[Waardevolle Tip] Dit is wat je moet doen om een succesvolle online training te creëren.

DSC09877-scaled

Vraag je een beetje rond in ondernemersland naar wat ondernemers het liefste zouden willen, dan is dit het antwoord wat vaak komt bovendrijven:

“Ik wil graag een online training maken om automatisch geld mee te verdienen.”

Zeker de afgelopen anderhalf jaar konden we er niet om heen; online trainingen waarmee waardevolle kennis voor een groot publiek op afstand toegankelijk werd gemaakt.

We moesten wel, want live samenkomen kon ineens niet meer.
Zo is vorig jaar onder meer mijn bouw een succesvolle business programma Take The Lead Business Academy ontstaan; ik gaf live trainingen in business bouwen, en dat mocht niet meer, maar de vraag naar hulp bij het bouwen van een succesvol bedrijf bleef wel.

Die kennis moest dus online, en vlug een beetje.

Het bleek een gouden greep en inmiddels hebben al meer dan 100 deelnemers met veel succes de training afgerond.

Ik had niet zoveel mensen kunnen helpen als ik ze allemaal in een zaal op anderhalve meter had moeten proppen, met stapel losse stencils en printjes.

Wat ik wel heb geleerd is dit: een goede online training bouwen doe je niet effe, en er kan een hoop misgaan.

Om maar eens wat te noemen:

– Een onlogische opbouw
– Niet het juiste systeem gebruiken
– Deelnemers die de weg kwijt raken in de navigatie
– Incomplete inhoud

Nu ben ik een type wat zichzelf behoedt tegen te lang blijven hangen in details, maar ik zie vreselijk veel ondernemers om me heen die daar meer moeite mee hebben. Waardoor  het bouwen van een online training een heilloze en langdradige exercitie wordt.

Misschien heb jij ook jouw businesskennis in een online training proberen te gieten, om het makkelijker toegankelijk te maken voor klanten of om het makkelijker te kunnen verkopen.

Maar moet je tot de conclusie komen dat het niet goed genoeg is gelukt, of dat je er bij de gedachte aan het vele werk wat je er in moet stoppen niet eens aan bent begonnen.

En ben je afgehaakt, of staat er een training waar je als je eerlijk bent niet trots op bent.

Dat is zonde, want het is echt wel mogelijk om wel een goede online training neer te zetten die je ook nog eens lekker verkoopt. En dat hoeft geen jaren bloed zweet en tranen te kosten.

Mijn gewaardeerde businesscollega Irene Ogier bouwde ooit haar allereerste online training zelf.
Ze deed er 1000 (!) uur over.

Ik weet niet hoe hoog jouw ‘uurtarief’ omgerekend is, maar je begrijpt dat dit haar bakken met omzet heeft gekost.

Het heeft haar ook heel veel waardevolle lessen over een succesvol creëren van een online  training opgeleverd, waardoor ze in mijn ogen tegenwoordig echt de go-to persoon is om jou te leren hoe je een succesvolle, goed verkopende online training kunt bouwen, zonder dat dat je jaren kost.

En vanaf aanstaande maandag 11 oktober geeft ze daar 4 dagen lang een gratis training over (t.w.v. €497,-).
Ze leert je de basics die je nodig hebt om een geweldige online training van hoge kwaliteit te maken, zodat jouw klanten net zo’n goed resultaat behalen met jouw online training als ze met een offline aanbod zouden hebben behaald.

Deze training is niet alleen voor beginners: Irene deelt hacks met je die gevorderde ondernemers ook nog weleens willen missen. 😉

Irene is een echte vakvrouw, en daarom tip ik jou graag over deze waardevolle challenge.

Via de link hieronder claim je je gratis plek.

>> Klik hier om je gratis aan te melden voor de challenge

Heb jij al eens nagedacht over een online training of heb je er misschien al een?
Wat zijn jouw belangrijkste hick-ups op dit stuk?

Zou het leuk vinden als je het met me deelt, reply dan gewoon even op deze mail.

Heb een heerlijke dag!

Liefs, Claudia

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2022 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography