Meters maken met je bedrijf in maar 10 minuten per dag. Kan dat?

arno-smit-qY_yTu7YBT4-unsplash

Wat krijg jij allemaal voor elkaar in 10 minuten?

Uitgebreid douchen, maskertje en scrubje erbij?
Twee ontspanningsoefeningen om echt tot rust te komen?
De vaatwasser uit- en inruimen? (yep, echt in die volgorde)

Maar misschien ook wel belangrijkere zaken.

Een waardevolle mail schrijven aan je klanten.
Een video opnemen waarin je iets wat lastig is voor je klanten super helder uitlegt.
Besluiten nemen over je planning voor de komende maand.
Eindelijk eens die telefoon pakken om die lieve vriendin te bellen.

Vaak verprutsen we onze tijd. Druppelt het weg achter Facebook, godbetert Instagram, Netflix, klooien met Canva en meer van dat soort afleiders.

Het zijn echt deze zaken die ons de meeste kostbare tijd kosten, waar we een vervelend gevoel van krijgen.

Je hoort namelijk nooit iemand zeggen: “Goh, ik heb vandaag toch zoveel tijd verspild aan salescalls’.
Of, “Jemig, heb ik toch ongemerkt talloze uren aan het opnemen van video’s besteedt.”

Als je je tijd aan waardevolle dingen besteedt, maakt het niet uit wanneer het voelt alsof de tijd vliegt.
Wanneer je stiekem wel weet dat dat wat je nu aan het doen bent, niet bijdraagt aan jouw gevoel van zingeving aan het einde van de dag, aan het bereiken van je doelen of aan je ontwikkeling; dat is wanneer het gaat jeuken.

Maar wees eens eerlijk; hoe veel tijd gaat er bij jou verloren aan dingen die je niet dichterbij je doel brengen?

Al heb je jezelf nog zo voorgenomen om dat te laten, of te minderen?

Ik ben geen heilige hoor. Er zijn bij mij ook dagen bij dat ik me vreselijk druk voel, maar aan het einde van de dag denk; was het nou echt het beste wat ik had kunnen doen vandaag? Waren er geen effectievere dingen geweest om te doen?

Misschien ken je deze vraag, maar ik deel hem toch met je, omdat hij mij altijd helpt om op dit soort dagen bij te sturen.

Wanneer ik ‘last heb’ van drukte in mijn kop en toch niet veel gedaan krijgen, vraag ik mezelf bij wat ik doe:

MOET ik dit nu doen? (of wil ik het?)
Moet IK dit nu doen? (of kan ik het aan iemand anders vragen/uitbesteden?)
Moet ik DIT nu doen? (of is er een taak/actie die veel effectiever is om nu eerst te doen?)
Moet ik dit NU doen? (staat er iets in brand als ik dit nu niet doe, of kan het wachten?)
Moet ik dit nu DOEN? Of kan ik het net zo goed LATEN?

Tegen de tijd dat ik bij de laatste vraag ben aangekomen, is negen van de tien keer mijn afleidingsgedrag verdwenen.

Want dat is het. Je zoekt afleiding in nutteloze (wel fijne, maar nutteloze) zaken, om maar niet met de mogelijk moeilijke/lastige/ingewikkelde/enge dingen bezig te hoeven zijn.

Maar je weet dat die aan het einde van de dag A/bijna altijd meevallen, en B/een veel fijner gevoel opleveren dan het korte termijn geluk van Insta en Netflix.

Ik wil je graag een handje helpen.

Maandag aanstaande start mijn Back to Business editie van de Summer Business Bootcamp. Wat nou als ik je zeg dat je dat voldane gevoel, het gevoel dat je echt effectief en nuttig bezig bent geweest voor je bedrijf, in de Bootcamp in maar 10 minuten per dag kunt bereiken?

In kleine stappen maken we in moordtempo een plan om dit najaar jouw (omzet)doelen te behalen, zonder dat dat je over de kop hoeft te werken EN zonder dat je er Netflix tijd voor hoeft in te leveren.

Want 10 minuten per dag heeft iedereen.
Weet jij niet waar je ze vandaan moet halen?
Dan moeten we zeker eens praten. 😉

Voor maar €25,- claim je je plek in de Bootcamp.

Heb een heerijk weekend, met of zonder Netflix. 🙂

Liefs,

Claudia

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography