia, dat is heel leuk bedoeld allemaal, maar ik heb nog zoveel andere dingen te doen, eerst maar eens daar tijd voor maken?

Het kan zijn dat je verdwijnt in alles wat je wilt doen voor je business, maar wat je ook probeert, HET juiste actiepunt lijkt er niet bij te zitten.

In mijn masterclass Lockdownproof ondernemen van dinsdag 19 januari 15.30u, deel ik met je hoe je in zo weinig mogelijk tijd, toch het meeste resultaat uit de acties voor je business haalt.

Het zijn uitdagende tijden en dan wil je wel dat de weinige tijd DIE je aan je business besteedt, zo veel mogelijk resultaat heeft.

Ik laat je zien hoe je in slechts een UUR per dag, toch zo goed mogelijk je business draaiende houdt, en consequent blijft bouwen aan de groei van je bedrijf.

Er bij zijn? Meld je dan aan via de knop hieronder.

Meld je aan voor de gratis masterclass

Yes, je krijgt een replay, zodat je zelfs de masterclass in stukjes kunt knippen.

Live erbij zijn is wel het leukst, want dan kan ik je vragen persoonlijk beantwoorden.

Enne, jij ziet mij wel maar ik jou niet, dus kinderen op schoot, poezen door het beeld, je onesie aan: i don’t care!

Heb een heerlijke week!

Liefs, Claudia

Heel veel sterkte….. euh, ik bedoel heel veel plezier vandaag!

Liefs, Claudia

P.S. De tips die ik hierboven geef, zijn natuurlijk niet alleen op Blue Monday handig, maar op iedere dag waarop je last hebt van een dipje in je business of in je mindset. Print ze uit en hang ze ergens waar ze je kunnen inspireren.

Is het dipje groter dan wat je kunt tackelen? Mail me dan gewoon even via claudia@claudiaverhey.nl, dan help ik je met een paar persoonlijke tips weer op weg.

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography