Kijken, kijken, niet kopen: dit is waarom jij niet verkoopt met jouw content

Heb jij dat ook wel eens, dat je een aanbod doet en dat je denkt:
MAN, ik snap niet dat ze niet elkaar de ogen uitkrabben om de eerste te zijn?
Zelfs ik heb dat nog wel eens.
Gisteren schreef ik al dat het met verbaasde hoe op sommige offers uitbundig wordt gereageerd en op sommigen, nou, wat lafjes zeg maar.
En dat kan, even tussen jou en mij, aan van ALLES liggen.
Dus JA dit is een lange mail, maar DARN, je wilt deze echt lezen want er zitten talloze optimalisatiepunten in voor jouw e-mailmarketing die het resultaat voor jou omhoog gaan brengen.
Er zijn bijvoorbeeld een aantal ’technische” zaken waar je rekening mee kunt houden als je met je e-mails optimaal resultaat wilt halen:
- De dag waarop je de mail verstuurt (de dinsdagmails hebben bij mij vaak een lage openingsrate, de maandag, donderdag en tegenwoordig ook de vrijdag het hoogst)
- Het tijdstip waarop je je mail verstuurt (liefst aan het begin van de dag, want een mail die je om 11 uur ’s avonds verstuurt sluit aan in de rij van Amerikaanse newsletters die je volgt en zal minder opvallen: de volgende dag lezen je lezers namelijk de meest recente mails eerst, en dat is dan niet die van jou)
- De titel (een mail met de titel “Ben je nou helemaal gek geworden!?” of “Deze hack gebruik ik om…” doet het vanzelfsprekend beter dan “nieuwsbrief nummer 879”).
Zomaar wat willekeurige oorzaken die mee zouden kunnen spelen in de effectiviteit van jouw e-mailmnarketing.
Maar weet je, content die klopt, daarvan maakt het moment van posten of versturen echt geen reet uit; daar zal je warme doelgroep ALTIJD mee engagen.
Meestal is er dus een andere reden wanneer jouw lezers en kijkers wel kijken kijken kijken, maar niet kopen.
Of feitelijk, meerdere redenen.
=> De relevantie ontbreekt: is je aanbod wel relevant genoeg voor je doelgroep? Dat lijkt een inkopper, maar hoe vaak ik niet ondernemers metaforische donsjacks zie verkopen tijdens een hittegolf, dat zal je verbazen. Nu denk jij; Verhey, idioot voorbeeld, maar kijk even met me mee:
🙈 Een moedercoach die in de november en december periode een aanbod doet voor een groepsaanbod met daarin 6 livedagen in 2 weken.
😬 Een marketingcoach die een Canva cursus aanbied aan haar ideale klanten die dat werk ALLANG hebben uitbesteed.
🙄 Een websitebouwer die graag voor meer klanten een website wil bouwen, maar in haar marketing allemaal tips deelt over hoe haar klanten zelf WordPress kunnen updaten of makkelijk een salespage kunnen bouwen.
Check dus goed bij jezelf; lost mijn aanbod echt een probleem op voor mijn ideale klant? Niet? Terug naar de tekentafel dan.
=> Je aanbod voelt NU niet urgent voor je doelgroep: ben je duidelijk genoeg waarom mensen het NU moeten kopen van je?
Ik ken geen enkele klant die het fijn vindt om te pushen op sales, en dat is waarom ondernemers deze trigger vaak laten liggen.
Maar weet ook dat je lezer het nodig heeft van jou om te horen dat het echt een verstandig idee is om NU tot koop over te gaan. Dat is geen pushen, maar helpen besluiten; jouw klant twijfelt mogelijk over jouw aanbod, heeft allerlei belemmerende overtuigingen en angsten in haar hoofd als het gaat om investeren en mag dus echt van jou horen dat:
⏰ Het veel effectiever is om live bij een masterclass te zijn dan naar de opname te kijken omdat je dan jouw persoonlijke vragen aan de host kunt stellen en er veel meer resultaat uit haalt, en dat ze zich daarom dus NU moeten aanmelden, anders is de live masterclass voorbij.
💪 Hoe langer ze wacht met het inschakelen van hulp, hoe meer leads er weglekken uit haar leadlijst en hoe meer ze moet doen om alsnog haar geplande omzetdoel te halen.
📅 Als er echte urgentie is in verband met aanmelden voor een live event , bijvoorbeeld i.v.m dieetwensen, dan mag je dat communiceren. Tegenwoordig is de lijst met mensen die gemberthee, haverlatte, glutenvrij, vegan, schaaldierenallergie undsoweiter doorgeven voor een live iets vaak langer dan het aantal mensen dat geen dieetwensen heeft; als je klant wil dat jij daar rekening mee houdt, moet ze zich op tijd opgeven.
Zo zijn er nog TALLOZE redenen waarom mensen niet ingaan op jouw aanbod:
- Ze voelen geen urgentie in emotie; wat gebeurt er met hun probleem als ze hier geen actie op ondernemen? Loopt het dan uit de hand?
- Je hebt het resultaat niet duidelijk genoeg gemaakt: fantastisch die 7 klankschalensessies in de Limburgse natuur, maar wat ben ik er daarna mee opgeschoten? Wat voel ik anders, wat ervaar ik anders, waar heb ik géén last meer van daarna, wat heb ik geleerd? Dat triggert mij meer dan die klankschalen.
- Je hebt hun bezwaren om te kopen niet weggenomen. Jouw mogelijke klant heeft vaak tig onzichtbare bezwaren om jouw ding te kopen – en nee, dat is lang niet altijd geld- en die heb je onvoldoende weggenomen. Denk aan: ” Ik kan niet op datum X, dus meld ik me niet aan”. Dat kun jij wegnemen door te zeggen; je krijgt een opname, die je onbeperkt terug kunt kijken, of ik geef de sessie mogelijk nog een keer -zet jezelf op de wachtlijst-. Of als het bezwaar is: “ik vind het nogal een bedrag”, laat je potentiële klanten dan weten dat ze in termijnen kunnen betalen of reken voor ze uit wat het ze OPLEVERT als ze hier nu in investeren.
En dat, lieve , is vaak waar we het OF laten liggen – we weten niet goed hoe- of nog vervelender: we don’t wanna go to far down that road.
Oftewel: je durft niet.
Je durft de resultaten niet te claimen.
Je durft niet te confronteren.
Je durft niet uit te spellen wat er voor nodig is om het probleem dat je lezer heeft op te lossen.
En weet je, ik ben de beroerdste niet: omdat ik weet dat je dat vast lastig vindt, heb ik het voor je voorgedaan. Ik geef je een aantal voorbeelden over mijn deals van de afgelopen week en waarom je die zou willen kopen.
Voorbeeld van “Urgentie in tijd”: Op vrijdag 11-11 bood ik een mailscan aan; ik neem 5 van jouw mails door en je krijgt van mij niet alleen persoonlijke feedback op video (die je onbeperkt kunt terugkijken), maar ook 5 persoonlijke onderwerpregels om jouw openingsratio mee te vergroten en 5 haakjes voor jouw volgende blogs om de relevantie van jouw content mee te verhogen. Je wilt NU deze mailscan doen, want vanaf deze week begint de mailinglijsten boost, dan gaat HEEL de wereld weer mailen over Black Friday, Sinterklaas en kerst en dan wil je dat jouw mail opvalt en geopend wordt in al dat mail geweld. Als je te lang wacht met het effectiever maken van jouw e-mails (of überhaupt van jouw content) mis je de (stoom)boot voor nog een lekkere omzet de komende maanden.
Je pakt de mailscan deal HIER: DEAL Dag 1: Mailscan; optimaliseer je e-maileffectiviteit
Voorbeeld resultaat verduidelijken: Masterclass RIJK: Morgen geef ik een masterclass zoals ik die nog nooit heb gegeven, met de titel RIJK. In deze masterclass wil ik je laten zien hoe je jezelf in je meest doortastende en optimistische modus zet, zodat je durft door te pakken op AL die mooie ideeën die door je hoofd dansen en leert zien welke kansen er businesswise voor het oprapen liggen.
Door mee te doen aan deze masterclass weet je na afloop hoe je jezelf keer op keer in de “het kan wel!” modus kunt zetten, waardoor je makkelijker enge acties onderneemt en deze acties ook sneller klanten op zullen leverden. Ik deel 5 van mijn persoonlijke ‘hoe zet ik mijn overvloed knop AAN” tools met je, waarmee je vertrouwen een boost krijgt en je durft door te pakken op al die dingen waar je nu nog aan twijfelt.
Jouw ticket voor de masterclass RIJK van morgenochtend 10.00u -je ontvangt de opname- boek je HIER: Ticket Masterclass RIJK.
Zo, , je bent er bijna. 😉
ALS je deze mail nou knetterwaardevol vond.
En je denkt SO-DE-KNETTERS, er is ECHT veel meer conversie te halen uit wat ik schrijf in salesteksten… maar je weet niet HOE of waar het het ergste lekt?
Laat mij je dan helpen.
Op woensdag 23 november om 10.00u geef ik een masterclass Conversie, waarin ik jou persoonlijke ga helpen om jouw teksten beter te laten converteren, door het resultaat duidelijker te beschrijven.
Deze masterclass kost slechts, schrik niet, 11,- ex BTW.
Even ter verduidelijking; wij pimpen samen jouw teksten waardoor je per tekst minstens 1 klant extra oplevert, en dat kost je slechts 11 euro ex.
2 Chai Lattes bij de Starbucks kosten tegenwoordig meer.
En die leveren je geen klanten op.
Claim je seat snel via deze link:
https://useplink.com/payment/XMcGkwgNgfSMsTFnrAtI6/
En weet je, doe eens gek; wil je ook nog mijn de masterclass RIJK van morgen zijn, of de opname ontvangen?
Dan scoor je hieronder een combideal; je betaalt dan geen 54,- maar slechts 17,- ex BTW.
Ik weet het, gekkenwerk. 😉
Claim hier combideal (Masterclass RIJK & Masterclass Conversie) voor maar 17,- ex BTW
Tot morgen, mooierd!
Liefs,
Claudia
P.S. Wist je dat je alle dagdeals op een rijtje kunt vinden via www.claudiaverhey.nl/30dagendeals? Daar kun je alle deals die ik in deze 30 dagen mailchallenge alsnog scoren; ze staan online t/m het einde van deze 30 dagen challenge. Check ze nog snel even; voor sommige deals is beperkt plek, en ik haal de betaallink offline zodra ik het welletjes vindt ;).
BUSINESSCOACH
Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam
.
Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland
© 2019 - 2025 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography