Je verkoopt niet (genoeg) omdat je dít niet doet

Woman's,Hands,With,Pen,Writing,On,Notebook.,Modern,Office,Desk.

Ken je dat gevoel? Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen en de stress vliegt je al naar de keel omdat je to-do lijst overstroomt door al die briljante ideeën en acties die potentie hebben, maar waarvan je geen idee hebt wanneer je ze allemaal uit moet voeren. hashtag#solittletime


Zo begon ik ook ooit mijn jaar. Ik had allemaal losse plannetjes in mijn hoofd—een kortingsactie hier, een lancering daar—maar alles voelde superchaotisch. Tot ik voor het eerst besloot een echte salesplanning te maken. En geloof me: dat was een gamechanger.

In die saleskalender nam ik op:

=> Welke producten ik wilde verkopen
=> Wanneer ik dat aan potentiële klanten wilde gaan aanbieden
=> En welke concrete acties daarbij horen om het voor elkaar te krijgen

Lijkt doodsimpel, maar dat is het vaak niet.
Sommige ondernemers laten sales namelijk vaak afhangen van ‘wanneer we ZIN hebben om iets te verkopen’.
Of erger; wanneer ze iets móeten verkopen omdat de bodem van hun portemonnee in zicht komt.

Dat los je op door te werken met een saleskalender.

💡 Wat een saleskalender voor je doet:

Door al je acties vooruit te plannen, maak je niet alleen meer ruimte in je hoofd, maar ook in je strategie. Je weet precies:

* Wanneer je welke acties gaat uitvoeren.
* Hoe je jouw doelgroep kunt meenemen in een duidelijke boodschap.
* En hoe je jezelf de stress van last-minute acties bespaart.

Zelf plan ik nu minimaal drie grote salesmomenten per kwartaal. Voor Q1 kies ik bijvoorbeeld een inspirerende lancering in januari, een zachtere ’salesweek’ in februari -ik houd altijd rekening met de schoolvakanties-, en een promotie voor een wat kleiner product in maart. Dat geeft me niet alleen rust, maar ook ruimte om creatief te zijn in de uitwerking. Ik verlies geen headspace meer aan ‘wat zal ik eens gaan verkopen’ en die creativiteit kan ik in mijn marketing stoppen.

👉 Heb jij al een salesplanning voor 2025, ? Of weet je niet zo goed hoe je dat aan moet vliegen?


Ik help je graag om meer focus en structuur te brengen in jouw salesstrategie. Op donderdag 28 november geef ik hierover de workshop Gameplan 2025, waarin we samen een (sales)plan maken voor het nieuwe jaar zodat jij op een gemakkelijke manier meer omzet maakt uit de acties die je inzet om je bedrijf te laten groeien.

Meedoen?

Check hier alle info:

https://claudiaverheybusinessmentor.kennis.shop/pay/gameplan2025


Kun je er niet live bij zijn, dan krijg je gewoon de opname om op je eigen moment te bekijken.


En als ik je op een andere manier kan helpen met het maken van meer omzet en sales, reageer dan gewoon even op deze mail: ik spar graag even met je over hoe ik je kan helpen.

P.S. Bij deze workshop zit als heel interessant kassakoopje ook Crazy Christmas
Countdown, waarin je iedere dag van 1 tot en met 24 december en concreter sales hek van me krijgt om je verkopen in december mee te boosten. Super combinatie 🙌

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography