Dit is waarom je je business zo LIGHT mogelijk wilt maken.

kleine-koffer-op-reis-stedelijke-achtergrond-venetie-italie-horizontaal-toning-reizen-vakantie-concept_1220-1301

Voor ik aan mijn verhaal begin, wil ik je eerst even kort reminders aan mijn Gameplan challenge die morgen begint. In deze mail vertel ik je waarom je die niet zo willen missen, maar als jij zo iemand bent die mij op mijn bruine ogen vertrouwt omdat ik zeg dat het freaking waardevol is, meld je dan hier alvast even aan:

=> Aanmelden Gameplan Challenge 13 t/m 16 juni (opnames beschikbaar!)

Zo, now that’s that, back to my story. 😉

Vorig weekend waren we in Sloten, in ons vakantiehuisje.
Ik merk het altijd al als we in de auto zitten onderweg naar het noorden; er daalt langzaam een soort rust op me in waardoor de stress die ik eventueel voelde bij het instappen, helemaal uit mijn lijf is.

Wanneer we in Sloten zijn, voelt het light.

Het huis is kleiner en overzichtelijker.
Er zijn 3 restaurants met al tijden hetzelfde op de kaart.
In de voorraadkasten staat alles wat we nodig hebben maar geen ‘voor de zekerheid’ of “op voorraad gekocht” spullen.

Ik heb zelfs een soort van overzicht van het beddengoed wat schoon klaar ligt in de kasten (bedden met 3 verschillende formaten en geen afmetingen in de labels van het linnen, don’t ask…)

Een weekendje weg heeft niet meer om het lijf dan een schone tanga bij mijn e-book en 1 setje kleren in mijn tas flikkeren, en GO.

HYPERoverzichtelijk.

Het is dan ook vaak DAAR dat ik mijn meest briljante ideeën krijg.
Omdat er geen ruis is en de epiphany’s tot me komen, omdat de kansen ineens in plain sight liggen.

Hoe minder rommel om je heen, hoe helderder het is welke keuzes je wilt maken.

Je herkent dit VAST ook in andere situaties.

Na het uitzoeken van je kledingkast en alle te kleine spullen weggooien, ineens niet meer uren dubben voor je kledingkast wat je aanmoet.

Een opgeschoonde koelkast met alle halfgare restjes in de kliko gekieperd, maakt je creatiever met die paar ingrediënten die er wel zijn.

In je bedrijf werkt het precies zo.

Stel je hebt in de loop der jaren 7 trajecten, 5 weggevers en 6 verschillende workshops en webinars ontwikkeld.
Je lacht er nu om, maar ik kom dit tegen, en zo gek is het niet.
Veel ondernemers zijn mega creatief, multipassionate en hebben om de haverklap ideeën waarvan ze denken joaaaaaahhhh daar moet ik iets mee!

Als ze dan ook nog moeite hebben met kiezen, eindig je dus met zo’n Chinese menukaart aan producten waarvan je niet meer weet wat je nu wanneer moet promoten. En wat gebeurt er dan? Al je producten krijgen per stuk veel minder aandacht, blijven niet on top of mind bij mensen en dus ook niet zo vaak verkocht als wanneer ze je volle aandacht zouden krijgen.

Te weinig promoten is een mega grote handrem op de groei van je bedrijf.
En nou niet meteen je neus ophalen voor het woord promoten; ik bedoel nergens dat je viswijverig je following om de anderhalve minuut superpushy je koop het-koop het- koop het- aanbod moet doen.

Promoten is het gewoon het in de etalage zetten van het probleem van je klant (waar zit ze echt mee?), het verlangen dat ze heeft naar de oplossing, en jouw oplossing om het gat tussen die twee te vullen, te benoemen.

Maar omdat je productaanbod zo’n grote diverse menukaart is geworden, vind je het ook lastig om te bepalen: wat houd ik nou wel, wat is mijn vavavavoom aanbod en wat mag de deur uit?

Waar kies ik strategisch gezien het juiste mee?

En dus kies je maar niks en dat houdt je omzetplafond in stand.

Als jij het ook fijn zou vinden als het gewoon kristalhelder is waar je je op mag focussen, en je daardoor hoger in je actieflow blijft -met bijbehorend resultaat- , lees dan even verder.

In mijn Gameplan Challenge die morgen begint doen we namelijk PRECIES dat; rommel opruimen en een kristalhelder, overzichtelijk plan voor je maken waardoor je veel sneller meer omzet maakt dan je nu doet.

We gaan aan de slag met:

=> Een krachtige message kiezen waarmee je de voor jou tofste klanten aantrekt
=> De verkoopstrategie kiezen waarmee jij het makkelijkst verkoopt zonder dat je hoeft te pushen
=> Uitvinden op welke manier jij een magische connectie legt met je toekomstige klanten
=> Jouw eigen 4 strategieën systeem ontwerpen zodat je de rest van 2022 on fire bent🔥 en exact weet wat je moet doen om jouw doelen te bereiken.

Het 4 strategieën plan is wat ik met elk van mijn 1 op 1 klanten ontwerp, om zo gefocust mogelijk te werk te gaan en zo veel mogelijk vanuit je zone of genius te werken. Voor deze keer heb ik deze waardevolle sessie in een gratis 4 daagse training gegoten.

Bianca en Monique deden mee aan de vorige Gameplan Challenge en zeiden er dit over:

“Door de challenge kreeg ik mijn manier weer helder en kon ik het eindelijk omvormen naar een gericht plan van aanpak. Claudia’s energie is sky-high, ze is ongelooflijk direct én weet het vuur in anderen aan te steken.” (Bianca)

“Claudia, ik snap niet dat je hier geen geld voor vraagt, dit is ZO geweldig waardevol.” (Monique)

Als je je nu inschrijft voor de challenge, ontvang je iedere dag na afloop de replay naar de masterclass van die dag in je inbox. Kun je er niet iedere dag live bij zijn, dan is dat no problemo. Wil je profiteren van mijn genadeloze live businessfeedback ;), dan zou ik overwegen er even een afspraak voor te verzetten :).

Ik ben heel benieuwd: hoe rommelig is de basis van jouw bedrijf geworden? Durf je dat met me te delen?

Heel graag tot morgen: heb nog een heerlijke zondag!

Liefs, Claudia

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography