Dit GIGANTISCHE koopsignaal had jij bijna gemist 🙈

Claudia Verhey - Challenge - 11

“Weet je wat ik nou echt MEGA-irritant vind?”

Aldus 1 van mijn briljante coachees.

Ik kon wel 1000 dingen bedenken die ze mogelijk irritant zou vinden, dus ik waagde maar geen gokje.

“Vertel.”

“Dan geef ik een supergave challenge, ik geef alles, ik herhaal ALLES wat ik heb, reageer tot diep in de nacht op vragen, steek ze 80 veren in hun reet -en terecht ook, want ze gaan super goed aan de slag met de opdrachten en tips. Maar dan loopt mijn inbox en DM ook nog vol met; zou je persoonlijke feedback willen geven? Want ik kom er zelf niet uit, help!”

“En dat is erg, want?”

“Ja hallo, ze denken toch niet dat ik dat ook nog gratis ga zitten doen? Dat is juist waar ik ze betaald mee kan helpen! Ik kan de hypotheek toch niet betalen van complimenten? Snapt dan niemand de waarde van wat ik doe?”

Het was gewoon onrechtvaardig, zo was haar conclusie.
Een challenge geven is een bak met werk, zeker als je het nog niet zo vaak gedaan hebt.

Vier of vijf dagen op een rij het beste van jezelf geven, ik geef het je te doen.
De verwachtingen die je jezelf oplegt zijn vaak nog groter dan de verwachtingen waarvan je denkt dat de ander die van jou heeft.

Iedere dag moet extreem waardevol zijn, je wilt iedere deelnemer voldoende aandacht geven.

En als je dan dag en nacht aan het bikkelen bent, en mensen vragen om NOG meer, dan kan dat je emotie wel eens over het randje duwen. Denken ze nou echt dat ik DAT ook nog gratis ga doen?!

Het gevolg is dat het kan voelen dat je een teleurgesteld en gefrustreerd gevoel aan zo’n challenge overhoudt.

Alsof je het voor de kat zijn viool hebt gedaan.

Want hoe waardevol iedereen het ook zeiden te vinden: er koopt niemand.

“Realiseer je je wel dat dat vragen om ‘meer gratis’, precies is waar je ze wilt hebben?” zei ik.

Die mocht ik even uitleggen.

Het punt waarop je deelnemers aan je challenge (of net zo goed een webinar of een workshop), echt aan de slag gaan met wat je ze aanreikt, is ook vaak het punt waarop ze merken dat er A/ waanzinnig veel meer verbetering mogelijk is op het punt waar je ze mee helpt en B/dat het verrekte lastig is om het zelf te doen.

Dus als ze vragen om meer, om jouw persoonlijke feedback, om meer hulp van jou met datgene wat jij hebt wakker gemaakt, is dat geen plaat voor hun kop.

Het is ook niet brutaal.

Het is een KOOPSIGNAAL.

“Oh god,” zei mijn klant. “Je hebt gelijk. Dat weet ik eigenlijk ook wel. Ik ben vooral pissig op mezelf omdat ik dat niet goed weet bij te sturen.”

En dat is precies wat je hier te doen hebt.

Als jij je nou herkent in bovenstaande, : in de irritatie dat mogelijke klanten te veel van je vragen, het onderste uit de kan proberen te halen -jouw beeldvorming-, of je zoveel bij ze losmaakt dat je de stroom aan vragen bijna niet kunt handelen… stel jezelf dan de volgende vraag: kan ik dit ook anders bekijken, waar zit de kans?
Zit hier een koopsignaal in wat ik nu over het hoofd zie?


Dáár liggen je verkoop- en omzetkansen.

Doe jezelf een lol, stap over je irritatie heen en raap die euro’s op.

Je leads smeken er om om bij je te kopen en jij had het bijna gemist.

Ik ben heel benieuwd: is dit een waardevol inzicht voor je? En zo ja, wat kun jij dan doen om dit voor jezelf om te draaien?

Samen maakten we een plan om deze geïnteresseerde en enthousiaste klanten een aantal specifieke mails en follow-up communicatie te sturen waarin ze ze precies de triggers indrukten waardoor de deelnemers aan haar challenge gingen voelen dat die challenge heel waardevol was, maar dat als ze écht stappen wilden maken, dat ze dan het beste met haar konden gaan samenwerken.

Diezelfde avond appte ze me. Die 5 beschikbare plekken voor haar gave aanbod, waarvan ze niet meer had verwacht dat ze er meer dan 1 ging verkopen?
Alle vijf uitverkocht. 🎉

Het mooie is , omdat ik nog 1:1 met ondernemers werk, is wat ik met deze klant gedaan hebben 100% maatwerk.

Het laatste wat ik je namelijk zal adviseren, is namelijk om mijn aanpak of die van een klant die met die aanpak succesvol is geweest, te kopiëren.
Wat ik doe of wat die klant doet om aan nieuwe klanten te komen, hoeft voor jou niet te werken.

Ik stel me zomaar voor dat jij iemand bent die net als deze klant een fantastisch aanbod heeft, maar het lastig vindt om uit een situatie als deze zo veel mogelijk klanten te halen.

En dat jij iemand bent die relaxter wil ondernemen, zonder verkooptrucjes of gedoe, zodat consistent nieuwe klanten aantrekken op een manier die bij je past, de nieuwe standaard wordt

Én dat jij iemand bent die bereid is om in actie te komen en knopen door te hakken, en dus niet denkt dat eeuwig blijven sleutelen aan je aanbod succes gaat brengen.

Dan is mijn 1 op 1 mentorship Backbone misschien net wat jij zoekt. In dit programma hoef je niet eerst 88 masterclasses door te harken om iets te bereiken, maar focussen we direct en alleen op acties die jou binnen no-time meer klanten op gaan leveren.
Omdat het een nieuw programma is, snap ik het als je er misschien vragen over hebt.

Stuur me dan gewoon vrijblijvend een reply op deze mail, en ik adviseer je zonder andere agenda dan jouw succes, of dit het programma voor jou is. ❤️

P.S. Ik zie veel mensen heel driftig klikken op de infolink van het programma Backbone, misschien heb jij ook wel geklikt de afgelopen dagen.
Omdat je nieuwsgierig bent, of omdat je wel wilt instappen maar je twijfelt over welke versie je dan nodig hebt, over de prijs, of of je wel langere tijd met míj wilt samenwerken.

Weet dan dat als je wel getriggerd bent en een keer wilt proeven aan hoe het is om met mij te werken, er nog tickets zijn voor mijn live strategiedag Direction op 7 november, waar we in een compacte club jouw strategie van een fikse upgrade gaan voorzien. Je scoort je ticket HIER: www.claudiaverhey.nl/event

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography