Ik type deze blog met trillende vingers ….
Ik wil al een tijdje iets aan je toegeven en merk dat ik steeds aarzelde om dit onderwerp op papier te zetten.
Want het is een boodschap die je misschien niet van me verwacht, ook niet per se van me wilt horen en waar je mogelijk zelfs wat teleurgesteld over bent.
De kans bestaat ook dat je juist helemaal aangaat van deze mail en dat maakt dat je deze mail nu leest en dat ik mijn keutel zelf eens niet intrek.
Want je denkt vast dat het bij mij allemaal cake-smashing happy eraan toegaat achter de schermen, maar dat is niet hoe het is.
Wat maakte dat ik je deze mail toch stuur is de poll die ik afgelopen week in mijn stories uitzette.
Ik ben nieuwsgierig of mijn following op Insta met me mee is gegroeid afgelopen jaar, op welk punt mijn volgers staan in hun business, wat hun dromen, verlangens maar ook hun frustraties zijn.
Nog nooit heb ik zoveel en zoveel gave reacties gekregen op mijn stories, dus zat jij bij de ‘beantwoorders”, onwijs bedankt daarvoor!
Aan het einde van mijn stories vroeg ik of de ‘kijker’ ook nog vragen aan mij had.
Daar kwamen een aantal hele gave vragen voorbij, waaronder een hele bijzondere die ik met je wil delen.
“Wat is het mooiste resultaat dat een klant dankzij jouw coaching heeft bereikt?”
Er zitten zoveel lagen in deze vraag dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen ;).
De vraag maakte dat ik heel bewust ging nadenken en stuk voor stuk al mijn mooie klanten langsging; hoe kwam zij binnen, hoe ‘ging ze weer weg’, welke transformatie heeft iemand doorgemaakt, was er sprake van een verschil van dag en nacht?
Het antwoord is: ja, in 99% van de gevallen is de transformatie remarkable te noemen.
Het andere bijzondere onderdeel van dit antwoord is, is dat die transformatie alleen niet altijd ook op de bankrekening van de klant te zien is.
En DAT is het dingetje, waarom ik nogal heb getreuzeld met het versturen van deze mail.
Niet iedereen kan het waarderen als je businesscoach zegt; lieve klant, het draait niet om omzet.
Dan zeggen er een aantal; ja Clau, JIJ hebt makkelijk lullen.
En ja, ik heb tegenwoordig iets makkelijker lullen dan in het begin van mijn ondernemers carrière, toen de omzet ook nog niet met 1000-en euro’s tegelijk binnenstroomde.
Maar ik weet wel, dat pas op het moment dat ik ECHT besloot (dus niet dat ‘ik ga gezonder eten-oh daar ligt nog een tompouce achter in de koelkast-ik begin morgen wel’ besluiten-), nee ECHT besloot dat ik SCHIJT had aan hoeveel omzet ik er mee zou maken, maar dat het NU tijd werd om mijn business 100% volgens mijn eigen voorwaarden te runnen….
Dat het TOEN ineens wel met 1000-en euro’s tegelijk binnenstroomde.
Wat dan WEL het mooiste resultaat is dat klanten bereikt hebben dankzij mijn coaching?
Tja, WHERE do i begin?
De lijst is EINDELOOS.
Ik kan echt niet kiezen want op al mijn klanten die het aandurven de filter van zichzelf af te peuteren en hun business in te richten zoals zij dat willen, ben ik retetrots.
Ik beschrijf een flink aantal van de mooiste resultaten.
???? De dame die de helft minder (hard) ging werken en er dubbel zoveel mee ging verdienen.
????De klant die het aandurfde om eindelijk haar ‘veilige basis’, haar baan in loondienst op durfde te zeggen, alleen al om de ruimte die dat haar gaf.
???? De klant die haar hele zorgvuldig voorbereide en uitgewerkte aanbod aan de kant durfde te gooien, omdat het haar alleen maar somber maakte en iets nieuws ging doen waarvan anderen zeiden; ‘maar dat gaat toch nooit wat worden?’ en die er in de eerste maand al 2 pilotklanten voor scoorde
???? De klant die onze call opende met ‘ik wil je even wat laten zien” en een tabelletje toonde dat liet zien dat ze in 2020 haar jaaromzet had verdubbeld ten opzichte van 2019, alleen maar door zich te focussen op 1 gouden product
????De klant die huilend antwoordde op mijn mail “Claudia, eigenlijk wilde ik je deze mail helemaal niet sturen want je irriteert me mateloos en fascineert me tegelijk, maar alleen kan ik het ook niet meer” en die voordat haar traject met mij was afgerond haar investering met 4 (!) nieuwe klanten had terugverdiend
????De klant die door mijn traject er achter was gekomen dat ze stiekem helemaal geen bedrijf wilde runnen, haar onderneming staakte en een paar weken later een topbaan in loondienst vond waar ze zielsgelukkig in werd.
???? De klant die eindelijk haar ‘coming out’ had als energiewerker -dat schrikt mensen toch af, zoveel zweverigheid?- en die nu op een manier die bij haar past aan het bouwen is aan haar bedrijf.
Wat je ziet is dat veel van mijn klanten wel degelijk meer zijn gaan verdienen, veel meer zelfs, sinds ze met mij zijn gaan werken.
Ik laat ze de mogelijkheden zien EN de reden waarom ze dat zouden willen najagen.
Maar wat je OOK ziet is dat er eerst enorme groei is op een ander vlak dan ‘weer een andere strategie implementeren.”
Al deze klanten hebben een besluit genomen.
Om hun eigen hunch te volgen.
Om dat wat ze niet meer dient los te laten.
Om af te rekenen met onzekerheden en getwijfel.
Ze vinden het maar wat eng, maar ze DOEN het wel gewoon.
ZONDER dat het garantie heeft op resultaat.
En dat resultaat? Dat komt er dan vanzelf achteraan, geen ontsnappen aan.
Ik weet dat jij ook denkt; ik wil potdorie ook eindelijk wel eens resultaat van mijn harde werken.
Je weet dat je je nog teveel aantrekt van datgene wat ‘bewezen effectief’ zou moeten werken in jouw business.
Dat het nog steeds voelt soms als jagen en trekken.
Ik weet dat je 70% van de tijd best overtuigd bent van de waarde die je hier te brengen hebt.
Maar ook dat je 30% van de tijd denkt; zou ik mijn traject niet toch wat anders aan moeten vliegen? Is het genoeg? Vinden ze me niet te salesy?
Je denkt dat je schijt hebt aan wat anderen vinden, maar geloof me, schijt hebben aan wat je niet dient kent nog een heel nieuw level.
Echt schijt hebben betekent dit:
???? Zonder blikken of blozen nee durven zeggen tegen klanten waarvan je denkt ‘mweh’
???? Tijdens een salesgesprek voelen dat je prijs met 1000 euro omhoog moet en dat ter plekke aanbieden
???? Als enige in jouw branche niet op de tijden werken waarop iedereen in jouw business werkt om klanten te pleasen
???? Schaamteloos klanten de les lezen als dat is wat ze moeten horen om te groeien
???? Webinars en funnels aan je voorbij laten gaan als je batterij daarvan leegtrekt, en vol gas gaan voor je eigen manier.
Dit is de manier waarop ik mijn business heb gebouwd de afgelopen jaren en waardoor hij voor mij GOUD waard is geworden.
Mijn business lijkt in niks op de stappenplannen en formats voor een one size fits all business, maar het is MIJN manier en die werkt genadeloos goed.
Ik wil jou laten zien dat dit voor jou ook kan.
Jouw business, op JOUW manier.
100% FUN.
100% impact.
100% resultaat en succes.
100 % SCHIJT.
In de 3e editie van mijn Heb SCHIJT challenge van 8 t/m 11 maart laat ik je zien wat er voor nodig is om je business 100% volgens je eigen voorwaarden te bouwen.
Doe je mee?
Omdat ik jou hetzelfde gun.
EERST schijt.
Dan bakken met omzet.
Al is dat niet waar het om draait 😉
Liefs, Claudia
BUSINESSCOACH
Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam
.
Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland
© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography