De dag die we niet bij naam gaan noemen… [waarom je niks met BF hoeft als je dat niet wilt]

Sale tag with Black Friday written on yellow background for Black Friday concept

Ze was wel nieuwsgierig naar hoe ik hier als businesscoach over dacht, zei in mijn DM.

Waar ze het over had?
Die vermaledijde Black Friday natuurlijk.

Ze vond het maar niks, dat BF als het gaat om fysieke producten alleen maar onnodige overconsumptie aanmoedigde.

En ik snap helemaal wat ze bedoelt; gisteren zag ik in “Eva ” hoe Eva Jinek volledig random ten prooi was gevallen aan een afzichtelijke paddenstoelenlamp die haar cookies net zo lang in haar face hadden geduwd, tot ze op de koopknop had gedrukt.

Had Eva niet nodig: maar toch gekocht.

Als consument kan het redelijk overwhelming zijn, Black Friday.
Maar als ondernemer mag je er ook wat van ‘vinden’.

Ik krijg van veel ondernemers en klanten in deze periode de vraag: moet ik er wat mee, met dat hele Black Friday? En vooropgesteld: je moet natuurlijk niks.
Als jij tof vindt om een vette deal de lucht in te slingeren op de grond Black Friday, doe vooral.

Je kunt op Black Friday hele leuke kansen pakken als ondernemer, als je:

📣 Het juiste aanbod plugt: kies bijvoorbeeld voor een aanbod wat je normaal gesproken niet aanbiedt, zodat er echt urgentie zit op kopen op de dag het BF weekend zelf. Liefst is het ook een aanbod waarvoor je niet héél veel dingen nog moet creëren, maar iets wat je zo van de plank kunt trekken of niet veel fysieke voorbereiding kost. Of iets wat je op BF verkoopt, maar wat pas over een week (of 2) plaats vindt zodat de voorbereiding ná BF kunt oppakken.

📣 Er je normale promotie en lanceringen niet mee in de weg fietst: wat ik vaak zie is dat er heel veel van de normale marketingactiviteiten sneuvelen als ondernemers een BF aanbod willen optuigen. En dat is zonde, vandaar heb je in de maanden daarvoor waarschijnlijk al naartoe opgebouwd. Wat er dan gebeurt, is dat je je eigen sales kannibaliseert omdat je er per se een Black Friday aanbod tussen wilt plakken. En omdat het voor je klanten onduidelijk is welke aanbod ze nu het beste kunnen kopen, kopen ze minder van allebei 😞. Het beste kun je dus, als je toch een Black Friday aanbod willen doen, ervoor zorgen dat het aansluit bij de rest van je pijplijn en dat het dus logisch in de rest van je aanbod en sales momentum past.

📣 Er voor gaat en dóór durft te promoten. Eén keer promoten is geen keer. Daar vang je misscchien je hele warme leads mee, maar omdat er al zoveel geroep toeter in de Black Friday periode, hebben mensen echt meer reminders van je nodig om op je aanbod in te stappen. Onderschat dat niet. Heb je daar geen ruimte voor? In je hoofd of in je agenda? Dan zou ik mijn kostbare sales momenten aan je gewone promoties besteden.

Wat ik hiermee wil zeggen is: wat je besluit ook wordt, wel of geen Black Friday aanbod: krijg alsjeblieft geen verschrikkelijke last van FOMO en “oh had ik maar “, op het moment dat je niet aan de Black Friday hype mee doet.

Het is net als met dat je tijdens de kerstdagen vreselijk spastisch doet over die extra schep aardappelgratin of het tweede chocolademousse toetje of dat dessertwijntje wat je niet kunt laten staan: van dat ene glaasje wordt je geen alcoholist en die ene schep romige gratin levert geen 10 kilo extra op.

Wat je tussen kerst en oud en nieuw eet en drinkt, gaat het verschil niet maken.
Wat je tussen oud en nieuw en kerst doet, WEL.

En zo werkt het ook met Black Friday, .
Of je wel of niet aan Black Friday doet als kennis ondernemer, gaat het verschil niet maken op je jaar omzet.
Beter maak je een plan voor de rest van het jaar, zodat je dáár het verschil mee maakt in 2025.

In mijn workshop GAMEPLAN 2025 laat ik je exact zien hoe ik zo’n plan in elkaar zet, zodat jij goed voorbereid bent op 2025 en je omzetdoel gaat nailen ❤️‍🔥.

Doe jij ook mee met de workshop GAMEPLAN 2025. -morgen, donderdag 28 november van 10.00u tot 12.00u, opname beschikbaar-, ?

Super als je er morgen bij bent!

P.S. Nog even goed doornemen waar de workshop over gaat?

In de LIVE online workshop ‘Gameplan 2025’ gaan we samen een plan voor 2025 maken aan de hand van jaarplan methode waarmee ik inmiddels tonnen heb omgezet . Met dit plan help ik je het jaar on fire te starten en maken we samen een plan om je omzet minstens mee te kunnen verdubbelen.

Je krijgt mijn template voor het maken van jouw eigen meest succesvolle jaarplan (of je nu 50k of 500k wilt omzetten 💪). Dat ’template’ -al kan ik het eigenlijk beter een guideline noemen, want je maakt er jouw eigen masterplan mee, ipv dat je het mijne kopieert- bestaat uit een 5 tal essentiële ingrediënten die samen bepalen of jouw strategie voor volgend jaar een succesrecept wordt of een ingezakte soufflé.


Wanneer wil je deze workshop volgen?

❤️‍🔥 Als je business ‘prima’ loopt maar je het gevoel hebt dat als je meer op je regisseursstoel zou gaan zitten, je er nog veel meer uit zou kunnen halen.
❤️‍🔥 Of juist als je resultaten grillig zijn en je maar geen grip krijgt op hoe je dat vlot kunt trekken
❤️‍🔥 Als je het gewoon lekker vindt om je plan samen te maken, omdat je het anders niet doet
❤️‍🔥 Als je het nu steeds voor je uit aan het schuiven bent of het voelt als het zoveelste ‘moetje’ op de stapel

Dus wil jij weten hoe ik ervoor zorg dat ik mijn omzetdoelen haal? Wil je meekijken met hoe ik van mijn WAT een duidelijke HOE maak? En samen de lijnen uitzetten voor jouw plan voor 2025?

Scoor dan nu meteen even je ticket 👇

https://claudiaverheybusinessmentor.kennis.shop/pay/gameplan2025

Kun je er niet live bij zijn, dan krijg je gewoon de opname om op je eigen moment te bekijken.


Pak jij je kansen bij de kladden voor het nieuwe jaar begint?

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography