Ik heb een vieze nasmaak in mijn mond
Ik heb een tijdje zitten wikken en wegen of ik deze blog wel moest schrijven.
Natuurlijk had ik er voor kunnen kiezen om stoïcijns mijn waffel te houden en lekker mijn eigen gang te blijven gaan, op mijn heb schijt kinda-way.
Maar hoe langer ik erover nadenk, hoe zekerder ik weet dat dit er uit moet, want als ik dit binnen houd gaat het etteren.
Wel alvast even een disclaimer; deze blog is voor deze ene keer niet zo lollig, maar eerder aan de zware kant. Dus je bent gewaarschuwd.
Het punt is: ik vind ondernemen de laatste tijd niet altijd meer even leuk.
Ik doe wat ik het allerleukste vindt, echt een dikke 10+.
Ik werk met machtig mooie klanten waar ik met heel mijn hart van hou (goodbye professionele distantie).
Ik draai meer dan genoeg omzet om een mooi bedrag naar mijn privé rekening te storten, de nodige investeringen te kunnen doen, lekker uit te pakken als het gaat om het trakteren van mijn klanten…
Dat is allemaal het probleem niet.
Soms word ik alleen zo verdrietig van het feit dat het online lijkt alsof we elkaar niet meer de ruimte gunnen om te groeien naar je eigen, unieke manier van ondernemerschap.
Dat als iemand eenmaal een bepaalde methode ontdekt heeft die voor hem of haar werkt, we daar dan ZO laaiend enthousiast over zijn dat er meteen geen ruimte meer is voor andere methodes en dat als je die (nog) wel gebruikt, je een domme minkukel bent.
Als je regelmatig online bent -en dat ben je vast , anders zou je mijn mails waarschijnlijk ook niet hebben ontdekt-, dan weet ik zeker dat er nu ook bij jou een aantal voorbeelden omhoog komen.
Bijvoorbeeld dat jij, als je online rondsurft, je een beginner voelt als je nog geen online training of ‘academy’ hebt.
Dat je het gevoel krijgt echt HEEL makkelijk omzet mis te lopen omdat je nog niet op Insta of Facebook adverteert.
Dat je een loser bent als je nog voor ‘marktconforme’ prijzen werkt en niet allang het high-end businessmodel hebt geïmplementeerd.
Als je steeds het gevoel hebt dat je nog niet alles weet, omdat er zo veel ‘hier moet je bij zijn’ en ‘dit kun je je niet permitteren te missens’ voorbij komen. En je voor je gevoel steeds achter de feiten aanloopt, je altijd de domste en de imposter voelt.
Wanneer je niks kunt met afstemmen, geen idee hebt hoe je jezelf moet alignen met de kosmos en je er alleen maar in slaagt om hoofdpijn van de frustratie en ruzie met de man over die bak met edelstenen en al die flessen maanwater te manifesteren.
Dat je geen webinars of challenges geeft, omdat je van al je businessbuddies hoort dat dat gruwelijk eng is en heel veel werk, maar dat je ook denkt; waarom verdienen de groten er dan wel zo veel mee?
Dat er een vies nasmaakje zit aan het woord sales, omdat als je goed bent in sales dan zal je wel een enorme haaibaai en pitbull zijn. Dus moet je vooral connecten en niet meer verkopen, want het gaat allemaal om connecten in online business.
Online zijn we maar naar elkaar aan het wijzen; jij doet het niet goed, jij snapt het nog niet, jij bent nog niet zover.
Jij. hoort. niet. bij. de. club.
En dat voelt naar.
Als je op mij lijkt ga je daardoor twijfelen: zie ik het dan echt niet?
Doe ik het dan toch verkeerd?
Heb ik de belangrijkste les van het schooljaar gemist?
Ik vind het verdrietig dat we elkaar dat gevoel geven.
Dat jij daar last van hebt in je bedrijf.
Want het remt je.
Het zorgt ervoor dat je TOCH dingen gaat uitproberen waarvan je diep van binnen eigenlijk al weet; dit past niet bij wie ik ben.
Het zorgt ervoor dat je je comfortzone stretcht, maar met 0 resultaat.
Omdat het niet je eigen comfortzone was maar die van een ander.
Ik gun het jou zo dat je je los kunt worstelen van dat “ik moet per se meedoen’ gevoel.
Ik gun het jou zo dat je van je af kunt laten glijden dat er ondernemers om je heen zijn die naar jou kijken en denken; “jij zit bij de verkeerde club frau”.
Ik gun het je dat je gaat voelen; dat wat ik hier te brengen heb, is uniek.
Ik ben gifted.
Ik wil voor jou dat je ontdekt wat jouw weg is, stap voor stap, een weg waarin je van binnen en van buiten schaamteloos jezelf kunt zijn, omdat het je niet meer kan schelen wie er afhaken.
Omdat je weet en voelt; ik trek hier ook magnetisch de juiste mensen mee aan.
Die mensen die niks anders van jou nodig hebben dan precies wie jij bent.
Er is maar 1 jou.
Somebody’s got be you. ❤️
Zullen we afspreken dat jij je eigen club opricht, ?
De Me, Myself and I club?
Dat jij daarvan de voorzitter, secretaris en penningmeester bent?
En ook de afdeling research and development, en de afdeling HR en PR?
Dat er niemand anders bij die club mag, maar dat die club wel op tournee gaat langs al haar fans?
Want die fans, die zijn er gewoon.
Het maakt ze niet uit of jij jezelf bent in afstemming met het universum, of je dat mega-high end doet, in een webinar, podcast of Reels, het maakt ze echt geen flikker uit.
Ze hebben namelijk jouw energie en personality er vanaf voelen spatten en DAT is waar ze voor komen en van houden.
Ik op mijn beurt wil je graag laten zien wat ik doe om mijn energie in mijn business zo hoog te houden dat jij het allerbeste van me krijgt.
Want van dit soort dipjes bij mezelf weet ik ook; het lukt me altijd weer om oogkleppen op te doen en weer te gaan staan voor mijn eigen club.
Hoe ik dat doe?
Ik vertel je er over in mijn masterclass Vet Lekker Verdienen op vrijdag 12 november.
Je schrijft je gratis in via deze link: www.claudiaverhey.nl/masterclass.
Hoor je bij de club die vet verdienen een ‘vieze’ of egoïstische term vindt?
Blijf dan weg.
Ik geloof namelijk wel dat het voor jou ook mogelijk is om vet lekker te verdienen, zonder dat je je daarvoor in andermans te krappe jasje hoeft te hijsen.
Voel je de potentie, voel je aan je water dat goed verdienen met je bedrijf ook mogelijk is voor jou, op een manier die past als een tailormaide jas?
Dan zie ik je heel graag vrijdag de 12e ❤️.
Liefs, Claudia
BUSINESSCOACH
Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam
.
Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland
© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography