Dit is wat je kunt doen als je MIJ NIE BELLE NIE voelt bij webinars geven
Webinars geven is best ingewikkeld.
Althans, dat lijken veel ondernemers in mijn netwerk te denken.
Ze beginnen er niet eens aan want zien allemaal bomen en beren op de weg.
Waarom?
=> Het is technisch ingewikkeld
=> Systemen als Webinargeek zijn zo duur
=> Oh god dan moet ik ook een aanbod doen
=> Ik wil echt niet zo’n 30 minuten levensverhaal-dat-eindigt-in-hangmat-introductie doen
=> Maar mijn kijkers moeten het wél waardevol vinden
=> Dan moet ik allemaal knettergoede opvolgmails schrijven
=> Wat als er niemand kijkt, er niemand reageert en iedereen voordat ik mijn aanbod doe vertrokken is?
=> Ik vind het akward voor de camera
Afijn, je kunt er zelf zo vast ook nog wel een paar verzinnen.
Door deze mindfucks zie ik veel ondernemers om me heen géén gebruik maken van het fenomeen webinars/masterclasses waarvan ik denk; het is DOODZONDE dat jouw visie niet de wereld in gaat naar een groter publiek.
Jouw verhaal verdient het om door meer mensen gehoord te worden dan je in 1 op 1 contact kunt overbrengen.
Het probleem is, , dat je vaak zo gewend bent aan het gewoonlijke straatje advertentietje-webinartje-lange intro-lange upsell-spammy opvolgen, dat je bijna
gaat denken dat het zo ‘heurt’ én dat dat de enige manier is die kennelijk werkt.
En daar word je dan zó moedeloos van, dat je er niet eens aan begint en jezelf verklaart; dat webinars geven is niks voor mij.
Als je wat dieper gaat kijken naar het waaróm je webinars zou kunnen geven, wat je doel ermee is, en wat je allemaal kunt overbrengen in zo’n webinar wat van waarde is voor jouw ideale klant, dan zul je merken dat het makkelijker wordt om naar de mogelijkheden te kijken in plaats van naar de onmogelijkheden.
Klanten die twijfelen of ze webinars willen gaan geven, stel ik altijd een aantal vragen:
=> Waar mag jouw ideale klant zich eerst van bewust worden voor ze zich realiseert dat ze iets mag/wil met het issue waar jij mee helpt?
=> Kun je dat gieten in 5 haakjes/kapstokjes of inzichten die heel vaak voorkomen bij jouw doelgroep? Of is er 1 ding wat je graag helemaal tot in de diepte met ze wilt doorakkeren?
=> Wil je ze bewust maken van het probleem dat ze hebben en zicht geven dat er een mogelijke oplossing voor ze is? Of wil je ze een vaardigheid leren (hoe klein en specifiek dan ook)? In het laatste geval is het misschien meer een training (die je al dan niet betaald kunt aanbieden).
=> Naar welk aanbod mag het toeleiden? Naar een traject? Een groepsprogramma? Een 1 op 1 sessie (al dan niet gratis)?
=> Wat vind je de meest prettige setting? In een Zoomcall waar je met de deelnemers kunt converseren of liever wat meer afstand in een webinar waar jij een presentatie geeft en je af en toe de chat open zet? En er zijn meer mogelijkheden dan Webinargeek hè? Denk aan Teams, Google Meet, live gaan in een besloten Facebookgroep, je kunt tegenwoordig zelfs via Canva streamen!
=> Ben je sterk in converterende mails schrijven zodat je je aanbod automatisch kunt verkopen? Of verkoop je beter vanuit een 1 op 1 gesprek dat je eerst aanbiedt vanuit je masterclass?
=> Ben je ‘s avonds afgedraaid maar zie je wel iedereen ‘ s avonds webinars geven? Kies gewoon voor de ochtend of middag. Als jij laag in je energie zit, dmerken je deelnemers dat, dus kies liever voor een moment dat jij lekker in je energie zit.
Zoals je ziet zijn de mogelijkheden eindeloos.
Zo geef ik al een tijdje mijn masterclasses via Zoom (en dus niet meer via Webinargeek) omdat ik in mijn element bent als ik scherp kan reageren op wat de deelnemers inbrengen. Maar er waren ook tijden dat ik het juist heerlijk vond (om de zenuwen te beperken ;)) wanneer ik niet direct een reactie kreeg van de deelnemers.
De kunst is, en dat geld voor het hele ondernemerschap en niet alleen voor het geven van webinars, om zo scherp mogelijk je bedrijf en hoe je dat runt te vormen naar hoe jij op je best bent.
Ja, al die formats zijn mooi en prima om de basis te leren én om uit te proberen. Als je het nooit probeert weet je ook niet hoe het voor je is.
Maar jij bent waarschijnlijk al een stadium verder dan dat, .
Jij hebt al heel veel kennis van de mogelijkheden in het ondernemerschap en dát maakt nou juist dat je er een beetje in verzuipt, waardoor je uiteindelijk helemaal geen keuzes maakt.
Dat is ZO zonde want je hebt zoveel te geven.
Het is precies waar ik jou mee help op mijn live strategiedag DIRECTION op 12 oktober.
Op deze strategiedag kijk ik persoonlijk mee naar jou en jouw bedrijf, zodat we uit alle mogelijkheden een plan kunnen samenstellen wat past bij wie jij bent en hoe je op je krachtigst bent.
Want er zijn 1000-en mogelijkheden in het ondernemerschap om een succesvolle business te creëren, laat mij jou helpen de jouwe te vinden.
Scoor hier jouw ticket voor 12 oktober via de knop hieronder: er zijn nog ongeveer 2 á 3 plekken, express een niet te grote club zodat er álle ruimte is om met jouw persoonlijke plan aan de slag te gaan.
BUSINESSCOACH
Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam
.
Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland
© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography