It ain’t pretty maar BOY, het werkt wel!

ylverpz8l1s-scaled

“Clau, ik ben ZO mijn mojo kwijt! Er komt niks meer uit mijn handen.” zei ze tegen me.

En ik klaagde terug: “Girl, we zijn op dit moment ALLEMAAL onze mojo kwijt, die ligt kennelijk buiten onze 1,5 meter radius.”

Ze moest lachen.

Maar ik moet ook eerlijk toegeven; door te lachen had ze niet meteen haar mojo terug.

Jammer genoeg heb ik geen rek met blikken mojo hier in mijn werkkamer staan: ik zou het aan al mijn klanten opsturen op het moment dat ze het nodig hebben.

Ik stuur ze wel eens andere dingen hoor.

Is geen mojo, maar komt in de buurt.

Bloemen.

Chocola.

Wijn, godbetert.

Helpt allemaal; soms een beetje, soms veel.

Soms stuur ik niks fysieks maar stuur ik ze een opdracht.

Ga wandelen, ver.

Trek de liefste persoon binnen je ‘bubbel’ effe een kwartiertje heel dicht tegen je aan, voor een shotje oxytocine.

Luister een half uurtje naar je favoriete remix van David Guetta, of naar een huppelepupste van Bach -ik weet niet waar jij van aangaat he, kies zelf maar.

Zet Just Dance op die vreselijke Nintendo Switch van de kinderen op en gooi je allerbeste Queen B moves er uit.

Trek de mojo even naar je toe vanuit een ander punt in je leven want heel eerlijk?

Soms IS hij gewoon in geen velden of wegen te bekennen in de buurt van je business.

Althans, dat DENK je.

En van die vervelende gedachtes gaan je emoties weer op hol.

“Het wordt helemaal niks met me.”

“Er zit niemand op me te wachten.”

“Zie je wel, er reageert niemand.”

En dan kom je dus op een punt dat je effe, of wat langer dan effe, je mojo niet voelt in het dagelijks runnen van je bedrijf.

Het lijkt dan ook alsof het niet lekker loopt.

Lijkt.

Maar je hebt niet per se mojo nodig om effectief je business te runnen.

Als je op een moment dat je je mojo mist, eens goed naar je resultaten gaat kijken, dan zie je dat je ondanks een mojo die zoek is, het vaak toch nog hartstikke goed hebt gedaan.

Dat je toch consistent zichtbaar bent geweest en je had er een prima bereik en interactie mee.

Dat je je misschien niet zo geïnspireerd voelde, maar dat ook zonder briljante inspiratie je mailinglijst toch lekker gegroeid is.

Dat je vanuit 6 salesgesprekken toch nieuwe klanten hebt gemaakt.

We zijn vaak zo gebrand op mojo -flow, inspiratie, afstemming, alignment, vul je eigen favoroiet in-, dat we als we het effe niet voelen, dat we dan gelijk in de paniek schieten, of dat wat we doen als minder goed bestempelen.

Een eigen voorbeeld; ik heb af en toe last van de mindfuck dat ik ZO veel inspiratie heb voor content dat ik niet weet waar ik het moet laten -want helleeeuuu, tijd-, en dat ik dus vind dat ik per se steeds NIEUWE content moet produceren.

Mijn VA zei; maar Clau, je hebt toch hartstikke veel geniale content, is toch zonde om niet opnieuw te gebruiken?

Met enige tegenzin ging ik mee in haar ‘we gaan het gewoon proberen en vind je het niks dan draaien we het weer terug’. Tegenzin vanwege de mindfuck dat al mijn content kakelvers moet zijn, maar ook wel nieuwsgierig want efficiënt en dus tijdbesparend.

Wat denk je? De eerste de beste post die mijn VA had uitgezocht en herhaald, ging qua interactie en bereik door het dak!

So much for my mindfuck. 😉

Het laat mij zien dat waar we steeds denken dat het beter moet, nieuwer, origineler, grootser en meeslepender, dat we al meer dan genoeg zijn zoals we zijn.

Dat we rustig dagelijks voor de 8 kunnen gaan in plaats van dat we 100 jaar studeren tot we een 10 halen.

Dat we wel voor onze prijs kunnen gaan staan op zijn L’Oreals, maar dat het soms ook gewoon lekker is om voor een lagere prijs als warme broodjes je product te verkopen.

Je kent vast die reclame nog van wat was het, Dove?

“Ik kom uit het Noorden dus het wordt nooit een 10.”

Wat nou als het andersom is?

Wat nou als ik je zeg dat het allang een 10 waard is, maar dat je zo hard naar je mojo* aan het zoeken bent dat je niet ziet dat je het allang perfect doet?

*vervang door je eigen favoriet ;).

Deze doet mogelijk zeer. En dat snap ik, want als je nu denkt “foek ze heeft me betrapt”, betekent dat dat je jezelf actief hebt tegengehouden in de groei van je business omdat je je afhankelijk hebt gemaakt van flow.

En flow of inspiratie, alignment en mojo: het laat je rustig een blauwtje lopen op het moment dat je het het hardst nodig hebt.

Als deze nou op zijn zachtst gezegd een belletje bij je doet rinkelen, beloof me dan 1 ding.

Ga vandaag gewoon je ding doen, ook al voel je geen mojo.

Knal er een post uit ook al denk je er misschien ‘mweh’ bij.

Verstuur die blog, herhaal er desnoods 1 met een andere call to action.

Doe je aanbod, ook al schat je de kans dat je lead ja gaat zeggen laag in.

Het voelt misschien niet zo pretty, maar het werkt wel!

Ondernemen is voor een deel een statistiekengame.

De nee’s, de ‘mweh’ posts, de niet zo briljante blogs, de zoveelste herhaling van het aanbieden van je masterclass of weggever; je hebt ze allemaal nodig om aan je getallen te komen.

En jij kunt misschien net effe je mojo kwijt zijn: je mogelijke klant zit vandaag misschien net WEL in de ‘let’s do this’ modus, en let’s face it; dan wil jij in beeld zijn.

Met of zonder mojo :).

Je weet vast dat ik binnenkort weer een gave challenge geef, de Heb SCHIJT challenge 3.0.

In die challenge wil ik je precies DIT laten zien; hoe je kunt leren vertrouwen op je eigen mojo, ook als je denkt dat die effe mist.

Hij is er namelijk ALTIJD.

Je hebt jezelf alleen aangeleerd om dat wat je doet te beoordelen met andermans ogen.

En dat zijn geen milde ogen.

Want die andere ogen zorgen ervoor dat je denkt; het is niet genoeg, niet gaaf genoeg, niet briljant genoeg, niet snel genoeg wat ik doe.

Ze zorgen er voor dat je denkt; ik doe vast iets niet goed en dat moet ik fixen.

Ze zorgen ervoor dat je templates en stappenplannen en passief inkomen strategieën gaat implementeren in je business omdat je hoopt dat dat WEL snel resultaat gaat opleveren.

In de Heb SCHIJT 3.0 challenge van 29 maart t/m 1 april ga ik je laten zien dat je daar allemaal schijt aan mag hebben.

Schijt aan het principe van een ideale klant.

Schijt aan meer en meer omzet draaien.

Schijt aan 24/7 zichtbaar en bereikbaar zijn.

Schijt aan verkopen, zelfs.

Er is iets HEEL anders nodig om een succesvolle business te draaien en in de challenge ga ik je laten wat dat is.

Kun jij wel (weer) een flinke portie schijt gebruiken?

En effe voor de goede orde; je bent hartstikke welkom om mee te doen met, maar ook zonder mojo ;).

Van die laatste heb ik namelijk plenty voor je in de challenge .

Hoe zit dat voor jou? Zit jij ook zonder mojo de afgelopen tijd, of ben je juist on fire?

Kun je wel wat extra mojo gebruiken om je business te boosten?

Mail me dan gewoon dan help ik je: je krijgt van mij altijd persoonlijk antwoord terug.

Heb een heerlijke week!

Liefs, Claudia

P.S. Die David Guetta remix? Mijn favoriet EVER vind je hier: https://youtu.be/PThz7D26KBw. Niet verder vertellen, maar ik was als puber een ECHTE housefreak. Hotpants, Thunderdome, netpanties; the whole shabang. Those were the days! 😉

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2022 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography