Nee is nee; maar soms is het toch ‘ja’, maar dan vermomd 🙈

download (1)

DIT. KAN.NIET.MEER.FOUT.GAAN.

Dat is wat je soms denkt als je in gesprek bent geweest met een potentiële klant.

Je gesprekspartner heeft een dringend probleem waar yin haar als de beste mee kunt helpen ✅.
Jullie hebben een goede klik ✅.
Je bent ervan overtuigd dat de prijs klopt bij de waarde van wat je doet. ✅

En TOCH zegt je lead uiteindelijk NEE, ik ga het toch niet doen. ❌

Meest standaard argumenten die je dan krijgt:

“Het is nog niet het goede moment.”
“Ik heb er geen budget voor.”
“Ik ga het nog wel even zelf proberen.”

Dude. 🙄

Dat is allemaal andere tekst voor:

“Ik ben niet overtuigd dat dit me wel echt gaat helpen.”
“Ik vind je in het echt geloof ik toch niet zo leuk.”
“Ik vind het schofterig duur, ben je gek geworden.”
“Ik wil wel maar ik durf eigenlijk niet.”

Even voor ik de sales politie over me heen krijg: NEE, er is niks mis met al deze redenen om nee te zeggen.

Jouw lead moet daar vrij in, om nee te zeggen op het moment dat het niet goed voelt, ze echt niet overtuigd is, het ergens wringt, of zó bang is voor wat er naar boven gaat komen dat ze op dit moment eigenlijk niet coachbaar is.

En tegelijkertijd ligt daar een kans voor jou om de aannames en de belemmerende, niet helpende overtuigingen die onder deze angst en twijfel liggen, weg te nemen door je potentiële klant een ander perspectief aan te bieden.

Niet door te pushen, niet door met vingers te wijzen, niet door ‘in de pijn te drukken’, niet met neuromarketing trucjes.

Maar om alle verschillende perspectieven voor je lead op tafel te leggen en haar zo te helpen het juiste besluit te nemen.

“Nee” kan het juiste besluit zijn, maar als jouw dienst echt jouw klant van haar probleem af kan helpen, dan heb je 9 van de 10 keer iets te doen als jouw klant nee zegt in plaats van ja op jouw aanbod.

Dan heb je duidelijker te zijn over het resultaat of de ROI.
Dan mag je haar confronteren dat als NU niet het moment is, het goede moment nooit gaat komen.
Dan mag je haar voorrekenen wat het kost als ze hier nu NIKS mee doet.

Zo zijn er tíg koopbezwaren die jij jouw lead anders kunt leren wegen (ik zeg expres niet ’tackelen’, dat zou veronderstellen dat het een trucje is, en dat is het niet), zodat het koopbesluit vaker gunstig voor beide partijen uitvalt: jij een YES, zij van haar probleem af.

Ik ga volgende week iets UNIEKS doen wat ik normaal gesproken alleen met klanten doe: ik ga jou helpen om in jouw lead gesprekken het juiste koopbesluit voor jouw klant boven tafel te krijgen.

We gaan aan de hand van een salescasus die jij indient, duiken in de werkelijke reden waarom jouw potentiële klant nee zegt, zodat jij na het uitpluizen van die casus voortaan beter weet wat de achterliggende factoren van een “nee” op jouw aanbod zijn, en hoe je je conversie verhoogt zonder opdringerig of push te zijn.

Ik help jou de koopbezwaren van jouw potentiële klant boven tafel te krijgen EN ervoor te zorgen dat je de volgende keer WEL weet wat je moet zeggen op die cliché argumenten en niet met je bek vol tanden zit… en dan niet op een salestijger achtige manier, maar omdat de dingen die je tussen de regels door hoort bespreekbaar durft te maken en op zo’n manier aan je lead terug durft te geven dat ze weet dat je het uit liefde zegt.

Deze Casestudy Sales Queen staat gepland voor vrijdag 9 december van 13.00u tot 14.30u (via ZOOM). De link naar de opname ontvang je achteraf in je mailbox, zodat je deze onbeperkt terug kunt kijken.

Vooraf krijg je de gelegenheid om je eigen (geanonimiseerde) casus in te dienen, dus pak je kans op een hogere conversie snel.

Jouw investering voor een ticket voor deze Casestudy masterclass is maar 27,- ex BTW.

Stel, je weet met mijn hulp 1 nee naar een ja om te stiften, dan heb je je investering al tig keer terug verdiend.

Just saying.

Zie ik je vrijdag 9 december?

Claim hier de DEAL van dag 19 (Masterclass Casestudy Sales Queen)

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography