Zo verlies je 1000 euro in 5 minuten (en ZO voorkom je dat)
Geld verdienen lijkt moeilijk.
Maar in wezen is het heel simpel.
Je biedt iets aan wat de ander wil hebben, noemt je prijs en de ander koopt dat, want die heeft het nodig.
Werkt zo met boodschappen, energie, zorgkosten, onderbroeken en andere essentiële shizzle.
Hebben we het niet nódig, is er veel keus, of gaat het om een hoog bedrag, dan wordt het sluiten van de deal al wat lastiger.
Het kleinste detail of de gekste nuance, waarvan jij denkt “wie kijkt DAAR nou naar?!”, kan de deal maken of breken.
Laatst was ik op zoek naar een locatie voor mijn livedag op 21 februari.
Ik had mijn VA gevraagd om een paar locaties te benaderen voor een offerte en één sprong er bovenuit.
Eerlijk?
Ik was naar aanleiding van de foto’s al op slag verliefd.
Maar ik had met mezelf ook afgesproken om dit jaar dit soort besluiten iets meer profi aan te pakken, dus had ik me voorgenomen om de locatie eerst te bezoeken voor ik ja zou zeggen tegen de offerte.
Sophie had de locatie gemaild om aan te kondigen dat ik langs zou komen.
Kon niks meer misgaan.
Ik check zo’n locatie dan op een aantal dingen.
Het belangrijkste? Sfeer.
Liefst een beetje anders dan anders.
Inspirerend.
Thuiskomen.
Dan: service.
Voel ik me welkom?
Word ik ontzorgd?
Voelen mijn klanten zich alsof ze in de watten worden gelegd en zijn ze daardoor in staat er écht even uit te zijn, zodat ze kunnen uitzoomen en sneller te pakken hebben wat er nodig is hun business te laten groeien?
Dikke vink erbij ✅.
Als dan de prijs ook nog een beetje klopt (lees; dat bepaal ik op fingerspitzengefühl), denk ik niet meer te lang na en is het al gauw kat in het bakkie.
Bij deze locatie hadden twee van de drie specs al een vinkje erachter (sfeer = was ik al verliefd op en prijs was = helemaal oké).
Maar jij voelt hem ook al op je klompen aankomen, of niet ?
Ik kon de parkeerplekken niet vinden (stond niet duidelijk aangegeven).
Moest 5 minuten zoeken naar de ingang.
De dame achter de receptie keek me wel aan, maar was met andere klanten bezig, en begroette me niet.
In de hele zaak was precies 1 tafeltje bezet, en toch moest ik 3 keer mijn keel schrapen voor ik de aandacht kreeg van 1 van de 4 medewerkers die iets onduidelijks aan het doen waren met de stoelen en de tafels.
Ik vroeg de aarzelende dame ogf ik even 5 minuten bij de zaal mocht kijken, zoals door mijn VA was aangekondigd.
Het kon niet. Want ze hadden het druk. Met de voorbereiding van het ‘diner zometeen’ (het was 13.30u) en ik moest echt een afspraak maken.
“Ook voor alleen even een vlugge blik van een paar minuten?” vroeg ik nog blue.
Ja, ook voor 2 minuten even meelopen naar de zaal.
Ik droop af, een illusie armer.
Deze houding van ‘kan niet’, in plaats van “ik ga kijken wat ik kan doen” had de zaak zojuist meer dan 1000 euro gekost.
Dat is snel verloren in 5 minuten. 😬
Ik vind dit ZO jammer.
Want het is ZO makkelijk om je (mogelijke) klanten meteen bij binnenkomst zo’n goed gevoel te geven dat ze ‘hooked’ zijn, dat ik het zo bijzonder vindt dat dit nog zo vaak fout gaat.
En eenmaal ‘hooked’, is de stap naar een ja op wat het dan ook maar is ZO veel makkelijker.
Wat je creëert met die ‘hook’, is namelijk vertrouwen.
Vertrouwen dat:
=> De ander snapt waar je tegenaan loopt
=> Je wordt gezien en begrepen
=> De ander vaker met dit bijltje heeft gehakt en weet wat jij nodig hebt
=> Dat je bij de juiste persoon beland bent.
En dit geeft zo’n enorme voorsprong op jouw concurrentie, dat jouw mogelijke klant veel makkelijker over de praktische shizzle (locatie, prijs, sfeer, vorm) heen stapt.
Ze willen namelijk met JOU, en hoe jij het vervolgens invult is ondergeschikt.
Het is niet voor niks dat ik met klanten die al een goedlopende business willen, maar voelen dat er meer uit te halen is, als 1 van de eerste dingen kijk naar: HOE ziet die eerste kennismaking met ‘werken met jou’ er uit?
Op welke manier kunnen mensen van jou ‘proeven’?
Voelen ze zich erkend, herkend en gezien?
Smaakt het naar meer?
Zijn ze na deze proeverij al een stap op weg geholpen?
Als jij het lastig vindt om te bepalen wat voor jouw business een goede “proeverij” kan zijn, heb ik iets gaafs voor je.
Aanstaande vrijdagochtend (9.30u tot uiterlijk 12.30u via Zoom) geef ik de eenmalige training Creeer een onweerstaanbare LEADMAGNET, waarin in je laat zien welke ingrediënten er in een niet te missen weggever/proefsessie moeten zitten om hem super aantrekkelijk te maken voor jouw ideale klant.
In deze training deel ik met jou:
⏩Wat de 3 grootste miskleunen zijn die ondernemers vaak maken bij het creëren van een weggever, waardoor hij niet aanslaat bij jouw ideale klant en jouw mailinglijst niet groeit
⏩ Welke overtuigende elementen niet mogen ontbreken in jouw weggever of kennismakingsproduct, zodat jouw leads METEEN snappen dat ze bij jou moeten zijn
⏩ Hoe je het proces rond je weggever zodanig optimaliseert dat je er de meeste conversie uit haalt
⏩ En natuurlijk; Hoe JIJ een weggever maakt die EN superwaardevol is voor jouw klanten EN uniek EN waarin je precies genoeg weggeeft om mensen nieuwsgierig een call bij jou te laten inboeken.
Je boekt je ticket nu voor maar 97,- ex BTW.
Ben je klant (geweest) maar die je (nu) niet (meer) mee aan het On Track programma?
Dan vind je onderaan deze mail jouw persoonlijke betaallink om mee te doen aan deze training met maar liefst 50% korting 🔥.
Aan het einde van de sessie is er volop tijd om jouw persoonlijke vragen te stellen, zodat ik jou kan helpen een killer leadmagnet te creëren: https://www.mollie.com/checkout/select-method/9o4fEJs8UB
Kun je er niet live bij zijn, maar wil je wel graag de training bekijken? Bestel dan toch jouw ticket, want je houdt onbeperkt toegang tot de opname van deze training.
Ik ben heel benieuwd, lieve ; hoe magnetisch aantrekkelijk ben jij op het eerste gezicht? Is het al love at first sight voor klanten of merk je dat mensen toch lang de kat uit de boom kijken? Druk gewoon op reply en vertel het me, i won’t tell a soul 🙊.
BUSINESSCOACH
Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam
.
Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland
© 2019 - 2025 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography