Zo maak ik mijn maandelijkse actieplan 📝

content-ideation

Niks frustrerender dan een lange to-do lijst die je steeds maar blijf aanvullen maar waarvan je het gevoel hebt dat hij je net niet brengt waar je wezen wilt, toch?

Ik ken verschrikkelijk veel ondernemers die knetterhard werken – en dat niet erg vinden overigens, want het levert ook echt wel wat op-, maar tóch niet (zoveel) groeien met hun bedrijf als ze eigenlijk zouden willen.

Meestal komt dat omdat ze in het moment leven en werken, en hun acties voor die dag laten afhangen van wat er die dag in hun hoofd komt bovendrijven, wat ze al tijden zo doen of waar de meeste urgentie (door henzelf gevoeld of door anderen naar voren gepusht) op lijkt te zitten.

Wanneer jou dat ook overkomt dan helt het om een duidelijk punt op de horizon te kiezen; HIER wil ik heen.

Misschien denk je dat je dat hebt, maar ik durf te wedden dat het al weer een rijdje geleden is dat je dat aan een poetsbeurt hebt onderworpen.

Als jij je doelen ook weer scherper wilt stellen, dan zijn er verschillende manieren om dat te doen: kies er vooral 1 die bij je past, dan houd je het het beste vol en raak je minder snel afgeleid.

In deze mail deel ik een van de routes die ik met klanten ook gebruik om beter ‘on track’ te blijven; werken met een (omzet)doel.

Dit is hoe je dat doet: 👇

Weet je wat je wilt omzetten de komende maand? Mooi.
Pak je core diensten erbij en de (gemiddelde) prijs ervan.

Hoeveel van deze diensten moet je verkopen om je omzetdoel te halen?
Dat wordt je target.

Stel je wilt 6000 eu omzetten en jouw traject kost 1500eu. Dat betekent dat je 4 nieuwe klanten moet maken.

Als je weet hoe jouw conversiecijfers zijn (dwz, hoeveel sales/kennismakingsgesprekken moet je voeren om aan 1 nieuwe klant te komen?), kun je gaan inplannen.
Stel jouw conversie is 33% (1 op de 3 gesprekken zorgt voor een YES 🙌), dan weet je hierdoor dat je komende maand 12 gesprekken in je agenda moet zien te regelen om jouw omzet doel te halen.

Weer een stapje verder; hoe kom je dan aan die gesprekken?
Stel je stuurt iedere week een mail naar je mailinglijst, en je post iedere week 4 keer een Reel op Insta. Die mail levert 3 van de 4 keer een aanvraag voor en kennismaking op, je Reels 1 keer per week een aanvraag.

Hier mag je dus opplussen: met 2 keer per week mailen (ipv 1 keer), 2 Reels in de week erbij en iedere Reel met begeleidende tekst in je stories doorplaatsen levert een verdubbeling van je bereik en dus het benodigde aantal leads voor je gesprekken op.

Simpel, denk je?

Dat lijkt zo, als je je de komende maand aan dit to-do lijstje houdt:

  • 8 mails
  • 24 reels
  • 24 stories op basis van je Reels

Maar wat er vaak gebeurt is dat we ons verliezen in de ramsj eromheen:

  • 50 minuten Canvaatjes punniken
  • 30 minuten twijfelen of die Reel tekst ook op LinkedIn kan
  • Weer een nieuw product uitdenken, alvast beginnen aan de salespagina, wat dingetjes klaarzetten in Mailblue; 2 uur
  • Na 5 mails ophouden met mailen omdat het resultaat je tegenvalt en uitzoeken welke actie je dán gaat doen om aan je klanten te komen: 2 uur.

Wat hier gebeurt, is dat je er niet in slaagt om oogkleppen op te zetten en ook echt prioriteit te geven aan de acties die jou het meeste conversie opleveren.

Tóch is dat nodig als je je doelen wilt behalen.

Nee, dat is niet saai en je week zit er ook niet meteen ramvol mee.

Ik wil wedden dat als jij die 8 mails, 24 Reels en 24 stories in 2 uur per dag gedaan kunt hebben, als je het maar prioriteit geeft en dan kun je de rest van de dag zoveel punniken in Canva (of ergens anders) als je wilt.

Én dat als je deze acties die bijdragen aan jouw stip op de horizon prioriteit hebt gegeven, dat jij dan ook je doelen én hoger behaalt.

Dat begint met duidelijkheid over;

=> Jouw ultieme productaanbod

=> Jouw (sales en marketing) strategie

=> en een op die strategie gebaseerd actieplan

Als je merkt dat het nu aardig gaat, maar dat je niet zoveel vooruitkomt als je zou willen, of het gevoel hebt dat je al een tijdje stilstaat op dit plateau: dan is het tijd om je strategie een update te geven.

Ik kan je daarmee helpen op de volgende manieren:

=> LIVE: scoor een ticket voor de live strategiedag DIRECTION (eerstvolgende editie: 19 september). In 1 dag leggen we jouw blinde vlekken en businessgroeikansen bloot en ga je naar huis met een geoptimaliseerde businessstrategie op 1 A4tje. In een compacte groep, op een super mooie locatie en inclusief heerlijke lunch, de hele dag cappu’s, latte’s en gembertweetjes en nog veel meer lekkers!
Tickets: => http://claudiaverhey.nl/event/

=> ONLINE SPEEDCOURSE: In mijn shorttrack businesscourse GAMECHANGER help ik je om in 5 stappen een geoptimaliseerde businessstrategie te (her)ontwerpen. We behouden en optimaliseren wat werkt, en voegen toe/schaven bij wat effectiever kan. In 5 groepssessies in 6 weken staat jouw vernieuwde strategie als een huis. Je kunt nu nog instromen in de course die gisteren (op 29 augustus) begonnen is, je kunt dan direct de opname van de eerste sessie terugkijken en dan ben je meteen weer bij:
Ticket: https://claudiaverheybusinessmentor.kennis.shop/pay/GAMECHANGERS

=> 1 op 1 sessie: Short en sweet, individueel inzoomen op exact wat JIJ nodig hebt om meer winst en resultaat uit je business te halen?

Dat kan in een 1 op 1 strategiesessie van 2 uur, waarin we online (of live als je dat liever wilt) in 1 sessie jouw strategie van een opknapbeurt voorzien.

Jouw sessie, jouw onderwerp; jij kiest wat we behandelen. Ik heb voor maximaal 5 ondernemers per kwartaal plaats, in september zijn er al 2 geclaimd.
Ticket: https://claudiaverheybusinessmentor.kennis.shop/pay/VIP

Is werken met een omzetdoel een manier die bij jou past of gebruik je een andere manier om heldere en haalbare doelen te stellen?

Laat het me gerust weten als je ergens tegenaan loopt als het gaat om het behalen van je groeidoelen; ik kijk met liefde een keer vrijblijvend met je mee!

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography