It’s tiiiiiiiime 🎄 [wat levert 2 maanden iedere dag mailen op?]

Candles lit on Christmas advent wreath with red berries and evergreen boughs, all four candles lit

First; wilde ik je even kort herinneren aan dat de CRAZY CHRISTMAS COUNTDOWN adventskalender morgen van start gaat, en dat je alleen vandaag nog je ticket kunt bestellen voor maar 24 eu (1 eu per dag, in plaats van 33 eu). Met de CRAZY CHRISTMAS COUNTDOWN krijg je van mij iedere dag een verse maak-snel-omzet-hack in je Telegram app, zodat je nooit meer zonder inspiratie zit de komende maand over wat je nú weer moet verzinnen om aan (nieuwe) klanten te komen.

Niet nadenken, gewoon doen. Geldt zowel voor de hacks als voor het kopen van de kalender ;).

Second; het kan je niet ontgaan zijn dat ik de afgelopen 2 maanden ‘vrij regelmatig’ in je inbox te zien was. Sterker nog, ik mailde je iedere dag én plaatste iedere dag een bericht op Linkedin.

Het was een uitdaging die ik mezelf had gesteld na een periode van langdurig ziek zijn, om weer een lekkere flow te krijgen in het schrijven van e-mails & content. Daarnaast was ik heel nieuwsgierig wat het zou doen met mijn statistieken, mijn conversie en aanmeldingen voor bijvoorbeeld (gratis) masterclasses als ik iedere dag zou komen opdagen.

De norm was iedere dag mailen & publiceren, zonder verdere voorwaarden en normen. Dus de tijd maakte niet uit, de inhoud ook niet -behalve de norm die ik altijd aan mijn mails opleg; heb jij er als lezer wat aan omdat het informatief is, entertaining, inspirerend, confronterend of omdat er een hulpaanbod in zit?

Ondernemers die ik er over sprak riepen allemaal; ik vind het zó knap, ik zou dat nooit volhouden!

Maar het grappige is: iedere dag mailen & publiceren blijkt gemakkelijker dan een paar keer per week!

De druk om áls je dan een e-mail stuurt, de perfecte e-mail te sturen, gaat er namelijk meteen vanaf op het moment dat je de volgende dag weer een nieuwe kans hebt om een mail te sturen.

Je voelt meer vrijheid om verschillende stijlen te proberen en een variatie aan onderwerpen aan te kaarten.

Er vielen nog een paar dingen op die interessant zijn:

=> Je zou verwachten dat het aantal mensen dat zich uitschrijft hoger ligt wanneer je iedere dag mailt, en het klopt, bij iedere mail schrijven zich mensen uit, maar dat zijn er bij elkaar opgeteld niet meer dan wanneer ik 2 keer per week mail.

=> De trouwe lezers worden nóg trouwer; die zijn iedere dag nieuwsgierig naar waar je nu weer over mailt, en openen je mails vaker en klikken meer op links dan wanneer je minder mailt.

=> Iedere dag (of zo goed als iedere dag) een mail sturen met 80-90% waarde, en 10-20% aanbod, doet fijne dingen voor je conversie ;). Ik heb geëxperimenteerd met meerdere vormen van het doen van een aanbod (een aanloop nemen naar de introductie van mijn nieuwe programma BACKBONE bijvoorbeeld, maar ook kleinere productjes, Efteling tickets, mails met meerdere CTA’s er in, undsoweiter). Alles converteert in meer of mindere mate, zo lang je maar dóór blijft gaan.

=> Het openingspercentage an sich gaat niet per se omhoog, dat hangt natuurlijk af van de titel van je mail. Hoe scherper ik die stelde, hoe hoger de openingsrate was. Bij elkaar genomen kom je natuurlijk wél veel meer on top of mind bij mensen.

=> Op Linkedin werkte dagelijks posten op een gegeven moment zelfs een beetje averechts. Wat je dan krijgt is dat de nieuwe post de groei van de vorige steeds kannibaliseert; LInkedin gaat je nieuwe post pushen, en daardoor stopt het bereik van de vorige. Ik plaatste een video die quite viral ging (140K views and counting!), maar ‘durfde’ daarna bijna geen nieuwe video meer te plaatsen uit angst dat ik het algoritme zou vernaggelen 🤪.

Ik heb in deze 2 maanden 1 keer een joker getrokken en niets geplaatst op Linkedin. Ik had een momentje geprikt na een drukke dag om een post te schrijven, en toen net op het moment dat ik achter mijn laptop kroop kregen we hier prive echt shitnieuws. Dat was het moment dat ik dacht; morgen weer een dag.

Dan komt natuurlijk de vraag: ga je er mee door?

En hoewel ik ervan overtuigd ben dat ik het makkelijk zou kunnen -je gaat namelijk steeds sneller posts en mails schrijven als je het zo vaak doet, ik rammel ze er zo uit-, heb ik besloten dat ik het dagelijks mailen & posten ga loslaten.

Ik blijf je regelmatig mailen, maar nu ik het dagelijks mailen in de vingers heb is het tijd voor de volgende stap; doelgerichter mailen & posten, zodat mijn mails nóg waardevoller voor je worden.

Waarvan ik overigens 200% overtuigd ben dat ze dat al zijn, anders zou je nu aan het einde van deze mail deze zin niet lezen ;).

Wat ik je vooral wil meegeven; iedere dag actie nemen is GOUD voor je mindset, je resultaat en je bereik.

En als jij een manier vindt om dat voor jezelf leuk te maken, wordt het echt een feestje om aan marketing en sales te doen?

Heb je daar een zetje bij nodig?

Doe dan mee aan de CRAZY CHRISTMAS COUNTDOWN.
Daarin geef ik je iedere dag een concrete actie waarmee jij je eigen sales vliegwiel kunt aanslingeren

Niet meer alles stukdenken, maar gewoon doen 🙌.

Je bent hartstikke welkom!

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2025 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography