Jij seggst als een vrouwtjespanda

A juvenile Giant Panda bear (Ailuropoda melanoleuca). The panda is a conservation reliant endangered species.

Wist je dat vrouwtjespanda’s maar 3 dagen per jaar zin hebben in seks?

En dan ook nog eens 3 dagen achter elkaar, dus heb je het gemist dan POEF dan mag je als mannetjes panda weer een jaar wachten op actie in de taxi.

Als je dit weet lijkt het me niet voor niks dat de panda helaas hard op weg is om uit te sterven 😬.

Gelukkig heeft de mannetjespanda hier wel wat op gevonden; de periode dat een mannetjespanda ‘zin’ heeft en er klaar voor is om zijn eega te bespringen, is veel langer dan bij de vrouwtjes, al is het libido van de mannetjespanda ook niet heel erg om over naar huis te schrijven.Het bouwt zich dag na dag op, zodat het als het goed is op zijn piek is in de periode dat het vrouwtje haar openingswindow heeft.

De kans dat de vruchtbare periode van het mannetje en het vrouwtje met elkaar matchen is daardoor iets groter dan 0. 😉

Weet wat wat ik vaak zie in ondernemersland?

Dat sommige ondernemers zich gedragen als een vrouwtjespanda.

Ze komen alleen met hun giechel online als ze er echt zin in hebben en doen alleen aan sales als het echt niet anders kan en de hormonen (lees, wens tot omzet) ze de oren uit vliegen.

Maar ja.

Als je je sales en marketing net zo aanpakt als deze damespanda’s…..
Dan is de kans groot dat je nul op het rekest krijgt.

Stel je voor; je kiest de mannetjespanda insteek:

Je zorgt dat je iedere dag werkt aan je marketing en zichtbaarheid.
Doet regelmatig een CTA om jouw lezers, kijkers en luisteraars ervan bewust te maken dat jij er klaar voor bent ‘whenever they’re ready’.

Hoe consistenter jij aan je zichtbaarheid bouwt, en aan je basis, hoe groter de kans dat het een keer raak is en matcht met de behoefte van jouw vrouwtjespanda.

En daarmee is een sale geboren.

Doe jij dat, ?

Consequent de omstandigheden zo scheppen dat als jouw potentiële klant er eenmaal klaar voor is, jij (weer) in beeld bent om de sprong mee te wagen?

Of kom je maar een paar keer per jaar, op het moment dat JIJ omzet wilt hebben-, opdagen en ben je dan teleurgesteld als mensen niet reageren?

Ik had laatst een gesprek met een ondernemer die zei: “Ik baal zo, ik ben de afgelopen week iedere dag OVERAL zichtbaar geweest, en NERGENS komt een reactie op. Geen enkele sale.”

Toen ik naar haar Instafeed keek wist ik meteen hoe dat kwam; voor die week iedere dag zichtbaar, was ze 1,5 maand nauwelijks online zichtbaar geweest.

Wil je kunnen oogsten, , dan moet je ook consequent zaaien.

Je kunt de spinaziezaadjes die je op maandag in de grond plempt, overgiet met 2 emmers water, niet op dinsdag omhoog geschreeuwd hebben.

Zo werkt het niet.

Misschien denk jij nu wel; mmm, ik wil het niet toegeven maar gedraag me wel een beetje als die vrouwtjespanda.

Dan is het nu tijd om een plan te maken, waarmee je zowel korte termijn als lánge termijn marketing in je plan verwerkt, zodat de volgende keer dat je wilt gaan oogsten, er ook daadwerkelijk wat te eten valt.

Ik help je bij het maken van zo’n plan op mijn live strategiedag DIRECTION op 16 juni a.s.

Met onze voetjes in het Kijkduinse zand, checken we samen of de 3 noodzakelijke thema’s voor een succesvol bedrijf bij jou in orde zijn en zo niet, hoe we dat kunnen fixen:

=> State (hoe zit je in je regie en mindset_
=> Story (wat is jouw verhaal en hoe vertel je dat het meest effectief)
=> Strategy (welke strategie gaat jouw bedrijf doen groeien)

Je scoort jouw ticket via deze link:

Yes, ik wil een ticket voor de Live Strategiedag DIRECTION

Zie ik jou in Kijkduin?

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography