Hier komt jouw onbestemde gevoel over online ondernemen vandaan
Vorige week kocht ik voor mezelf voor het eerst in jaren weer eens een spijkerbroek.
Met een roze glansje en een bijpassend roze truitje: lekkere frisse kleurtjes voor een nieuwe frisse periode.
En nu ik er al een week in woon (en gelijk nopg 3 van dezelfde spijkerbroeken heb besteld in andere kleuren én eerlijk, nog 1 in dezelfde kleur voor als deze in de was zit 😬), vind ik het bijna gek dat ik de spijkerbroek als fashion item zo lang links heb laten liggen….
Voor je denkt; waar gaat dit heen, rustig aan, ik ben niet ineens jeans influencer geworden, er komt een point to this aan ;).
Want zoals ik mijn kledingkast wat heb opgefrist, ben ik dat ook aan het doen met mijn business: oude items weer afgestoft, niet meer werkende dingen er uit, weer andere dingen effe geschuurd en nieuwe lik verf erop.
Lekker, het was tijd:
=> Achter de schermen ging ik aan de slag met een wat ander type opdrachten -en ander type klant, bijvoorbeeld met een link naar de zorg, waar ik nog altijd veel affiniteit mee heb)
=> Ik heb een Oude Liefde uit de kast getrokken en maakte plek in mijn agenda voor een aantal copywriting klussen
=> Ik heb en ben nog bezig mijn programma’s en de prijsstelling ervan aan te scherpen: de basis klopte nog wel, de positionering mag NOG meer aansluiten bij wat ik in de markt voel bewegen.
Ik denk dat het een illusie is om te denken dat je business ooit klaar is.
Je zult steeds moeten meebewegen met de veranderingen in de markt, je eigen groei, life that happens en jezelf iedere keer weer bewust mogen afvragen:
=> Ben ik nog op het goede pad?
=> Past dit nog steeds bij me?
=> Breng ik het beste van mezelf naar voren?
=> Wat heeft mijn ideale klant NU van mij nodig?
, ik denk dat jij net als ik de verandering in de markt hebben opgemerkt.
Marketing op de manier waarop je dat deed werkt niet zo goed meer.
Ik merk ook bij mezelf dat mijn visie op ondernemen een beetje aan het verschuiven is;niet heel drastisch, maar wel als alsof er nog meer laagjes afgaan.
Een grote groep ondernemers kijkt steeds makkelijker door “te mooi om waar te zijn” marketing heen. Ze hebben veel geprobeerd, gevolgd, betaald vaak ook om er achter te komen dat de belofte die in de marketing wordt gedaan niet altijd wordt vervuld.
Ja, dat schrijf ik bewust zo, omdat het niet altijd aan de coach of ondernemer die de marketingbelofte doet ligt dat een bepaald resultaat niet wordt gehaald.
Bij sommige ondernemers zie ik dat ze daardoor huiverig zijn geworden om weer te investeren in bijvoorbeeld een coachingsaanbod of hulp bij marketing.
Bij weer andere ondernemers zie ik dat ze snappen dat ze niet gebaat zijn bij een Quick Win, maar wel bij een stevige fundament.
Gisteren heb ik bijvoorbeeld met een van mijn 1 op 1 klanten een super concreet plan gemaakt als onderlegger voor alle sales en marketingacties die ze het komende half jaar gaat doen.
Een hele klus, waardoor ze met een onrustig maar super geïnspireerd hoofd de nacht in ging.
Vandaag appte ze dat ze vanmorgen een groot deel van 1 van de belangrijkste acties al had afgevinkt ✅, waar ze dat eerder maanden had laten liggen.
Als je weet wat je moet doen, gaat ondernemen zo veel makkelijker 💪.
In haar plan hebben we superconcreet beschreven:
=> Hoe we haar product aanbod logischer konden opbouwen zodat het goed
doorstroomt van het ene naar
het andere product
= Welke marketing en sales tools bij haar passen en met welke frequentie die het beste in kan zetten om haar doelen te behalen
=> Wat haar kern boodschap is en met welke triggers ze haar ideale klanten optimaal kan
aantrekken
=> Welke acties dan op dagelijkse, wekelijkse en
maandelijkse basis moet doen en welke ze vooral ook achterwege kan laten.
Vorige week deed ik ook al meerdere van deze 1 op1 strategiesessies, waaronder 1 met met mijn klant KIM en die zei dit over onze sessie:
“Claudia helpt mij in nu bijna een half jaar met mijn onderneming. Ik ben bij haar geweest op live events, groepsprogramma’s en 1:1 coaching.
Ze is enthousiast, heeft bakken vol kennis en luistert écht naar je om je te helpen op de manier die je het beste past.
Praktisch en strategisch. Gericht op content en in business.
Ze is scherp, heeft een open blik en leert je op manieren kijken naar je content en business waarop je zelf niet was gekomen. Het fijne aan samenwerken met Claudia vind ik dat ze snel vertrouwd aanvoelt, als een vriendin. Ze eerlijk is, direct en er pikt er moeiteloos uit wat niet loopt en beter kan. Zonder poespas. Ze neemt ruim de tijd voor je en wil je oprecht én echt helpen. Een fijne persoonlijkheid en top coach!”
Er staan hier een aantal dingen in waar ik Super trots op ben én waarvan ik het eigenlijk vreemd vind dat dat kennelijk niet normaal is, zoals ik dat doe, omdat een deel van de markt blijkbaar under-delivered. 🙈
Ik streef er namelijk naar al mijn klanten:
=> Zo praktisch mogelijke tools te geven, zodat ze het ook echt gemakkelijk kunnen implementeren
=> Voldoende tijd te nemen voor het maken van een goed plan: ja, we spreken een tijd af maar ik stuur je ook niet met een half plan de deur uit, dus we gaan door tot het af is.
=> Professionele distantie? Vind ik een bullshit term. Ik wil dat je je veilig voelt met je verhaal bij me en niet dat je dent dat je jezelf grootser moet voordoen dan je denkt, want “oeh wat zal de coach anders van jou loser vinden”.
We zijn allebei maar gewoon mensen die scheten laten in bed, en 3 keer achter elkaar de melk vergeten bij de boodschappen, door kom maar door, ik heb ALLE begrip.
Ik weet ook van veel ondernemers dat het maken van een plan 1 is, het opvolgen van dat plan is andere koek.
Dat maakt dan soms weer dat je dat plan -wat misschien al een beetje te ambitieus was to begin with of gewoon strategisch niet klopte- dan überhaupt niet meer maken, want het “werkt toch niet.”
Herkenbaar mucho?
Ik weet ook dat een 1 op 1 sessie om je plan helemaal uit te werken, niet voor iedereen meteen bereikbaar is. Daarom heb ik daar iets op bedacht om je daar toch mee te helpen: morgen (5 juni) en donderdag (6 juni) geef ik een gratis strategische plansessie waarin ik je heel concreet stap voor stap laat zien hoe ik zo’n plan opbouw, door je voor te doen hoe ik mijn eigen plan voor de 2e helft van 2024 maak.
Een plan:
✅ Zonder strategische gaten en een logische doorloop van je klantreis
✅ Met acties die passen bij wie jij bent én wat voor belangrijks er nog meer in je agenda staat (een niet haalbaar plan is een k*tplan)
✅ Waardoor je vertrouwen krijgt in dat het jou ook gaat lukken de groei voor je business te bereiken waar je nu al zo lang mee zit te soebatten.
Beide sessies geef ik om 10.00u: kun je er niet live bij zijn, dan krijg je de replay, maar live erbij zijn betekent live je vragen kunnen stellen, dat gaat natuurlijk niet met een replay.
Meld je aan voor de STRATEGISCHE PLANSESSIE Q3 & Q4
En weet je?
Als jij al tijden lang aan het klooien bent met het maken van plannen -die niet uitvoeren- weer andere plannen maken-dat is het ook niet…. dan gaat 1 á 1,5 uur strategisch bezig zijn het niet fixen. Ik heb daarom een superscherp aanbod voor je klaar staan om je hier mee te helpen, dat ik als eerste aanbied in deze sessie. Geen urenlange glibberige upsell voor duizenden euro’s; gewoon even in een paar minuten uitgelegd hoe ik je met dit on point -rechttoe-rechtaan aanbod kan helpen.
Ik denk dat als je al een tijdje om je heen aan het kijken bent voor hulp of mij al een tijdje in de peiling hebt maar tegen de investering van een 1 op 1 aanbod opziet… je HEEL blij van deze deal gaat worden om op een toegankelijk manier je het vliegwiel van je bedrijf weer aan te zwengelen. So stay tuned. ❤️🔥
Zie ik je morgen of donderdag?
Happy to help!
BUSINESSCOACH
Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam
.
Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland
© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography