Je stelt de verkeerde vraag: dit is wat je WEL zou moeten vragen ❤️

Close up top view of young people putting their hands together showing unity and teamwork.

Gisteren kreeg ik een vraag van 1 van mijn klanten via Telegram.
En meteen bij het lezen van de vraag hoor ik dat er een vraag onder die vraag zit, maar die ze niet stelt.

Dat geeft niet want ze ziet hem niet, de diepere vraag die onder haar praktische vraag ligt.

Hoe ga ik op een effectieve manier om met tijd registeren voor mijn bedrijf, vraagt ze.

Want ik ga veel te veel de diepte in en tóch haal ik die ondernemersuren norm niet.

En eerst geef ik haar het praktische antwoord: namelijk hoe je het aantal uren wat je aan je business besteed meestal kunt indelen in een aantal vaste categorieën (klantcontact, marketing, sales, ontwikkeling, reizen, opleiding) en dat je dat lijstje gewoon iedere dag even naloopt.

Hint: ook al die uren die je onder de douche, ’s avonds op de bank al brainstormend of lezend in een boek waar je een inspirerende quote uithaalt, horen bij de uren die je in je bedrijf stopt.

En óók alle efforts die je in marketing en sales stopt, maar die je geen klanten opleveren, horen gewoon bij die uren.

MAAR.

Dit is niet de vraag die je zou moeten willen beantwoorden.

Het antwoord lost slechts tijdelijk wat op.

Ik wil je uitdagen om die andere vraag te stellen; die vraag die de vraag hoe je het voor elkaar krijgt om de uren die je nodig hebt om je aan de Belastingdienst te verantwoorden bij elkaar schraapt, overbodig maakt.

Wat je namelijk ECHT wilt weten is dit:

Hoe word ik die ondernemer die zo’n mooi resultaat met haar business kan neerzetten, dat niemand zich meer afvraagt hoe het zit met die uren?

Hoe vaar ik weg van micromanagement en hoe kijk ik met een CEO bril naar mijn business, en wat zie ik dan?

Zie ik dan pijlsnel welke acties ik vandaag nog kan nemen om nieuwe klanten of meer omzet te maken, of zie ik dan de ondernemer die in de marge aan het optellen en aftrekken is om wel-niet-wel-niet-wel-niet aan de urennorm te voldoen?

Een hele andere vraag, die naar voren kijkt naar groei en naar mogelijkheden.

Ik zie heel veel ondernemers precies dit doen; de ‘verkeerde’ vragen stellen en daarmee hun energie in het oplossen van de verkeerde problemen stoppen.

Bijvoorbeeld:

“Hoe kan ik mijn tekst nog meer verbeteren zodat er precies de juiste woorden staan die resoneren met mijn ideale klant?”
In plaats van
“Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat de tekst die ik heb -al ben ik daar niet 100% tevreden over- terecht komt bij zoveel mogelijk mensen in mijn doelgroep?”

of

“Hoe kom ik aan meer volgers & likes?”
In plaats van
“Hoe leer ik beter verkopen aan de volgers en leads die ik al heb?”

of

“Wat kan ik doen om meer tijd te creëren om te werken aan mijn bedrijf?”
In plaats van
“Welke overtuiging mag ik tackelen om er voor te zorgen dat ik niet steeds mijn bedrijf op de laagste prioriteit zet?”

Het stellen van de goede vragen is een kunst.
Daar kun je een coach voor inhuren – een goede coach helpt je om de vragen te zien die je zelf niet ziet, zodat je ook het juiste antwoord krijgt en dus de juiste oplossing-, maar je mag jezelf hier ook op leren uitdagen.

Ben ik aan het micromanagen of aan het sturen?
Gedraag ik me als werknemer of als boss in control?
Ben ik aan het brandjes blussen of vooruit aan het regeren?
Ben ik aan het duiken of als eerste in het koude water gedoken?

Zet jezelf vandaag eens actief op die CEO bureaustoel.

Wat kan ik vandaag, deze week doen, om meer verkopen en omzet te realiseren?
Effectievere content schrijven?
Showing up?
Actie in de taxi?
Beter verkopen?

Met die laatste kan ik je deze week helpen.

Woensdagmiddag 25 januari van 13.30u tot 15.00u geef ik de training
Casestudy Sales Queen.

In deze training van anderhalf uur via Zoom, leer ik je alle ins en outs, do’s and don’ts  van op een integere manier verkopen.

In de sessie vertel ik je:

❤️ Welke onbewuste koopbezwaren er vaak spelen bij jouw ideale klant, maar die jij ju niet tackelt
❤️ Wat je al voorafgaand aan het verkoop gesprek kunt doen om jouw lead het juiste besluit te laten nemen
❤️ Hoe je voorkomt dat je freebieloaders in je salesgesprekken krijgt, en jij gaat zitten overdeliveren aan een groep die nooit serieus overwegen klant te worden
❤️ Wie je mag zijn en wat je kunt doen om salesgesprekken FUN te maken

Ik laat je zien welke vragen er niet gesteld worden (niet door je mogelijke klant maar vaak ook niet door jou) maar waar je wél het antwoord op wilt hebben als je betere resultaten uit je salesgesprekken wilt halen.

Jij levert een salescase in bij mij waarin je uitlegt wat jouw grootste bottleneck is bij verkoopgesprekken, en ik help je die te tackelen.

Op zo’n manier dat je niet hoeft te pushen, maar wel de ander helpt om het juiste koopbesluit te nemen.

Een ticket voor deze sessie kost maar €47,- ex BTW en kun je hier bestellen:

Bestel hier je ticket voor de training Casestudy SalesQueen

Kun je er niet live bij zijn, maar wil je wel graag de training bekijken? Bestel dan toch jouw ticket, want je houdt onbeperkt toegang tot de opname van deze training.

Wanneer je je ticket vóór dinsdagavond 24 januari 20.00u besteld, krijg je toegang tot de opname van de masterclass Conversie (hoe haal ik betere resultaten uit salesteksten) t.w.v. €22,- van me cadeau. 🔥

Ik ben heel benieuwd, lieve ; ben jij stiekem een micromanager of toch eerder de CEO van je business? Druk gewoon op reply en vertel het me, i won’t tell a soul 🙊.

P.S. Ik heb deze week nog precies 1 plek van een half uur over voor díe go-getter die er aan toe is om definitely het stuur over haar business te pakken. Say the Magic word en die plek is voor jou. Gaan we ervoor? Vul de vragenlijst in via www.claudiaverhey.nl/matchcall en let’s go 🔥.

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography