Dit is er aan de hand als ACTIE IN DE TAXI jou te weinig oplevert

Sign of a waiting taxi

Ik geloof dat ondernemers over het algemeen veel te snel in het ‘actie in de taxi’ riedeltje schieten.

Zo bang als we zijn om niet genoeg te doen, onze comfortzones niet genoeg te stretchen, om te blijven hangen in perfectionisme -want start before you’re ready is het nieuwe AMEN-, gaan we vol in de actie als de resultaten van ons bedrijf tegenvallen en we onze omzet een slinger willen geven.

Ken jij dat ook, , die panic button die dan soms ineens ingedrukt  lijkt te worden?

“Ik moet gewoon meer zichtbaar zijn, ik ga iedere dag live!”
”Ik moet gewoon meer mensen benaderen, ik ga minstens 10 mensen DM-en!”
”Ik moet mezelf gewoon stretchen; als ik nou iedere dag een Reel ga maken, dan gaat het vast keren!”

Ik heb niks tegen actie, maar actie vanuit paniek levert meestal niet al te beste resultaten op, weet ik uit ervaring.

Je bent dan als een kip zonder kop bezig met posten, mailen en salesacties, maar rendement en conversie, ho maar.

Dat zorgt er dan weer voor dat je mismoedig denkt: zie je wel, bij mij werkt het niet, I’m a fraud, niemand wil mij!”

Herkenbaar mucho, ?

Als psycholoog -wist je niet he, dat ik psycholoog van origine ben, nou, bij deze ;)-  vind ik niks zo mateloos intrigerend als de processen achter marketing, sales en ondernemen begrijpen.

De processen achter mensen.

Wat maakt dat mensen handelen (of niet handelen) zoals ze handelen, wat motiveert hen, waar kun je in je bedrijf slim gebruik maken van de kennis die je hebt van psychologische processen?

Actie in de taxi = cool, actie in de taxi zonder dat je precies weet waaróm je juist voor een bepaalde actie moet kiezen? Niet handig en zonde van je tijd en energie.

Kennis en bewustwording van wat waarom de juiste actie of tool is, is key.

Op deze visual zie je bijvoorbeeld de Piramide van Maslow, een bekend model in de psychologische wetenschap, die beschrijft dat er pas een nieuwe behoefte ontstaat op het moment dat aan eerdere basisbehoeftes is voldaan.

Met deze piramide kun je héél veel successen en hack-ups in je business verklaren.

Neem content. Stel jij wilt een nieuw high-end product lanceren -hoog op de ladder qua waardering/erkenning en zelfontplooiing).
Je post en storiet jezelf suf en krabt je hoofd kaal bij het idee dat al jouw concullega’s wel succesvol op deze manier hun lancering uitverkopen maar bij jou klinkt er een echo.

Wat blijkt? Jouw doelgroep bestaat nog voornamelijk uit mensen bij wie de behoefte (financiële) veiligheid en zekerheid nog niet vervuld is. Ze hebben nog veel te weinig klanten, het is iedere maand sappelen om rond te komen; rot op met je purpose, ik moet gewoon de rekeningen kunnen betalen!

Of andersom; jouw content bevat vooral praktische zo-doe-je-dat tips, en uitnodiging om te engagen en bij te dragen aan de community. Hartstikke tof, maar niemand koopt.

Jouw echte ideale klant is daar namelijk al aan voorbij en heeft vooral behoefte om gezien te worden, niet om gefixt te worden. Ze wil groeien, en hoog ook; die tips van jou zijn voor haar been there, done that, bought the freaking t-shirt.

Door je te verdiepen in hoe deze processen werken bij jouw potentiële klant, kun je je content en copy, jouw hele businessproces effectiever maken.

Je wilt om deze reden alle lagen van deze behoefte pyramide aantikken in je communicatie. Jouw doelgroep bestaat namelijk ook uit een mix van mensen met verschillende behoeftes. Bij sommigen zijn de eerste lagen qua basisbehoefte al bevredigd, bij anderen zul je op een wat lager behoefteniveau moeten communiceren om hen te triggeren een aankoop bij je te doen.

Wil je leren hoe je gelaagder en completer, en dus effectiever kunt communiceren met je potentiële klanten, zodat jij en jouw exportstatus tot zijn recht komen en jouw potentiële klanten sneller bij je instappen?

In mijn nieuwe programma Leading Lines, leer ik je exact dat.

In Leading Lines laat ik je zien:

=> Hoe je je eigen unieke stem vindt en deze om kunt zetten in krachtige en onweerstaanbare content.

=> Hoe je door je plezier en flow in schrijven te vergroten, jouw conversie uit content en copy kunt verhogen

=> Waarom verhalen delen die op het eerste oog niks met jouw business te maken hebben, jouw expertstatus instant vergroten.

=> Wat je hebt te delen om ervoor te zorgen dat lezers aan jouw lippen hangen en binnen 3 regels weten; dít is er één van , dit MOET ik nu lezen 😍

=> Hoe je de diepere laag in jouw content & copy aanboort, waar je nu nog aan de oppervlakte blijft waardoor het je klanten kost

=> Hoe je effectiever en gerichter kunt communiceren zodat je praat tegen de juiste doelgroep met de juiste triggers

=> Op welke manieren je jouw eigenzinnige verhalen nog meer kunt inzetten naast geschreven copy &content (denk aan podcasts, video’s, e-mailmarketing, masterclasses en spreken)

Wat uniek is aan Leading Lines is dat het geen standaard “jij gaat zitten en luisteren naar hoe ik vertel hoe het moet” programma is. Het is een intiem mentorship, waarbij ik persoonlijk diep in jouw hoofd en dat van jou lievelingsklanten duik, zodat we op een mindblowing manier kunnen verwoorden wat zij nodig hebben van jou om te horen.

Ik leer je niet alleen hoe je je copy & content (geschreven, maar ook in podcasts en video -het juiste verhaal vertellen is voor álle vormen van marketing essentieel) naar een hoger niveau tilt, maar help je ook met de persoonlijke toepassing ervan. Ik ben jouw copymentor, wonderlijke woorden wizard, strategische ghostwriter en unieke tone of voice naar boven-tovenaar.

Er gaat geen tekst meer de deur uit van jouw hand zonder jouw unieke WOW factor.

Ik hoef jou niks meer te vertellen over hoe belangrijk het is dát je zichtbaar bent en on top of mind blijft bij jouw mogelijke klanten, zodat ze op het moment dat ze hulp gaan zoeken voor hun probleem, jou als eerste in gedachten hebben.

Leading Lines gaat jou helpen om jouw eigenzinnige toon te omarmen en daarmee boven de massa uit te steken, omdat je leert om onmiskenbaar herkenbare teksten te schrijven die de potentie hebben levens te veranderen.

Dit exclusieve copy mentorship programma is bedoeld voor ondernemende pioniers met een uniek geluid en er is plaats voor maximaal 10 deelnemers, zodat ik jou dicht op de huid kan zitten en de mooiste verhalen naar boven kan toveren.

Ik wil alles weten over Leading Lines 🖋
Voor de deelnemers aan deze exclusieve eerste ronde heb ik een waanzinnige deal, alvast vooruitlopend op Koningsdag morgen.

Morgen, op Koningsdag zet ik 24 uur lang een aantal superscherp tijdelijke deals online, maar de deal voor Leading Lines staat nú al voor jou open. Houd voor de rest van de supertoffe deals je inbox in de gaten op Koningsdag (morgen), want voor sommige deals is maar beperkt plaats!

Stap je vóór vrijdag 28 april in in Leading Lines, dan krijg je de volgende bonussen:

🎁 Exclusief toegang tot de 10 daagse PREQUEL voicenotes en uitdagende haakjes voorafgaand aan de start van de copy mentorship. Met deze voicenotes krijg je van mij al 10 opwarmertjes om je schrijf- en deelspier te trainen, zodat je goed warmgedraaid bent als de copy mentorship start op 8 mei a.s. (t.w.v. €100,-)

🎁 Een 1 op 1 Usual Suspects sessie van een uur; in deze sessie brengen we jouw persoonlijke schrijftopics in kaart, en heb je een superscherpe kapstok en rode draad voor AL je content, zodat je nooit meer verlegen zit om invalshoeken én je met jouw content bij jouw potentiële klant steeds raak schiet, omdat je exact weet wat jou onderscheid en wat jouw klant moet lezen om op de knop te drukken. Deze sessie heeft een waarde van €497,- en deze bonus geldt alléén voor deelnemers die vóór 28 april 10.00u instappen.

Ik doe mee en betaal in 1 keer🖋 (á €2500,- ex BTW)

Ik doe mee en betaal in 3 keer 🖋 (á €997,- ex BTW)

Ik doe mee en betaal in 6 keer🖋 (á €500,- ex BTW)

Leading Lines is een uniek copy mentorship voor ondernemende pioniers, die hun weg weten in de wereld van marketing, copy & content maar die een bezielde verdieping aan willen brengen in het verhaal wat ze met de wereld delen.Niet zomaar zichtbaar zijn en willekeurig vrolijke verhalen delen, maar met gerichte storytelling strategieën en effectieve marketing geweldige nieuwe klanten aantrekken.

Uplevel your writing game: met unieke copy roasts, stoomcabine copy creation hours, acting classes voor schrijvers, en direct toegang tot mijn copy & contentmeesterbrein tillen we samen de verhalen die jij met de wereld hebt te delen naar een hoger niveau.Ben jij bereid om jezelf op de grill te leggen om ervoor te zorgen dat jouw copy & content een woest aantrekkelijk crispy randje krijgt?

Dan is Leading Lines hét programma voor jou.Even met mij checken of wij matchen en ik denk dat dit de juiste investering is?
Kan altijd: druk gewoon op reply, als je wilt weten of dit het programma voor jou is, dan plannen we een korte en vrijblijvende call om te kijken hoe dit mentorship jouw schrijfskills een level hoger kunnen tillen.

De wereld wacht op jouw verhaal.

Kom je het vertellen?

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography