Geen ‘waar blijft die schaal met bitterballen’ voor ons
Vandaag ben ik precies 11 jaar getrouwd!
-Jeeeeeej for me and the husband-
Het voelt als gisteren en tegelijk als een long long time ago.
Laten we zeggen dat het destijds even duurde voordat mijn toen nog vriend de ‘question’ popte, wat maakte dat toen we EINDELIJK gingen trouwen, ik het ook all the way ons feest wilde maken.
Zo’n standaard oldtimer om ons naar het gemeentehuis te brengen?
Nope.
Het werd een fuchsia roze Fiat.
Mijn oom gaf me ‘weg’ aan mijn bijna echtgenoot op de muziek van een van onze lievelingsfilms.
Ik hoorde een vriend fluisteren: “Serieus, is dat nou de Star Wars soundtrack?” 😉
Een muf zaaltje voor de receptie?
Wij huurden een Italiaans restaurant af waar de prosecco en versgemaakte hapjes continu door de zaal moesten stromen.
Geen ‘waar blijft die schaal met bitterballen’ voor ons.
Aan het einde van de avond droeg ik fuchsia roze glitterballerina’s op weg naar ons diner.
Je kunt misschien raden wat het kleurthema van de dag was. 😉
We hadden ook een aantal dingen NIET op onze bruiloft.
Voor ons bijvoorbeeld geen split tussen de ‘receptiegasten’ en de “feestgasten”: ik wilde absoluut niet het gevoel hebben dat we moesten haasten op zo’n feestelijke dag, dus combineerden we het in een heeeeuuuule lange borrel ‘s middags en konden we op ons gemak dineren ‘s avonds.
Die ene tante die je eigenlijk voor de vorm moet uitnodigen, tja, die kreeg dus geen kaart.
Op mijn trouwdag vond ik het NOG belangrijker dan anders, dat WAT je doet, dat je dat doet omdat je er geweldig blij van wordt.
Dat komt niet vanzelf, dat heb je te sturen.
Je mag actief kiezen voor dingen die je energie opleveren en actief kiezen om dingen die energie drainen los te laten.
* Je vooooeeeeeeelt het bruggetje nu aankomen, komt ie*
OOK IN JE BEDRIJF WERKT DAT ZO, MADAM.
Ik denk ik zet het maar even in hoofdletters, dan knoop je het het misschien in je oren.
Of het feest is in je bedrijf, hangt helemaal van jezelf af.
Het hangt af van de keuzes die je maakt over wat je wel en niet toelaat in je bedrijf.
Of die ene tante die altijd toestanden met zich meebrengt wel een uitnodiging krijgt.
Of je je weg laat stoppen in een muf zaaltje of dat je voor dat kasteel gaat.
Of je genoegen neemt met het standaard verhaal van de buitengewoon ambtenaar -of hoe heten die mensen-, of dat je actief stuurt; dit is wat absoluut naar voren moet komen en dit is wat je absoluut moet weglaten.
Of je wel die ene klant aanneemt, want het levert een lekker bedrag op, maar ergens voel je de chills als je aan die opdracht denkt.
Of je ECHT je uitspreekt in je posts of dat je kiest voor de common vibe op Insta.
Of je denkt; ik heb zo ook een prima omzet, en niet je dream to the max na durft te gaan want doe je al gewoon…. precies.
Luister; als jij wilt dat je business een feest wordt, zo’n feest waar mensen nog jaren nadien met een warm gevoel over praten en op terugkijken, dan heb je voor je eigen voorwaarden te gaan staan.
Dan heb je schijt te hebben aan wat anderen verstaan onder ‘feest’.
Want voor je het weet ben je dan op die kringverjaardag met kaasblokjes en augurken beland waar je je niet los kunt weken van je oud-bet-overgroottante van 103.
Zeg eens eerlijk, , is het wel genoeg feest in jouw business?
Heb je daar misschien nog wat te doen?
Wil je dat hieronder met mij delen?
Liefs, Claudia
BUSINESSCOACH
Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam
.
Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland
© 2019 - 2025 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography