Waarom ik als businesscoach niet wil groeien door mega op te schalen

glenn-carstens-peters-RLw-UC03Gwc-unsplash-scaled

Ik krijg regelmatig de vraag , waarom ik in vredesnaam al mijn programma’s zo heb ingericht dat al mijn klanten persoonlijke feedback krijgen? Voor ook nog eens een schandalig laag bedrag? -dat bedrag heb ik zelfs verlaagd afgelopen jaar-.

Terwijl iedere businesscoach with a right mind je zal aanraden om je programma’s zo schaalbaar mogelijk te maken en daarvoor 1 op 1 support er zo veel mogelijk uit te slopen, doe ik het 180 graden anders.

Why but why then?
Ik doe dat bewust omdat ik er niet in geloof om ondernemers die al een mooie business hebben opgebouwd, te overstelpen met nóg meer kennis om in te verdwalen.
Deze ondernemers halen namelijk véél sneller resultaat en groei op het moment dat je ze helpt bij de implementatie van die kennis.

Maar dit is wat veel coaches achter de schermen houden…
Ze bewaren deze golden nugget voor later in hun ‘klantreis’ en pompen zoveel mogelijk mensen door hun DIY kennisprogramma’s heen.

Op zich is er natuurlijk wat voor te zeggen om je klanten eerst te voorzien van de kennis die ze nodig hebben om een goede basis te leggen voor dat wat ze willen veranderen.

Maar als je zoals ik werkt met gedreven ondernemers die er al flink wat ondernemers vlieguren op hebben zitten, dan help je die niet met een serie van 20 masterclasses waar ze zich eerst doorheen moeten worstelen voor ze jou überhaupt een korte vraag mogen stellen.

Jij bent zo’n gevorderde ondernemer en wilt je (business)coach een korte vraag kunnen stellen en dan snel een antwoord krijgen, zodat je direct weer door kunt pakken, toch?

Ik denk dat je simpelweg de tijd niet hebt om al die video’s en sessies door te akkeren, sterker nog, daar heb je heu-le-maal geen zin in.

Deze behoefte en noodzaak spot ik bij alle ondernemers met wie ik graag werk, en daarom zijn mijn 1 op 1 mentorship BACKBONE en mastermind ON TRACK voor de volle 100% ingericht op het zo snel mogelijk jouw prangende vragen te beantwoorden, zonder dat je tijd hoeft te verspillen aan het bingen van masterclasses die vol zitten met kennis die toch al in je hoofd wacht om toegepast te worden ;).

Begrijp me goed; ik deel heel veel inhoud, ideëen en opties in mijn masterminds, maar altijd staat voorop HOE je dat dan toe kunt passen.

Ik weet namelijk dat heel veel ondernemers die meedoen aan een groepstraining of DIY programma dáár over struikelen.
En omdat je veel sneller groeit in omzet en klanten als je gewoon gaat DOEN (in plaats van steeds maar weer opnieuw ontwerpen).

Wat ik hiermee maar wil zeggen is: kijk bij het ontwerpen van je business en strategie altijd naar wat het beste past bij wat jij WEET en VOELT dat jouw potentiële klanten het meest nodig hebben.

Dit tegendraadse heeft er hier altijd al ingezeten ;): eerder lanceerde ik al programma’s waarin je mij onbeperkt als ghostwriter en schrijfcoach in je broekzak hebt.

Businessbuddy’s vroegen zich af of ik misschien niet helemaal lekker was geworden; alleen mijn lievelingsklanten vonden het een VERADEMING en haalden juist in deze constructie fantastische conversie met hun door mij gepimpte teksten.
Ze waren 10 keer productiever en dapperder geworden in het schrijven van content en dat leverde ze duizenden euro’s extra op.

Als je vooral kijkt naar wat je ‘concullega’s’ doen en je aanbod ongeveer zo opstelt dat het daarop lijkt, creëer je onbewust lekkage in je klantreis:

🙈 Omdat je de vorm van het aanbod van je concurrent hebt gekopieerd past het niet helemaal lekker bij je en promoot en verkoop je het met minder energie => lagere conversie
🙈 Omdat je je marketing doet op een manier zoals je dat bij ‘succesvolle’ ondernemers ziet, maar je je daar niet echt senang bij voelt, slaat het online dood => lagere interactie
🙈 Hoge prijzen vragen omdat je dienst dat ‘waard’ is, maar waarvan je in je broek 💩 als je hem hardop moet noemen in een salesgesprek, zorgt er voor dat je het niet eens durft aan te bieden (minder verkopen)

Het zal je niet verbazen dat ik hier IETS anders naar kijk 😜.

De makkelijkste manier om easy peasy te verkopen, is om met oogkleppen op te kiezen voor een bedrijf dat 100% is ingericht op een manier waar jij blij van wordt en waarvan jij zeker weet dat je je klanten er steengoed mee helpt.

Ook al pak je het 180 graden anders aan dan de rest van de markt.

Neem die vandaag maar even mee in je broekzak op deze koude dinsdag ;).

P.S. Als jij een jouw business echt persoonlijk én (weer) werkend wilt maken, reageer dan op deze mail. Ik kom dan even bij je op de lijn met alle info over Backbone – Free, mijn spiksplinternieuwe en hyperflexibele 1 op 1 mentorship waarin je uitsluitend maar onbeperkt (zo goed als 24/7, al zal ik ook af en toe wel even slapen, eten en naar de wc gaan ;)) via Telegram door mij naar een 10X bedrijf gecoacht wordt.

P.S.P. S. In de volgende mail deel ik met je wat mijn grootste ‘struggle’ was om echt te groeien en wat er veranderde -spoiler: ALLES- toen ik dat eenmaal had getackeld.

P.S.P.S.P.S: Oké oké, de allerlaatste P.S.: vergeet niet dat het vandaag de allerlaatste mogelijkheid is om jouw ticket voor de livedag DIRECTION op 7 november te kopen MÉT de extra Telegram coachingsdag t.w.v. €247,- als bonus: na vandaag vervalt de bonus. Tickets: => http://claudiaverhey.nl/event/

En je kunt ook GRATIS aanhaken bij de STRATEGIESESSIE APK VOOR JOUW BEDRIJF die ik aanstaande vrijdag 18 oktober geef om 13:30u. In deze sessie via zoom laat ik je zien waar je nu nog enorm groeikansen over het hoofd ziet om je omzet mee te verdubbelen. Je hoeft alleen maar hier te klikken, dan ontvang je automatisch de bevestigingsmail!

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2025 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography