Iedere dag pannenkoekendag

26ncu5vkd5o

Een mens bestaat voor een groot deel uit water: 60-65 procent om ongeveer precies te zijn. 

Ik ken iemand die de uitzondering op die regel moet zijn en dat is mijn zoon.

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid bestaat hij namelijk voor 60 tot 65 procent van zijn lichaamsgewicht uit pannenkoeken. 

Toen hij nog heel klein was, at hij werkelijk alles.

Pompoen, venkel, makreel, boerenkool, cannellinibonen: je kon het zo gek niet verzinnen of hij af het met smaak op. 

Tot hij anderhalf werd en van de een op de andere dag besloot: ik vreet gewoon helemaal niks meer dat niet plat en rond en zoet is. 

Nu is er iedere avond discussie, als er geen pannenkoek op zijn bord ligt.

En natuurlijk ligt het dat niet: het is niet iedere dag pannenkoekendag. 

We eten ook wel eens Piet, Jan en Arie (“saaaaaai”), nasi (“ik ga ECHT niet van die priknasi eten!”) of een bord met pasta (“als ik van jou saus moet eten ga ik NU naar boven!”). 

En als we echt ‘living on the edge’ maken we iets met een als vlees herkenbaar ingrediënt of met een pepertje er in. Dan doen we tijdens het koken al oordoppen in om de IIIIIIEEEEEUW’s op te vangen. 

Maak je vooral geen zorgen, de zoon krijgt heus voldoende vitamientjes binnen. 

Maar gedoe en gezeik is het soms wel, dat eten. 

En weet je, ik snap het best. Ik zou als ik hem was ook iedere dag mijn lievelingseten willen eten. 

Hij moet nog even een paar jaartjes wachten voor hij zelf mag bepalen wat hij iedere dag eet. Tot die tijd besluiten papa en mama. 

En die kiezen wat ZIJ lekker vinden om te eten. 

Weet je dat ik heel veel ondernemers met hun bedrijf zie omgaan alsof het de dagelijkse maaltijd met kinderen betreft?

Ze zetten dingen op tafel die ze wel oké vinden, maar niet heerlijk-alsof-er-een-engeltje-over-hun-tong-piest-lekker. 

Omdat ze hopen dat hun klanten dat makkelijker naar binnenwerken dan dat gerecht met die uitzonderlijke maar acquired taste, of die met net even dat extra pepertje wat het onvergetelijk maakt maar waar je je ook niet in wilt verslikken ;). 

En tuurlijk, je klanten zullen je aanbod misschien slikken voor zoete koek. 

Want dat hele riedeltje van Instagram, webinartje, gratis gesprekje, upselletje, dat 

Maar een onvergetelijke ervaring is het ook niet echt. 

De kans dat ze daarna blijven of terugkomen voor meer, is minder groot dan wanneer ze van hun stoel geblazen zijn door meringues van komijn, nori gemaakt van drop en groen ijs dat smaakt naar bubblegum.

Mijn vraag aan jou is dus: wat staat er bij jou eigenlijk op tafel?

Is dat jouw lievelingseten, iedere avond opnieuw? 

Iedere avond weer iets anders heerlijks, waarover je tafelgenoten nog maandenlang napraten?

En waar je zelf weer iedere avond met plezier de keuken voor induikt?

Waar gasten voor op de wachtlijst willen om over tig maanden, jaren, eens bij jou aan tafel te mogen schuiven?

Ik vraag dit, omdat ik teveel ondernemers zie die iedere avond sleureten op tafel zetten, en dan wel een 5 sterren recensie van hun klanten verwachten. 

Maar jij en ik weten best, dat een gewoon schnitzeltje met gebakken aardappeltjes hooguit 3 sterren oplevert. 

Prima, maar niet mindblowing. 

Niet voor de gast, maar ook niet voor jou. 

Want jij gaat je ook vervelen als je iedere avond schnitzels en pannenkoeken moet bakken, terwijl je geboren bent om haute cuisine maaltijden te maken. 

Slimme ondernemers doen dat, weet je. 

Die zetten hun eigen creatieve vrijheid voorop, hun eigen verlangens voorop. 

Die staan niet avond aan avond schnitzels te bakken, maar die vragen zichzelf steeds weer opnieuw; waar heb ik nu ECHT zin in? 

Wat zou gaaf zijn om te maken, waarmee daag ik mezelf uit en wat geeft diepe voldoening als ik het kan serveren?

En DAN pas gaan ze kijken hoe ze dat aan de man/vrouw kunnen brengen. 

Gek genoeg is DAT de juiste volgorde, als je een onweerstaanbaar aanbod wilt creëren. 

Maar hoe maak je nou een aanbod waar je zelf helemaal straalverliefd op bent EN wat je om die reden ook nog een fantastisch en gemakkelijk verkoopt?

Wat stop je er dan wel en niet in, in je programma, en hoe voorkom je dat je zo’n 13 in een dozijn schnitzel online programmaatje maakt wat ze overal serveren?

Hoe maak je een aanbod waar je klanten hun bord tot op de laatste kruimel voor aflikken?

Omdat ik deze vraag van heel veel ondernemers krijg, heb ik daarover een nieuwe masterclass gemaakt voor de members van de Business met een Bite Movement.

Deze masterclass geef ik live op vrijdag 11 maart om 10.00u, voor de members is de opname terug te kijken zo lang ze lid zijn van de Movement. In de masterclass geef ik de deelnemers de  4 strategische inzichten waarmee je kunt bepalen wat jouw meest onweerstaanbare aanbod is, waar leads voor in de rij zullen liggen. 

Wees niet bang dat ik een standaard gouden stappenplannetje over je heen zal rollen; je kent me inmiddels wel beter dan dat denk ik. Wat HET gouden aanbod is, is voor iedere ondernemer net anders. Je hoeft niet eens iets mega unieks te doen -kijk maar naar mij, er zijn tig businesscoaches die ongeveer hetzelfde doen-, want uniek ben je in essentie al. De kunst is dat naar boven te toveren en uit te lichten zodat je het als sausje over je aanbod heen kunt gooien. Als jij snapt hoe je dat moet doen, hoe je je unieke power kunt identificeren, ben je al een heel eind. 

Wil jij je onderdompelen in een unieke membership met supertoffe likeminded ondernemers zoals jij? 

Wil je groeien met je bedrijf op een authentieke manier; de power in jou naar boven halen zonder dat je je toevlucht moet nemen tot stappenplannetjes en standaard formules?

De link om nu member te worden van de Business met een Bite Movement en vrijdag 11 maart live te kunnen aanhaken bij de besloten masterclass over een authentiek aanbod neerzetten, vind je hier.

Smakelijk eten; ik denk dat ik maar wat pannenkoeken ga bakken, daar heb ik op de een of andere manier waanzinnig trek in gekregen ;).

Liefs, Claudia 

P.S. Eerst even aan me proeven? Ik geef donderdag 10 maart om 10.00u weer mijn masterclass Vet Lekker Verdienen, over hoe je door je geen scheur aan te trekken van hoe het ‘heurt’ een waanzinnig toffe business kunt neerzetten. Jouw gratis plek claimen voor die masterclass kan hier: www.claudiaverhey.nl/masterclass

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography