Zelfs de mussen vreten het niet

IMG_0075

Zelfs de kikkers liggen uit te hijgen in de schaduw.

Dat kan makkelijk, want de katten hebben bij 35 graden ook geen energie om achter ze aan te jagen. 

De kinderen zijn het spelen in het opblaasbad beu, en hangen met een boekje en wat Cars auto’s voor pampus op de bank. 

En mijn gesmolten brein probeert een lijstje te maken voor de boodschappen van deze week. 

Wat zullen we in vredesnaam eten? 

Ik ga niet uren in de keuken staan met deze hitte.

Heb geen zin in zware, warme maaltijden. 

Het liefst eet ik de hele week sla. Rauwkost. Gazpacho. Nou of nee, geen gazpacho, ik hou niet van koude soep. Bordjes met ‘snaaihapjes’, tapas style. Eventueel een gegrild visje. Of een simpel broodje, vind ik ook prima. 

Met dit soort hitte eet je nou eenmaal anders dan wanneer het pijpenstelen regent. 

Stoofschotels zijn out of the question. 
Iets in de oven klaarmaken? Echt niet, het is al zo warm in die keuken. 
Stamppot? Dan zink ik morgen als ik ga zwemmen. 

Zelfs de mussen vinden dat geen vreten. 
Ze springen nog liever vrijwillig van het dak.

Als de temperaturen boven de 25 graden stijgen, lijkt het wel of je lijf -je brein, misschien?- behoefte krijgt aan andere dingen. 

Het moet licht.
Het moet fris.
Koud moet het zijn. 
Het moet makkellijk. 

En oh ja, het mag ook wel een beetje feest zijn. Of de zomer te vieren ofzo.

Rode wijn wordt rosé. 
Een triple bier wordt Radler. 
Thee wordt muntwater met citroen. -al is met dit soort temperaturen thee eigenlijk beter voor je lijf, maar dat past weer niet zo lekker in het verhaal- 
Tiramisu wordt een ijsje. Op een hoorntje.

In de zomer eten we vaak anders.
Waarom ondernemen we dan niet anders?
De zomer is een mooie afgebakende periode om je dienst net even wat te ’tweaken’, en het geschikt(er) te maken voor de zomer. 

Bijvoorbeeld (een deel van) je live contacten door video of telefoongesprekken vervangen. 
Je weggever inspreken, zodat mensen het als ze buiten zijn op hun telefoon kunnen luisteren. 

Een kortere, light versie van je traject aanbieden, zodat klanten het in de zomer kunnen afronden.
Een zomereditie maken van datgene wat je verkoopt, om issues op te lossen waar jouw klant alleen in de zomer tegenaan loopt.Klanten die NU kopen of bestellen, een mooie bonus geven omdat ze nog even moeten wachten om met je aan de slag te kunnen. 

We zijn vaak zo bang dat het in de zomer niks gaat worden met ons bedrijf, omdat we denken dat er dan niemand thuis is om van ons te kopen. 

Maar dat is echt ONZIN.

Want heus, niet AL jouw klanten zijn op vakantie. 
Je klanten hoeven zelfs niet THUIS te zijn om wat van jou te kopen. 
De zomer is voor veel mensen ook DE periode om de balans op te maken en om met zichzelf of met hun bedrijf aan de slag te gaan.

Daar kun jij gebruik van maken, als je je dienst strategisch plugt naar een zomer versie. 

Dan kan het wel eens jouw beste zomer ever worden, omzet technisch gezien. 

Geen idee hoe je dat moet doen? 

Ik ben vandaag en donderdag nog gewoon aan het werk, en denk met liefde even met je mee. 
Stuur me gewoon een mailtje terug, als je kan helpen om je dienst zomerproof te maken. 

Heb je nou allemaal geen zin in dat gedoe, je ‘hele aanbod omkatten’ speciaal voor de zomer en heb je vooral behoefte aan rust, bijkomen, en opladen? En komt al die poespas na je vakantie wel weer?

Dan heb ik iets moois voor je, waarvan ik zeker weet dat je het niet wilt missen. 

In 1 middag help ik jou aan een super compact en concreet plan, om van dit najaar een groot succes te maken met je bedrijf. 

Oh ja, en er zijn bitterballen.

-hoort oren spitsen-

Op dinsdag 10 september ga ik namelijk mijn eerste event geven -duikt onder de tafel van de spanning ;)- 

Een Back to Business Borrel Claudia-style. 
Zodat je alle zandkorrels en plakkerige moijitoresten van je af kunt schudden en met een knaller van een plan meer klanten, leukere klanten, en meer omzet kunt gaan maken na de zomer. 

Ingrediënten Back 2 Business Borrel 10 september:

– Veel bitterballen
– Nog meer bitterballen
– Superleuke gasten om in je spijkerbroek mee te ‘netwerken’ -lees, ouwehoeren-
– Een live masterclass door me myself and i, over hoe je je bedrijf ECHT kunt vormgeven volgens je eigen voorwaarden en dus ECHT van de vrijheid die ondernemerschap heet kunt proeven
– Supercoole en waardevolle freebies
– Een hotseat, voor de dappere dodo’s onder ons, die persoonlijke feedback willen op een brandende vraag.
– Niet grootschalig en massaal, maar echt waardevolle contacten en kennis die je verder helpt.
– Een middagje er echt even uit zijn, met peper in je reet weer thuis komen en met tig visitekaartjes van mogelijke leads in je zak. 
– Had ik al gezegd dat er bitterballen zijn?

De Back to Business Borrel die je niet wilt missen vindt plaats op 10 september, van 14.00u tot 17.00, in Delft. De exacte locatie blijft nog even een verrassing… 

Ik zou het geweldig vinden als je erbij bent. ❤

Voor de super-super-earlybird prijs – slechts €25,- ex BTW- hoef je het in ieder geval niet te laten.

Zal ik een stoel voor je klaar zetten?

Top als ik je daar live mag ontmoeten!

Nu lekker van je zomer genieten, topper!

Liefs, Claudia 
 

P.S. Wat je ook kunt doen, is deze vier geniale tips even te bekijken. Ze gaan over hoe je makkelijker kunt verkopen als je verrassing, wat simpeler gaat denken over verkopen. Want we maken het met zijn allen vaak veel te moeilijk. Meld je aan voor de gratis tips en je ontvangt de eerste tip meteen in je inbox!

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography