Vrouwen bloot, handel dood!
“Mevrouw, ik denk dat u daar zomaar het lekkerste plekje van heel Europa hebt.”
Een ouder echtpaar- toeristen- wandelt over de kasseien, op zoek naar een plekje in de schaduw. Ik zit heerlijk koel op het bankje voor ons huis, onder het groene beschermende loof van de iepen.
De beste man zou zo maar eens gelijk kunnen hebben.
Ze dralen wat -kennelijk zien ze er tegenop om door te lopen, weer de brandende zon in.
“Het is maar druk he, in de stad?” begint de man weer. “De terrassen zitten weer vol, maar in de winkels kun je een kanon afschieten. Jammer, want die ondernemers kunnen wel een extraatje gebruiken na die Corona sluiting van de afgelopen maanden.”
“U weet wat ze zeggen over dit weer he?” zeg ik.
De man fronst.
“Vrouwen bloot, handel dood.”
Zijn echtgenote kijkt wat verontrust, maar de man moet lachen. “Dat lijkt me hier sterk het geval ja.”
“Toch gaat het niet zonder meer op, weet je. Want de terrassen draaien wel overuren. En zou de lokale supermarkt een groot schap met zonnebrand buiten zetten, dan zouden ze een extra kassa moeten openen. Laat de bakker een vriezer met voorverpakte ijsjes aanrukken en ze draaien een topomzet. Het kan alle kanten op.”
Ik wens het koppel nog een fijne dag, want ga voor mezelf nog een verfrissend drankje inschenken en denk nog wat na over ons gesprek.
Handel hoeft niet dood te slaan in de zomer.
We denken allemaal maar dat we een lagere omzet gaan draaien als de zomervakantie aanbreekt, maar dat hoeft helemaal niet het geval te zijn.
Is een groot deel van je klanten op vakantie? Zet een product voor na de zomervakantie alvast in een pre-sale actie.
Wil je niet gebonden zijn aan je kantoor als het zo warm is? Maak van je live of online coachgesprekken in de zomer telefonische gesprekken, eventueel tegen een gereduceerd tarief. Je kunt eventueel zelfs in de tuin gaan zitten met je laptop.
Gratis sessies? Geef in de zomer in plaats van live feedback, tips via een gesproken bericht, of een korte persoonlijke video. Net zo waardevol, en voor jou EN je klant flexibeler.
Las in plaats van lagere trajecten, een nieuw aanbod in, waarmee je in 1 dag klaar bent met je klant. Vaak is dat voor beiden makkelijker in te plannen.
Er zijn zoveel mogelijkheden om A) of je aanbod zomerproof te maken of B) een aanbod speciaal voor in de zomer te bedenken, dat deze periode geen reden hoeft te zijn om minder omzet te maken. Als je maar de juiste producten in de kijker zet.
En als je niet zelf 6 weken zonder WIFI naar Timboektoe vertrekt, natuurlijk. Dat wordt een beetje lastig klanten helpen. Tenzij je je klanten met je meeneemt. 😉
Dus blijf je in Nederland en ga je toch meer werken dan je misschien voor Corona had bedacht? En wil je een manier vinden om zo light mogelijk, toch nog lekker wat omzet te draaien deze zomer.
Daar heb ik wat gaafs voor in het leven geroepen. In mijn Summer Business Breeze training, help ik je 2 weken lang, om je business zomerproof te maken. In maximaal 15 minuten per dag zetten we jouw bedrijf op scherp, zodat je toch gewoon geld kunt blijven verdienen de komende twee maanden.
En dat alles op een heerlijke zomerse manier; dat wil zeggen, light, luchtig en makkelijk. Het zal je verbazen hoe makkelijk ondernemen en omzet maken kan zijn.
De investering is echt peanuts, die heb je door twee pannen mosselen te laten staan al terugverdiend; €27,- ex BTW.
Meld je nu aan om zeker te zijn van je plek. Je ontvangt 14 dagen lang dagelijks een tool in je inbox die je voor altijd kunt gebruiken; ook na de zomerperiode. Want light ondernemen wil je natuurlijk OOK gewoon in de herfst en de winter.
Vind jij het lastig om de zomer ‘door te komen’ met je bedrijf? Of heb je je plannen voor de zomer al klaar en kan er niks mis gaan? Wil je het hier met me delen?
Fijne week!
Liefs, Claudia
BUSINESSCOACH
Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam
.
Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland
© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography