Wie verkering wil, moet een blauwtje durven lopen.
Het is al heeeeeeuuuuul lang geleden.
Ik was net 14, en hij 18. En een half.
Geschrokken was hij, toen hij er achter kwam dat ik nog maar zo jong was. Nu maakt die 4,5 jaar verschil niks meer uit, maar op die leeftijd voelde het bijna als een generatiekloof.
Hij heeft keurig aan mijn moeder gevraagd of hij mij mee uit mocht vragen, gezien mijn leeftijd.
Beetje jammer dat mijn moeder de clou al weggaf door te antwoorden: “Ik denk dat ze me vermoordt als ik daar nee tegen zeg.”
So much for playing hard to get.
Het gaf hem een enorme voorsprong.
Hij wist dat ik hem ook ‘best leuk’ vond.
Hij wist waar ik blij van werd -want had mij en mijn vriendinnen horen praten over de film waar we naartoe geweest waren, dat we daar popcorn hadden gegeten en een cola hadden genomen (geluisde versie van het drankje).
Hij wist ook wat ik frustrerend vond: dat er lange mensen recht voor mij zaten in de bios waardoor ik niks zag, dat ik het koud had gehad op de weg terug naar huis.
Hij wist welke belemmeringen en go/no go’s er aanwezig waren, om ja dan wel nee te zeggen (busabonnement check, toestemming moeder check).
Je begrijpt; die date, die was kat in het bakkie.
Als je op voorhand zoveel van iemand weet, en je goed voorbereidt op die eerste stap, is de kans dat je slaagt stukken groter.
Natuurlijk, het is vaak nog best even spannend.
Het gaat namelijk ergens om.
Of je ’the one’ bent voor die ander.
Als zijn of haar dromen waar kunt maken.
De ander veilig te laten voelen, zodat ze vleugels krijgt.
Hoe beter je de ander kent, hoe meer je weet van de ander en hoe beter je bent voorbereid, hoe groter de kans wordt dat je er maximaal resultaat uit haalt, uit die eerste stap.
Het vertrouwen waarmee je die stap zet, wordt ook steeds groter.
En dat maakt het weer minder eng.
Je ziet hem vast he, de parallel met je business?
Je kans op een vette date, en wie weet wel een life-long steady relationship, is veel groter als je je potentiële klant goed kent.
Als je op basis van die kennis je producten ontwikkelt, en je communicatie daarop aanpast.
Als je je goed voorbereidt op de bezwaren die je mogelijke klant kan hebben, voordat ze bij jou iets kopen.
Als je precies weet waar ze wel en niet van houdt, zodat je daar op in kunt spelen en weet waar je haar kunt vinden.
Dikke kans dat jij dan op de eerste date al naar honk vier kunt doorschieten.
Het enige wat jij moet doen?
De eerste stap zetten.
Liefs, Claudia
BUSINESSCOACH
Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam
.
Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland
© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography