Dé valkuil van multi-potentials => ZO voorkom je dat je er in valt 🙌

An,Aerial,View,,From,The,Village,Of,Beynac-et-cazenac,,Dordogne,,France.

Ben jij er ook zo eentje?

Een muliti-potential, multipassionate, multi-talent of multimens?

Je weet wel, zo iemand die HEUL VEUL dingen leuk vindt en ook nog eens HEUL VEUL dingen geweldig goed kan?

Met een hoofd barstensvol ideeën, zoveel dat het vaak gewoon oncomfortabel voelt?

Want MAN/VROUW, waar moet je heen met al die ideeën?!
Het past niet allemaal in je agenda, plus, dat wordt een CHAOS met promoten 🙈
Ze zien je weer aankomen als je wéér wat nieuws hebt bedacht!

Als je het dan toch probeert om allemaal te verkopen, dan merk je waarschijnlijk dat:

❌ De verkopen per aanbod tegenvallen (zeker als je dat vergelijkt met periodes waarin je je qua promotie op 1 aanbod hebt gefocust)
❌ Je vragen krijgt van leads: “wat is dit precies? en wat is het verschil met X en Y? Ik snap het niet goed/weet niet wat ik moet kiezen”
❌ Het overzicht ontbreekt. Je hebt het gevoel dat je heel veel laat liggen/niks helemaal af maakt.

Hierdoor denken veel van mijn (creatieve) klanten voor ze met mij gaan werken: zie je, ik moet me dus toch focussen op 1 aanbod, anders werkt het niet.

Mocht jij dit ook wel eens gedacht hebben, en daarvan balen, dan heb ik GOED nieuws voor je:

DAT HOEFT NIET! 🙌

En hoe lekker is dat, want het zou toch zonde zijn als 99% van jouw geniale ideeën zonder pardon in de prullenmand belandt omdat je nou eenmaal voor 1 ding moet kiezen? -* because, you know, who wants that?!-

Zodra ik hieronder met je heb gedeeld hoe het dan wel kan, denk je waarschijnlijk bij je eigen: Verhey, dat is echt achterlijk simpel.

En dat is het ook, maar dat zie je pas als je het doorhebt 🤪.

Komt ie:

In plaats van gedurende de week afwisselend steeds over een ander aanbod delen, doe je je promotie voor je producten niet meer door elkaar, maar achter elkaar.

Dus bijvoorbeeld 5 dagen achter elkaar over product X, dan weer 5 dagen achter elkaar over product Y, dan weer 2 weken over product Z. Op die manier breng je hyperfocus aan in je content, ook al is het betrekkelijk kort. Dat is voor jou helderder en voor je potentiële klant dus ook.

Zitten wel een paar tieniemienie kleine haakjes en oogjes aan:

🔥 Je mag echt besluiten dat KLAAR ook echt KLAAR is en rücksichtslos van het ene naar het andere aanbod over stappen. Als je een story maakt over product Y, dan niet zeggen ‘oh ja ps je kunt product X ook nog steeds bestellen hier’. Klaar is klaar, geef al je energie en aandacht aan het product wat je op dat moment aan het promoten bent.

🔥 Het is vet handig als de producten die je in de mix gooit, allemaal op hetzelfde prijs- en/of instap niveau zitten. Dan willen klanten namelijk gaan stapelen/verzamelen, die willen dan ieder nieuw product van jou hebben-hebben-hebben. Kun je ze aan de achterkant (in de follow-up van je instap-producten) een aanbod doen voor je hoofdaanbod of een ander duurder aanbod en zo steeds upgraden.

🔥 Houd in je achterhoofd: aan de achterkant mag je best een Chinese menukaart hebben, zolang je aan de voorkant maar niet iedere keerde hele menukaart probeert te slijten. In een restaurant werkt het ook beter wanneer de ober zegt; “we hebben vandaag de gestoomde zalm met hoisinsaus als special, die kan ik echt aanbevelen!”, dan wanneer de ober alle 26 suggesties van de kaart opsomt. Ik ben dan na 3 gerechten al de kluts kwijt en bestel meestal het verrassingsmenu 🤣, maar in het geval van jouw klanten…. Kans is groot dat ze helemaal niks bestellen.

Kleine disclaimer: natuurlijk is dit niet DE oplossing voor iedereen die met online producten werkt. Ik doe het zelf ook weer nét iets anders. Daarom is het zo belangrijk dat je goed kijkt naar welke klantroute en welke aanpak voor je marketing voor JOU het beste werkt, in plaats van dat je klakkeloos het systeem van iemand anders overneemt.

Omdat dat in je eentje best lastig te bepalen is, is dat waar ik al mijn klanten mee help.

Dat kan op verschillende manieren: helemaal zelluf in de DIY training GAMECHANGER (nu nog 111,- ex BTW ipv 333,-), of 1 op 1 in BACKBONE, met een kick-off van 1,5 uur met 3 maanden follow-up support om jouw systeem optimaal werkend te krijgen.

Er zijn nu nog 2 plekken voor het scherpe tarief beschikbaar INCLUSIEF feedback/ghostwriting op je content in een persoonlijk contentbestand. Na deze 2 plekken kun je deze content support er alleen nog in een upgrade bijkopen.

Even overleggen of dit wat voor je is? Mail me even terug of stuur me gewoon even een DMmetje. Ik laat het je ook eerlijk weten als dit voor jou een no-go is.

Heb een heerlijke dag vandaag!

P.S. Als jij ook graag je EIGEN route wilt vinden en wilt kunnen loslaten hoe de ‘goeroes’ het doen, start dan met mijn DIY strategie APK GAMECHANGER. In 1 ochtend (8 videootjes) doe je een stap voorn stap check-up van je strategie en maak je hem weer klaar en lekkagevrij voor 2025. De DIY training kost nu nog maar 111,- ex BTW: de prijs gaat het komende half jaar in stappen omhoog naar 777,-. Je checkt hem hier:

P.S. P.S. Ik heb op dit moment maar 2 plekken voor Backbone FREE aan voor een super scherp tarief van 333 eu per maand (3 maanden) -de eerste plek van de 3 is gisteren geclaimd-.  Na deze 2 plekken gaat de duur van het programma naar 4 maanden en de investering stijgt dus ook naar rato. Dan weet je dat even. ;).

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2025 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography