Ineens zag ik het: ik was te soft geweest

Claudia_reportage_067

Ik zit naar haar te kijken en ineens denk ik; fuck, ik ben te lief voor jou geweest.

Ze vertelde dat het best lekker liep de afgelopen maand maar niet Hornbach- jippiejajajippiejippiejee geweldig.

Had nog steeds een beetje achterstallig onderhoud van de marketingacties die ze zich had voorgenomen, want was ziek geweest en had niet alleen van haar planning kunnen aftikken.

Mijn eerste gedachte; ja, snap ik helemaal.
Mijn tweede gedachte; maar wacht eens even, dit hoorde ik vorige maand ook al. En de maand ervoor misschien ook al.

Sterker nog ik hoor het regelmatig en meestal spot ik het meteen maar nu was ik meegegaan in het “we komen er wel, rustig aan” adagio.

NIET wat ze nodig had van me.
Al dacht ze misschien van wel.

Ik denk dat ik bij uitstek een coach ben die een mega bak compassie heeft voor haar klanten.
Dat hebben ze ook nodig, want ze zijn al hard genoeg voor zichzelf.

“Ik moet gewoon even doorbijten.”
“Niet lullen maar poetsen.”
“Het is mijn eigen stomme schuld dat het niet is gelukt.”

Herkenbaar mucho, ?

Bij veel van mijn klanten hoef ik er niet nog eens overheen met een snijdende opmerking of een schop onder hun hol, dat doen ze zelf al genoeg.

Maar soms geef je jezelf iets teveel ruimte om te sobben, lieve .

Dan blijft de grammofoonplaats iets teveel in “ik hoop dat” en ” het zal vast wel goed komen” en “ik denk dat dit wel genoeg is” en “het is ook gewoon lastig op dit moment” hangen.

Je hebt NIKS aan dat soort taal naar jezelf, in the long run.
Want als je je doelen steeds net op het randje haalt, -of af en toe net niet-, dan blijft dat zeuren.

En dan slaat dat vertrouwen dat je in eerste instantie in jezelf hebt om in twijfel.
Gaat het echt wel goedkomen?
Duurt het niet nu net iets te lang?
Weet ik wel zeker dat ik dit kan/op de goede weg ben?

Daardoor ga je juist minder in de actie, omdat je aan het nut van iedere actie gaat twijfelen.

Tegen die ene klant zei ik dan ook: nee, we gaan helemaal niet kijken naar ‘of er 1 van de 3 vast wel ja gaat zeggen tegen jouw aanbod’.

We gaan er nog minimaal 1, liefst 2 gesprekken bijregelen, EN een volgende datum prikken voor nóg eens 4 tijdslots.

En daarvoor gaan er minimaal 2 van de 4 ja zeggen, en we gaan goed voorbereiden op basis van wat je nu al van ze weet waarom ze geïnteresseerd zijn en waar het probleem zit en waarom jij bij uitstek degene bent die ze kan helpen.

Het is een andere mindset om te zeggen; “Ik ben blij dat 3 van de 4 plekken gevuld zijn” dan om te zeggen “ik ga zorgen dat die laatste plek En een reserveplek ook gevuld zijn voor vrijdag.”

TUURLIJK geeft het niks als het een keertje NIET lukt.
Maar je doet jezelf te kort door op voorhand al niet van de 100% slagingskans uit te gaan. Dat is een verhaal dat je aan jezelf vertelt en DAT wordt waarheid.

Twee dagen later appte ze; laatste plekje is ook gevuld Clau! 🙌.

Ik was trots. Niet om dat laatste plekje maar wel om de vibe waar ze ingestapt was na onze call.

DIE vibe zorgt voor resultaat.

En die vibe ontstaat weer door het verhaal dat je jezelf vertelt over je bedrijf.

En over verhalen gesproken: op dinsdag 21 februari aanstaande geef ik de livedag Claim Your Story – leer jouw verhaal zó delen dat jouw ideale klant niet meer om jou heen kan.

Ik geloof namelijk dat iedere business start met een verhaal.

Wie ben je?

Waar sta je voor?

Hoe ben je geworden wie je bent?

En welke shit heb je hier te doen?

En tuurlijk, dat verhaal deel je ook wel.

Je ben hartstikke zichtbaar, schrijft leuke mails en posts, en verkoopt er ook regelmatig mee.

Maar als je eerlijk bent mis je zelf een beetje die vavavavoom in je teksten.

Het is een beetje pasta carbonara zonder pancetta.

Het vult wel maar echt smaken naar meer doet het niet.

Laten we eerlijk zijn; dat is wél wat je wilt.

Lezers die in verrukking zijn bij iedere nieuwe post.

Die stiekem denken F*CK ze heeft gelijk, bij wat je schrijft.

Die zich gezien voelen in iedere letter die jij over hen op papier zet.

En die voelen: bij háár moet ik zijn.

Misschien heb je deze reacties nu al wel maar nog lang niet zo vaak als je zou willen.

Dan is het tijd dat je gaat STAAN voor JOUW VERHAAL.

Dit is wat ik je ga leren tijdens Claim Your Story:

  • Wat de rode draad is van jouw verhaal en hoe je dat gebruikt als kapstok voor al jouw copy en content
  • Hoe je al die inspiratie in goede banen leidt, zodat je precies de juiste dingen deelt om jouw ideale klant mee aan te trekken
  • Hoe je de “shit moet ik dit wel delen” Gremlins verslaat -als je die tegenkomt is het namelijk EXACT wat je moet delen-
  • Wat mijn 5 geheime “always winning” verhaalstructuren zijn waarmee je je lezers op het puntje van je stoel krijg
    Welke ingrediënten je in je copy & content moet stoppen om de juiste klanten aan te trekken
  • Hoe je met jouw onmiskenbare tone of voice shift van “one of many” naar “the one and only”

Van one of many naar The One and Only

Ik denk dat jij ook weet dat de tijd van ‘delen om het delen’ wel voorbij is.
Het gaat er niet langer meer alleen om wát je deelt, maar vooral om hoe je het deelt en dus ook WIE het deelt.
Jij bent de enige die jouw verhaal op jouw manier kan delen.
So it’s time to SPEAK UP.
And LOUD.

Ben je er bij?

We zijn deze dag te gast bij Hotel het Arsenaal in Delft – van 10.00 tot 16.30u- waar je fantastisch verzorgd wordt met een heerlijke lunch en lekkere koffies, theetjes, drankjes en hapjes gedurende de dag.

Genoeg gelezen?
Je boekt je ticket voor €147,- ex BTW.
Wanneer je je ticket uiterlijk vandaag boekt -donderdag 16 februari-, ligt er een 21 februari een héél persoonlijk cadeau voor je klaar: https://www.mollie.com/checkout/select-method/wyrc8aRuFc

Hoe zit dat met jou lieve : ben je vaak te hard voor jezelf, of was deze liefdevolle schop onder je hol pijnlijk herkenbaar?
Laat het me weten door terug te mailen, ik hoor graag van je ❤️

Heb een heerlijke dag!

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography