De vraag die mijn klant stelde die haar 750 eu opleverde 💰
Er is 1 vraag die 101 van mijn 100 klanten stellen.
“Ik wil graag een tussenproduct creëeren tussen mijn traject en mijn gratis aanbod, want klanten vinden mijn traject vaak een te grote stap. Wat kan ik daartussen aanbieden?”
Een goede vraag: je wilt tenslotte dat jouw potentiële klant op een soepele manier door jouw zogenoemde klantreis gaat; heb je iets te bieden in iedere fase van het besluitproces waar hij of zij doorheen gaat, en help je ze met die producten ook steeds een stap verder?
En alhoewel ik voor al mijn klanten vaak zo zo’n product kan ‘uitpoepen’ (sorry voor de beeldenkers, dit bedoel ik uiteraard niet letterlijk ;)), gaf ik de klant die mij vorige week deze vraag stelde niet 1 maar 3 antwoorden op deze vraag:
=> Om te bepalen wat voor soort product je tussen je gratis aanbod en je grotere betaalde aanbod wilt zetten, mag je eerst zelf de volgende vraag beantwoorden: welke functie heeft dit product in a/de klantreis (zorg je voor bewustwording, lever je vooral kennis, leer je iemand een vaardigheid, ga je samen aan de slag om een probleem op te lossen of los jij het probleem volledig voor de ander op?) en b/in jouw verkoopproces: is het je bedoeling dat een deel van de mensen die dit product bij je kopen, doorstromen naar een groter product, of zijn ze met deze oplossing helemaal van hun probleem af?
Afhankelijk van de antwoorden op die vra(a)gen, krijg je dus een ander antwoord op deze vraag.
Wil je het tussenproduct bijvoorbeeld vooral als downsell aanbieden (dat wil zeggen, je biedt het alleen aan aan mensen voor wie je hoofdproduct (nog) een brug te ver is)?
Dan mag het er anders uitzien dan wanneer je dit als eerste aanbod positioneert waar al je potentiële klanten eerst doorheen mogen, en waarbij mensen die doorstromen een fijne bonus zijn.
Het probleem is echter vaak dat ondernemers bij een product als dit al een groot deel van het probleem van hun klant oplossen -“ik moet wel genoeg waarde bieden”-, waardoor klanten niet genoeg urgentie meer hebben om door te stromen naar een groter aanbod.
Een aanbod aan de voorkant, en dus ook zon ‘instapaanbod’, mag echt dienen als bewustwordingsaanbod. Denk bijvoorbeeld aan een websitescan (waar kan je website geoptimaliseerd worden), een proefsessie van een abonnement, een analyse die je met je klant nabespreekt waardoor je in kaart brengt waar het probleem zit…
Zodat je klant zich bewust wordt van waar het lekt en echt voelt; hier mag ik mee aan de slag, dit kan ik niet negeren.
Kijk hier dus kritisch naar als je een aanbod bedenkt als instapaanbod; op welke stap in de klantreis haakt dit aanbod in, en, wat is mijn doel met dit aanbod; oplossen of daarna een vervolgaanbod aanbieden?
=> Heb je deze twee vragen getackeld? Dan kom ik even door de bocht met mijn bullshit radar vraag.
Want je kunt wel wegduiken in een goedkoper, toegankelijker en dus schijnbaar makkelijker te verkopen aanbod; gaat dat je klant écht verder helpen? Of lost het maar een deel van het probleem op en blijft je klant zitten met een halfbakken oplossing…. Omdat je het zelf te spannend vindt om voor je duurdere aanbod te gaan staan?
Ik wil wedden dat als ik jou vraag wat jouw potentiële klant écht nodig heeft, , dat jij dan antwoord: “het volledige traject”.
Een losse sessie of een uitgekleed aanbod is misschien leuk voor de portemonnee van jouw klant, en op het eerste gezicht ook voor die van jou.
Maar in tweede instantie mag je denk ik concluderen dat jouw klant niet de juiste hulp krijgt, omdat jij het lastig vindt producten voor een hogere prijs te verkopen.
Dat is niet lelijk bedoeld; het is wel bedoeld om jou bewust te maken van welk probleem je te fixen hebt in je business.
Dit is een sales en een waarde-erkenningsissue, wat je dus niet oplost met het creëren van een ‘instapaanbod’.
Vaak krijgen mijn klanten een antwoord op hun vraag wat ze niet verwacht hadden, maar wat wel het antwoord is dat ze nodig hebben.
Zo ook met deze klant, die zich na mijn antwoord veel sterkte bewust was van haar waarde, dat ze daar voor mocht gaan staan, die ene potentiële klant terugbelde met de zin “Ik heb er nog eens over nagedacht..” en haar alsnog haar aanbod van 750 euro verkocht. 💪
Zomaar een vraag die je aan een businesscoach/ mentor/psycholoog kunt stellen.
In mijn nieuwe stoompan formule van de pilot ON TRACK/COPY QUEENS kun je niet 1 keer, maar maar liefst 12 keer in 2 weken jouw vraag aan mij voorleggen, waar je geen one size fits all antwoord op krijgt maar een persoonlijk antwoord, zodat het plan wat we samen bedenken ook voor jouw business gaat werken.
Zit je al te rekenen ? 12 keer een vraag stellen die jou 750 eu kan opleveren? 😍
En zal ik je dan eens vertellen wat dat kost?
44 eu (ex BTW).
Ja heus.
Maar 44 eu.
Ken je nie menen: ik pak snel die deal, voor je je bedenkt! 🙌
Om te gillen toch, of niet?
Je kunt je hieronder aanmelden voor deze superdeal, die nog maar 4 dagen geldig is. Vanaf 1 november gaat de normale programma prijs gelden (555,- per maand als je allebei de programma’s instapt).
Vanaf maandag a.s. (30 oktober) gaan we los met de eerste sessies.
Stel jij mij de gouden vraag die jou 750 eu per keer oplevert?
Mis deze kans niet en haak hier aan:
BUSINESSCOACH
Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam
.
Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland
© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography