Het verhaal dat bijna nergens wordt verteld…

Unfiltered23_086

Even een groet vanuit de Ardennen, wij zijn een weekje opladen na mijn livedag Direction van vorige week én mijn livedag UNFILTERED van volgende week donderdag.

Gisteren waren we in de stad Luxemburg; al jaren niet geweest, maar was positief verrast!

Relaxte sfeer, netjes, hier en daar hip, maar ook prachtige oude monumenten en bezienswaardigheden.

Strollend door de stad liepen we langs een klein opvallend pandje.

De rij stond tot ver buiten in een verder rustige straat.

Dat moet een populaire tent zijn, dacht ik.

Wat ze er verkochten?

Cinnamon rolls.

Alléén cinnamon rolls, meer niet.

Wel in 24 smaken: pistache, red velvet, Pumpkin spice, dulche de leche, witte chocola/framboos en ga zomaar door.

De lange rij buiten maakt dit nieuwe tokootje tot ZO’N vat vol mooie ondernemerslessen 🙌.

Het maait heel veel argumenten die ik ondernemers die het lastig vinden om hun business te laten groeien, in 1 keer van de kaart.

=> “Ik kan niet kiezen, ik vind zo veel dingen leuk!”
=> “Hoe weet ik nou of ik het juiste kies?”
=> “Als ik 1 ding moet kiezen, ga ik toch dood van verveling?”

Veel van mijn klanten en mensen uit mijn doelgroep zijn/noemen zichzelf multipassionate/multipotential/multimens.

Naast dat ik dat een enorme jeukterm vind (geen jeukmensen, begrijp me goed ;), ik voldoe zelf namelijk ook aan het profiel van een mult-dinges), zie ik vaak dat in plaats van dat het een gevoel van mogelijkheden geeft, het eerder voor een gevoel van verlamming zorgt; je vindt zoveel dingen leuk, hoe kies je nou hetgeen dat voor de meeste vervulling zorgt?
Als je in zoveel dingen goed bent en zoveel verschillende dingen fantastisch vindt, hoe kies je dan het juiste?

In de zoektocht naar THE ONE AND ONLY, bestaat de kans dat je jezelf kwijtraakt in THE LONELY: verlamd door keuzestress en het gevoel te verliezen als je het verkeerde kiest.

Denk je niet dat de opstarters van deze cinnamon roll business dezelfde twijfels hebben gehad, ?

“Moeten we niet ook gewone taarten gaan bakken?”
“Ik bak ook van die heerlijke muffins, die moeten toch ook op de kaart?”
“En een cinnamon roll zonder goede koffie, dat kan toch eigenlijk niet?”
“Waar moet ik mijn liefde voor de Thaise keuken nu kwijt, als ik me focus op zoet?”

Ondanks deze twijfels zijn ze gewoon begonnen.
Hebben ze 1 van de ongetwijfeld vele dingen waar ze goed in zijn en die ze fantastisch vinden uitgekozen met het idee: dit is voor nu THE ONE.

En DAAR zijn ze de diepte in gedoken, hebben ze het concept tot in de puntjes doorgevoerd en zijn ze een shop begonnen in next level cinnamon rolls.

Next level ja, want die droge bende wordt al op genoeg andere plekken verkocht.

En de rijen staan voor de deur!

Wat als jij ook van alles waar je zo goed in bent en goed op gaat, gewoon 1 ding zou kiezen en daar VOL voor zou gaan, ?

Kun je je voorstellen wat dat doet met je business?

Ik wel.

Ergens voor durven gaan en gaan staan alleen al geeft onmiddellijk een boost aan je vertrouwen en aan je creativiteit.

Je brein werkt namelijk zo dat de creativiteit die je in je hebt, zich altijd een weg naar buiten zoekt.

Dat betekent dat je ook al kies je voor 1 ding, ook daar zult ervaren dat de mogelijkheden eindeloos zijn.

Kijk maar naar de cinnamon roll toko en hun 24 smaken.

Die creativiteit kun je dan weer in je marketing stoppen, wat tig keer zoveel oplevert als wanneer je 80 producten op de markt probeert te zetten.

EN, lieve : het mooie van een eigen business hebben; ook al heb je gekozen, je kunt altijd weer terug.

Mocht je een keus hebben gemaakt die tegenvalt, of om wat voor reden dan ook niet voor je werkt; kies opnieuw.
Als multi-dinges heb je immers meer dan voldoende ideeën. 😉

Ik heb in de aanloop naar mijn livedag UNFILTERED (volgende week donderdag 26 oktober) ook zo naar het programma van die dag gekeken.

Van alles wat ik er in zou willen en kunnen stoppen, kan ik een businessretreat van 25 dagen vullen (dat dat niet echt relaxen is laten we maar even buiten beschouwing ;)).

In plaats daarvan besloot ik vorige week: ik ga me focussen op 1 ding die dag.

Zoveel mogelijk ruis weghalen bij jou, ruis die je nu nog belemmert om gas op die lolly te douwen.

Niet om knoerthard te werken, maar om knoerthard te durven.

Omdat je voelt; ik heb hier shit te doen en ik wil geen enkele strobreed meer in de weg hebben liggen op mijn pad naar die droom.

Volgende week donderdag deel ik mijn 4 belangrijkste lessen over groeien in zelfleiderschap in je business met jou.

Je krijgt een uniek en enkelmalig kijkje in mijn hobbels in de weg, belemmeringen die ik heb moeten overwinnen, moeilijke besluiten die ik heb genomen het afgelopen jaar om mijn business naar het volgende level te laten groeien.

Ingewikkeld om te delen, want kwetsbaar.
En toch doe ik het, omdat ik weet dat als ik dit deel, dat dat mogelijk levensveranderend voor jou kan zijn.

Een heel groot woord om in de mond te nemen, en toch doe ik het.

Ik zou namelijk willen dat ik dit verhaal, wat nauwelijks verteld wordt in onze bubbel, eerder had gehoord.

Het zou me zoveel lucht hebben gegeven.
Zoveel moed en vertrouwen.
Zoveel meer zekerheid dat ik op het goede pad zit.

En dat gun ik jou ook.

Omdat het zo’n kwetsbaar verhaal is, heb ik ook besloten de groep niet te groot te maken.

UNFILTERED-INTIMATE.

Dat betekent dat er nog maar een paar plekken zijn en dat na morgen (vrijdag) de deuren dicht gaan van de ticketverkoop, zodat ik me in alle rust kan gaan voorbereiden op wat ik denk dat jij mag horen om meer vrijheid in je bedrijf te gaan ervaren.

Je bestelt hier de laatste tickets:

Yes, ik kom naar jouw feestje op 26 oktober! 

Ga ik nu nog even op sentiment tour door de Ardennen. 😉

Heb een heerlijke dag, en wie weet tot volgende week!

Zou het fantastisch vinden als je erbij bent.

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography