Misverstandje 🙈

Claudia Verhey - Template vorm foto's - V2D

Iedere werkdag een Reel posten op Instagram, om de dag stories maken.
Dagelijks een half uurtje reageren op posts van connecties op LinkedIn.
Iedere week een mail naar je lijst.
Iedere 2 weken een podcast.

Dat zijn zo wat antwoorden die ik van ondernemers krijgen als ik hem vraag naar welke strategie ze inzetten om hun bedrijf te laten groeien.

Ik vind het te prijzen wanneer ondernemers duidelijke doelen en bijvoorbeeld een vaste frequentie van posten met zichzelf afspreken over de frequentie waarmee ze aan hun zichtbaarheid willen bouwen.

Maar ik wil ook meteen een misverstandje uit de weg ruimen: een vaste frequentie aanhouden voor het posten op social media, is GEEN strategie.

Dat is eerder een plan (als je het heel concreet hebt uitgewerkt) en vaker nog alleen een voornemen.

Een voornemen, omdat alleen een frequentie als doel er niet voor gaat zorgen dat je het ook consistent uitvoert.

Want op de dagen dat je er dan niet zo’n zin in hebt of het even tegen zit, denk je al gauw: ach het kan niet zo kwaad om een dagje overslaan. En je hebt gelijk, want in essentie kan het ook niet zo veel kwaad, maar wat ik vaak zie gebeuren is dat je op basis van dat ene dagje overslaan, de drempel verlaagd om het de volgende keer weer over te slaan.

En hoe vaker je dat zelf toestaat, hoe verder weg je je gewenste resultaat voor je uitschuift tot het onbereikbaar is. Want het ‘niet doen’ stapelt dan meer en meer op tot je er de zin helemaal niet meer van inziet en denkt; laat maar. 😣

Om die mindset op scherp te zetten, heb je een duidelijk doel voor ogen nodig van wat je met welk onderdeel van je strategie wil bereiken:

=> Waarom wil ik mijn netwerk op LinkedIn laten groeien en met welke mensen?
=> Voor welke leadmagnet of welk low-end aanbod wil ik mensen warm maken met mijn content op social media?
=> Voor welke stappen in mijn klantreis zet ik e-mail marketing in? Is dat alleen om mijn warme doelgroep te informeren en te inspireren, of gebruik het om mijn doelgroep mijn aanbod te verkopen of naar een conversie event te leiden?
=> Ben je bereid om qua frequentie en tone of voice een stapje verder te gaan dan normaal, zodat je echt urgentie creëert?

Kortom: waarom doe je wat op welk moment en hoe knoop je de onderdelen van je strategie logisch aan elkaar, zodat je pijplijn lekker door stroomt en maximaal resultaat levert?

Welke extra effort kun je in je strategie en je plannen steken, zodat je optimaal gebruik maakt van alle mogelijkheden -zonder daar overigens 25 uur extra voor in de week te hoeven werken-?

Een goede strategie bestaat niet alleen uit het definiëren van de frequentie waarmee je bepaalde acties doet, maar vooral uit een logisch opgebouwd product aanbod, een logisch opgebouwde klantreis met daar aangekoppeld de juiste marketing- en sales strategieën om die doelgroep te bereiken die gediend is bij jouw hulp.

Als je dat allemaal logisch aan elkaar knoopt, ontstaat er bijna als vanzelf -je moet er natuurlijk nog wel voor in actie komen, met alleen het ontwerp en niks doen ben je er niet-een continue doorstroom en nieuwe en blijvende klanten.

Als jij je strategie uplevelt, komt daar een ge-uplevelt resultaat uit voort; you’ll see.

Samen doen?

Sluit dan aan bij mijn live strategiedag DIRECTION op 7 november.
Zorgen we samen voor een fikse upgrade van jouw business resultaat.
Meld je aan via de link hieronder 👇

=> TICKETS  Livedag DIRECTION op 7 november, waar we in 1 dag jouw (vernieuwde) groeistrategie op 1 A4tje zetten voor een knaller Q4.

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2025 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography