Koningsdag, wie maakt me los?!

4k8ys5ur0_s

Kroontje op, oranje outfit aan, zal ik mijn nagels nog even snel in rood-wit-blauw lakken? Snel de stad in, leuke koopjes scoren, hossen op de Markt en dan het terras op om de lunch over te laten glijden in de borrel, en daarna in het diner….

Oh wacht. Spoel terug. That was life before kids.
Gekkigheid hoor; met de kids is het net zo gaaf.

????

Ik ben ZO gruwelijk blij dat we na twee jaar ‘kan niet mag niet’ -gaan we het verder niet meer over hebben- weer op en top Koningsdag kunnen vieren.
Koningsdag vind ik namelijk een van de leukste feesten van het jaar. Ik ben sowieso gek op markten, omdat alles dan kan en mag, en omdat ik altijd mijn ogen uitkijk naar welke meuk andere mensen op hun verkoopkleedje durven te leggen. Ik zou het nog niet gratis durven weggeven, denk ik dan.

Maar soms vind je hem. Die speld in de hooiberg.

Het gouden ei. Precies wat jij nodig had en waar je je hele leven al naar zocht. Voor een “dat-ken-nooit-wat-wezen” prijs. Je kijkt nog eens en nog eens. Stoot je wederhelft even aan. “Is dat echt…?”. Ja, dat is echt…. Met je mondhoeken naar beneden en helemaal niet geïnteresseerd draai je een beetje om het kleedje heen, verschuil je je achter andere potentiële kopers die de waren aan het bestuderen zijn. En dan vraag je tussen neus en lippen door, als de vermoorde onschuld: “Joh, wat wil je daar voor hebben? Dat ding daar?”. Aan het einde van de zin gaat je stem wat omhoog.

De verkoopster noemt een prijs waar je hart een sprongetje van maakt.

Niet te eager zijn, denk je. Ding nog wat af! Nee joh, zegt een ander stemmetje in je hoofd, dat kan je toch niet maken trut. Dan zou je haar beledigen. Dus zeg je op je aller-onschuldigst: nou vooruit, maar dat is ook echt de max hoor! Snel trek je je portemonnee. Hopelijk heb je het nog gepast. Straks bedenkt ze zich nog tijdens het wisselen.
En als je wegloopt, moet je je inhouden om geen hupsje te maken aan het einde van de straat.

Jihoe! Lang leve de koning!

Een goede deal maakt het feest dus compleet. Omdat je weet; dit wat ik net gekocht heb, is zoveel meer waard dan die ene euro die ik ervoor heb betaald. Met je nieuwe aankoop ben je extra voorzichtig en als je eerlijk bent, geniet je er meer van dan van dingen waarvoor je de volle prijs hebt betaald. Je laat het aan iedereen zien die het maar wil weten; kijk toch eens wat een gaaf ding ik op de vrijmarkt heb gescoord. De oh’s en ah’s zijn niet van de lucht; “Nee joh, echt, zo weinig? Gaaf!”.

Je koestert je nieuwe schat alsof het puur goud is en het laatste exemplaar op aarde.

Hoe komt het toch dat we zorgvuldiger omgaan met dingen die we voor een goede prijs hebben gekocht? Waar we precies de juiste persoon op de juiste plek waren, hebben ingezien dat dit ons ‘golden hour’ is, een kans die niet meer terug komt? Alsof we daarmee willen zeggen tegen de verkoper, tegen de wereld; “Ik ben me ervan bewust wat ik hiermee in handen heb.” Alsof we extra ons best doen om de grote korting te verantwoorden, waar te maken. “Ik ga er extra goed voor zorgen! Bij mij vind het een goed thuis. Maak je geen zorgen, bij mij is het in goede handen.”. Dit soort aankopen haalt het beste in mensen naar boven.
En dat triggerde mij.

Want als ik iets gaaf vind, is het wel het beste in mensen naar boven halen.

Voor zover dat aan mij te wijten is dan he. Want ik kan maar so much doen: mijn klanten, die halen in the end het beste in zichzelf naar boven. Ik pulk en trek en stretch ze alleen maar. Hier en daar een beetje kriebelen. Dat doe ik wel als de beste, true. Op zo’n manier dat mensen zeggen; HOE doe je dat toch?
En dan komt het er uit. Ik zorg wel dat ze de bullshit weglaten. Dat dan weer wel.
Dus.

Het is feest vandaag, en ik wil dat feestje meevieren. Met jou.

En daarom ga ik iets mega geks doen. Naast de gelakte nagels, oranje tompoucen en al die meuk die je ook heb gekocht, maar die je volgend jaar zelf weer op je kleedje mietert. Ga je vandaag iets kopen waar je heel zuinig op gaat zijn. Waar je uiterst zorgvuldig mee om gaat en waar je het allerbeste uit gaat halen. Je neemt er verantwoordelijkheid voor en spant je er voor in.

>> www.claudiaverhey.nl/bmb

Komende maand (de deuren gaan op maandag 2 mei weer open voor de nieuwe ronde) is het thema Sales, the NON slicky way. Ik leer je op een integere manier verkopen zonder dat jij het gevoel hebt dat je moet duwen en trekken aan je leads.

Dit thema zit vol met inspiratie:

  • Masterclass: Hoe coach ik mijn bijna klant door haar koopbezwaren heen? 
  • Besloten podcast: Hoe verbeter je je conversie in ALLE stadia van je klantreis (en niet alleen in je salesgesprek)? 
  • Unieke businesshacks over het kwalificeren van de juiste leads, het opbouwen van een effectieve upsell, een sterke salesmindset creëren en nog veel meer
  • Toegang tot de inmiddels UNIEKE en ONGEËVENAARDE Business Borrel met een Bite: netwerkmeeting en Q&A ineen.

    Deze crazy aanbieding geldt alleen vandaag; morgen krijgen mijn nagels weer een normale kleur en is het ‘back to ordinary business”.

Ik weet het. Niet te doen he? Ik zou maar snel beslissen als ik jou was. Voor ik me bedenk terwijl ik wisselgeld voor je aan het zoeken ben. 

Klik hier om je plek in de Business met een Bite Movement te claimen; vandaag vieren we een dagje feest en morgen first thing maken we alles voor je in orde .

>> www.claudiaverhey.nl/bmb

Je hebt nog de tijd tot 23.59u.
En nou hup, ga feesten, gek mens!

Ik wens jou een hele fijne Koningsdag!

Liefs, Claudia

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography