Een brok in mijn keel
Jeetje.
Ik schrok vanmorgen van mijn ‘herinnering’ op Facebook.
Want mijn vertrek bij mijn laatste werkgever in loondienst is vandaag al weer 5 jaar geleden.
EN het is NOG maar 5 jaar geleden.
Ik haat gruwelijke clichés, maar MAN, wat is er veel gebeurd in die 5 jaar.
Als ik nu naar mijn eigen bericht van 5 jaar terug kijk, dan krijg ik bijna een brok in mijn keel.
Aan de ene kant komt dat door het randje wat er na al die tijd nog steeds zit aan wat er in die periode voorafgaand aan mijn vertrek is gebeurd. Laten we zeggen dat dat nu, nog steeds, in de categorie “snel aan iets anders denken” valt.
Aan de andere kant komt dat door de hoop die van mijn bericht afspat.
Ik was ZO blij dat ik het eindelijk achter me kon laten.
ZO opgelucht dat ik eindelijk kon gaan uitrusten van die moeilijke periode.
ZO excited dat ik met nieuwe dingen bezig kon gaan die al zo lang op mijn bucketlist stonden.
Life long dreams die op het punt stonden om afgevinkt te worden.
Ik proef ook mijn voorzichtigheid nog, in dit bericht.
Niet alle schepen achter me verbranden, maar eerst eens uitproberen hoe het gaat.
Op meerdere paarden wedden.
De onzekerheid van ja, ja? Kun jij misschien mijn hulp gebruiken?
Het lag allemaal nog open.
Feitelijk was ik was een half jaar later ECHT ZZP’er.
Omdat ik zo’n tik terug kreeg van alles wat er was gebeurd, had ik eerst tijd nodig om dat te verwerken.
De frustratie van ‘nu kan het eindelijk en lukt het me NOG niet’, kan ik nog proeven als ik daaraan terugdenk.
Het was niet even easy peasy ‘ik ren naar de KVK en hoppa, daar staat mijn bedrijf’.
Want ik kon en kan van alles, maar 1 paal stond wel boven water; ik had de BALLEN verstand van ondernemen.
In het eerste jaar als ondernemerschap verdiende ik geen rooie cent.
Ik maakte wel een beetje omzet, maar het vloog er ook net zo hard weer uit.
Als ik nu naar mijn zakelijke bankrekening kijk, iets meer dan 4 jaar later, dan denk ik wel eens; HOE dan?
Er zitten ook nog eens 2, laat ik het noemen, Coronajaren tussen.
Niet de meest voor de hand liggende situatie om lekker door te breken met je bedrijf.
En toch is het me gelukt.
Als er 1 ding is, wat heeft gemaakt dat ik het succes heb wat ik nu heb, dan is het wel dit.
Doe. Alsjeblieft. Dat. Waarvoor. Je. Hier. Bent.
En verspil geen seconde meer aan dingen die niet bijdragen aan jouw ‘Legacy’.
Het kan nog zo riant betalen.
Het kan je nog zoveel status opleveren.
Het kan nog zo makkelijk en automatisch ingeregeld zijn.
Nog zo schaalbaar.
Al je familie en vrienden kunnen nog zo trots op je zijn.
Als jij hem niet VOELT, is het zinloos.
Want vroeg of laat kom je er dan achter ‘fuck, ik heb mijn prioriteiten niet op orde’.
Dan verspil je tijd aan zaken die zo horen, maar waar je niet van geniet.
Je verspilt tijd aan mensen die jouw energie niet verdienen, maar wel vragen.
Je verdient wel geld, maar je dagen rijgen zich aaneen met klussen die niet (meer) een spark of Joy geven of die je zelfs vervelen -als je eerlijk bent-.
Wil je me dat alsjeblieft beloven, lieve ?
Dat je gaat doen waar je hiervoor bent?
Volle focus daarop en dat je je niet meer laat afleiden door randgeneuzel, dingen die je voor anderen ziet werken en die je om die reden wilt uitproberen ook al voel je in je onderbuik al; dit is hem niet?
k ben dat als enige uitgangspunt gaan nemen, zeker sinds 15 maart volgend jaar.
Ik had simpelweg de tijd niet meer om me bezig te houden met de prioriteiten van een ander. Er kwam glashelder bovendrijven wat voor mij belangrijk is en wat op nummer 1 komt.
Prive, maar ook zakelijk.
Je zou het rücksichtslos kunnen noemen, en dat is het misschien ook wel.
Oogkleppen op en kiezen voor jezelf, maar daarmee ook voor de ander.
Want die krijgt dan het beste van jou.
Met de aangekondigde schoolsluiting in het vooruitzicht, heb ik ook een besluit genomen.
Mijn agenda veeg ik zo goed als leeg.
Eerst de kids.
Dan mijn klanten.
En dan is er nog 1 plek voor jou.
De Super Sparsessies die nog niet waren geboekt, verhuis ik naar januari.
Er is daarmee nog maar 1 plek over op 21 december voor jou en mij om de prioriteiten in jouw business strak te trekken voor volgend jaar.
In de Super Sparsessie stellen we jouw plan voor 2022 op scherp, zodat je niet alleen weet waar het nu lekt in je business, maar ook weet hoe je je gameplan voor 2022 zo kunt inrichten dat het EN naadloos past bij wie je bent maar ook eindelijk voor je gaat werken en je toffe, goedbetalende klanten oplevert.
En dat het gebaseerd is op je ECHTE prioriteiten.
In de SuperSpar sessie deel ik met je wat IK zie aan groeipunten in jouw business, maar mag je me ook alle brandende vragen stellen over issues waar je al langer op knaagt en waar je mijn hulp bij wilt. Je ontvangt na afloop de opname van onze sessie zodat je die zo vaak als je wilt kunt terugkijken.
Ik geef deze sessies zo goed als NOOIT los, omdat een echte transformatie vaak meer tijd en begeleiding nodig heeft.
Maar het kan wel precies DIE schop onder je reet zijn die je nodig hebt om wakker geschud te worden en te kappen met de dingen die er niet toe doen voor jou en bijdragen aan je doel.
Ik kreeg vanmorgen een mailtje van een leuke ondernemer die zei; ik wil heel graag met je werken maar ik vind het te duur. -mocht je deze ook lezen, je krijgt straks mail van me-.
En dat kan: deze Super Sparsessie komt vanaf volgend jaar in zeer beperkte mate beschikbaar in mijn agenda, het tarief wordt dan €497,- ex BTW.
Ik bied deze laatste plek nu aan voor €347,- ex BTW.
Misschien denk jij net als die leuke dame; dat is een shitload aan money, dat ga ik echt niet doen Verhey.
Maar dat zie je dan echt verkeerd, lieve . ????
Ik zie namelijk in 10 minuten waar het lekt in jouw bedrijf en geef je zo veel persoonlijke groeikansen dat je na afloop stuitert van excitement om er mee aan de slag te gaan.
Werk jij met een gemiddeld product van rond de €1000,-, dan verdien je deze sessie met het maken van 1 nieuwe klant alweer drievoudig terug. En als ik denk dat er IETS gaat lukken na afloop van deze sessie is het wel dat jij weet hoe je die extra klant met mijn advies kunt maken.
Dat is niet duur; dat is een no-brainer.
Dit jaar is er alleen op aanstaande dinsdag 21 december nog 1 sessie beschikbaar voor het introductie actietarief van €347,- ex BTW. Vol = vol.
Kun je niet op dinsdag 21 december, maar wil je wel dolgraag voor het actietarief met mij aan de slag?
Reply dan op deze mail; ik maak in januari nog maximaal 3 plekken beschikbaar voor dit tarief, als je dit jaar nog je sessie boekt.
Wat moet ik doen om die sessie te boeken?
Druk op onderstaande knop, dan kom je in mijn Calendly Agenda terecht en kun je de laatst overgebleven plek boeken. In de bevestiging van het boeken van de afspraak staat een betaallink om je reservering definitief te maken. Zodra je de betaling hebt voldaan, is je plek gereserveerd.
Heb je de betaling niet binnen 2 uur voldaan, dan geef ik de plek weer vrij voor andere gegadigden.
Ik hoop je natuurlijk volgende week (of in januari) te zien bij een Super Sparsessie.
Heb jij je prioriteiten businesswise al hartstikke goed op orde en zit er nergens meer groei?
Dan zou ik zeggen chapeau, my dear, keep up the good work. ????
En voor iedereen met kinderen in de basissschoolleeftijd: you can do this ????????♀️.
Heb een heerlijke dag!
Liefs, Claudia
BUSINESSCOACH
Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam
.
Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland
© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography