De wet van het rollende supermarktmandje
Zet mij in een Franse hypersupermarkt neer en je maakt me intens gelukkig.
Serieus, ik vind het leuker dan een dagje Efteling.
Uren en uren kan ik langs de schappen slenteren, honderden bijzondere en anders-want-Franse producten bekijken, vergelijken en proberen te achterhalen wat het in vredesnaam kan zijn (ik stopte na 4 VWO met Frans, en kom een heel eind maar sommige dingen zijn echt een brug te ver).
De bakken met ijs en verse vis bewonderen, ademloos kijken naar de verse groenteschappen die om de zoveel tellen beneveld worden. En dan die broodafdeling jongens, dat brood. Kunnen ze bij de Appie een puntje aan zuigen, echt.
Als ik dan met een volle kar uren later de winkel uit rol, hoef ik verder niks meer.
See le LeClerc and die, if you know what i mean.
Maar je voelt natuurlijk op je klompen aankomen, dat zo’n hypermarche bezoek me eigenlijk op allerlei manieren in de vingers snijdt;
- Het kost gruwelijk veel tijd
- Je neemt allemaal dingen mee naar huis die je niet nodig hebt en die thuis toch maar over datum liggen te gaan achter in de keukenkast
- Thuis aangekomen smaken die producten toch eigenlijk niet zo heerlijk als tijdens je vakantie.
- Je portemonnee stroomt heul snel leeg.
Ik noem het de wet van het rollende supermarktmandje; hoe makkelijker je inlaadt, hoe meer meuk je meeneemt.
En dan baal je thuis weer als je het onaangeroerd in de prullenmand moet kieperen, en je in die tijd dus beter dat mooie kasteel had kunnen bezoeken of een heerlijke bergwandeling had kunnen maken.
Thuis gebeurt je dit niet; daar heb je naast je werk en andere regelsores helemaal de tijd niet voor.
Heb je haast, dan doe je efficiënt boodschappen: je bereid je voor, neemt alleen mee wat je nodig hebt, je houdt niks over en er gaat niks over datum. Je zit sneller aan tafel en bespaart dus bakken met tijd EN geld.
Wanneer jij uitgebreid Franse kaasjes gaat staan aaien bij de Jumbo, dus niet.
Snel beslissen levert je meer op. Tijd, geld, effectiviteit.
In je business werkt het net zo.
Ga je vooral met de flow en ga je achter iedere ingeving aan die voorbij komt?
Bestudeer je talloze webinars, weggevers en online trainingen, maar blijft het lanceren van je product al die tijd uit?
Weet je stiekem al lang dat je aan de slag moet met die stagnatie in je business, maar blijf je twijfelen over of de datum wel uitkomt, of je de investering wel terug verdiend, etc., etc.?
Dwing jezelf dan eens om met wat meer urgentie je business te bekijken. Want natuurlijk kun je wachten en door knutselen en blijven oriënteren tot het perfect is, maar daar stromen de klanten niet van binnen.
Als je nu gewoon eens je aanbod zou doen aan die ene klant, ook al heb je het nog niet volledig uitgewerkt.
Als je nu eens jezelf zou beperken en de timer zou zetten om maar 1 uur over je blog te doen, in plaats van een hele morgen.
Als je nu eens zou besluiten om toch aan die training mee te doen waar je nu al maanden over twijfelt… hoeveel omzet heeft je dat wel niet gekost?
Snel beslissen levert altijd meer op. Sneller eten op tafel, sneller klanten, sneller je omzet doel gehaald.
Soms is succes sneller binnen handbereik dan je dacht.
Liefs, Claudia
P.S. Ik ben niet de enige freak als het gaat om de Franse hypermarche, blijkt. Check hier wat je er allemaal zou kunnen scoren: https://www.frankrijk.nl/2019/07/kopen-in-de-franse-supermarkt/
BUSINESSCOACH
Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam
.
Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland
© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography