Consistentie is niet het issue (fix dit WEL als je wilt groeien)

Foto - 1

Lees een gemiddelde businesscoach mail en het gaat over consistentie.

Iedere dag komen opdagen.
Iedere dag aan sales doen.
Iedere dag zichtbaar, organisch of betaald.

En is het niet iedere dag, dan in ieder geval in een ritme waarmee je following op jou kan bouwen.

Voorspelbaarheid, in de zin van consistent komen opdagen, laat je leads aan je plakken als vliegen aan de stroop.

Waarschijnlijk denk jij dus op het moment dat je je business wilt laten groeien: ik moet gewoon nóg consistenter zijn.

Maar het hele ding is, ….

Consistentie is NIET het probleem… ook al denk je waarschijnlijk dat als je consistenter bent, je meer zult gaan verdienen.

The naked truth is: dat wat je hebt gedaan en wat je op het punt heeft gebracht waar je nu bent, gaat je niet naar het volgende station brengen waar je wilt zijn.

Doen wat  je vandaag doet, gaat je dát opleveren wat het je vandaag oplevert; niet minder, maar ook niet meer -al valt er over dat minder misschien ook te twisten, want ‘magische methodes’ raken op een gegeven moment allemaal uitgewerkt omdat de markt verandert OF omdat jij verandert.

Stel je hebt nu een strategie die je naar 5K maanden brengt: dat is niet dezelfde strategie als de strategie die je naar 10K, 30K, of hogere maanden brengt.

Je bent waarschijnlijk uit je bedrijfsstrategie-jasje gegroeid zonder je daar bewust van te zijn, en daarmee zit er een limiet aan wat je nu verdient.

Een van mijn klanten draaide voorheen een omzet van ongeveer 3000-4000 eu per maand. Daar was ze helemaal niet ontevreden mee, maar toen we samen een paar fundamentele dingen veranderden in haar strategie, sprong ze in een paar maanden tijd naar maanden van minstens 10K per maand. Zonder er significant harder voor te hoeven werken.

Ze had alleen haar proces en aanbod slimmer ingericht.

Misschien spelen er bij jou ook wel dingen in je business waarmee je, zonder dat je het weet, het deksel op je groei houdt.

Ik noem er een aantal hieronder.

1. Je aanbod is niet schaalbaar

Als je in paniek raakt bij de gedachte dat je vanaf morgen 20 nieuwe klanten erbij hebt, omdat je bang bent dat je dan niet dezelfde kwaliteit kunt leveren…. Dan gaat er iets niet goed met de manier waarop je je programma hebt ingericht.

Als je je aanbod op een slimme manier hebt ingericht, zouden bij een flinke stroom aan nieuwe klanten, ze allemaal  dezelfde of betere resultaten moeten kunnen halen als nu.

Maar hier zie ik het vaak misgaan omdat ondernemers uitsluitend een 1 op 1 aanbod hebben -waardoor er een max zit aan de tijd die je in je klanttijd kunt stoppen-, of lopen ze in de groepssessies van hun programma enorm uit in tijd, omdat ze alle vragen goed willen behandelen.
Als je op dit moment alleen nog 1 op 1 klanten hebt, en je wilt NIET je prijs verhogen en/of high end gaan werken, dan zit er daarmee een plafond aan je omzet.

Wil je kunnen opschalen, dan is het de moeite waard om na te denken over het toevoegen van een groepsaanbod in je productaanbod, waarin je grotere groepen mensen kunt helpen zonder dat het je meer tijd kost.

Je hoeft niet meteen je 1 op 1 aanbod overboord te gooien; het kan prima naast elkaar bestaan, zo heb ik het op dit moment ook ingericht. Er komt een DIY programma aan de voorkant bij, en daarna kunnen mijn klanten doorpakken op implementatie in mijn programma ON TRACK, en voor wie maatwerk nodig heeft zijn er 1 op 1 strategiesessies, of mijn mentorships Leading Lines of Gamechangers.

2. Je klantreis/pijplijn is niet compleet.

Als ik het met klanten heb over waar de grootste issues in hun business zitten, dan zeggen ze regelmatig dat ze verkopen toch een dingetje blijven vinden.Maar als ik dan naar hun conversie vraag, is die eigenlijk dikke prima (voor jouw beeld: tussen de 30-50 % van je salesgesprekken mag converteren naar een ja, dan zit je top).

Het feitelijke probleem blijkt ergens anders te zitten: er vragen te weinig mensen zo’n kennismakingsgesprek aan!


Als je dan gaat terugredeneren, zie je dat die gesprekken niet (meer) aangevraagd worden omdat je fanbase niet groeit, en dat komt weer omdat je daar waarschijnlijk te weinig structurele aandacht voor hebt: het steeds verzamelen van nieuwe connecties!

Als je vissen uit de vijver vist en vervolgens opeet, moet je wel ervoor zorgen dat als je in de toekomst ook nog vissen wilt vangen, je steeds je vijver weer aanvult met nieuwe guppies.

Niet de meest sexy shit, maar wel broodnodig om je business overeind te houden ;).

3. Je begint iedere keer weer from scratch

Hoe vaak heb je al niet weer een nieuwe training, masterclass of opleiding gekocht, met de verwachting dat DIT nu ECHT het missende ingrediënt is dat je business succesvol gaat maken?

Hetzelfde geld voor je aanbod.
Het aantal producten dat je inmiddels hebt ontwikkeld, 1 keer hebt geprobeerd te verkopen -niet gelukt zoals je wilde- en wat vervolgens weer op de plank terecht is gekomen om weer wat nieuws te gaan maken -wie weet gaat dat wél verkopen-, is niet meer op 1 hand te tellen.

Wat als je vanaf nu je meest veelbelovende aanbod erbij zou pakken, dit keer op keer zou evalueren en bijslijpen, optimaliseren, en automatiseren?

Voel je dan dat daar VEEL meer resultaat uit zou komen dan wanneer je steeds opnieuw begint?

Misschien vind je het ‘saai’ om steeds hetzelfde te doen.
Maar het wordt pas echt saai als je agenda leeg is omdat je te weinig klanten hebt of je te weinig intellectuele uitdaging krijgt omdat je aanbod niet meegroeit met wie je bent, omdat je het niet de kans geeft te evolueren.

Op 10 paarden wedden die elk maar 20 meter rennen, geeft minder kans op de jackpot dan op de 3 beste paarden van stal wedden die alle drie de race uitlopen.


Er zijn dus een aantal codewoorden voor succes, zo blijkt.

Focus.
Slim inregelen.
Doorzetten.

Dát leidt naar groei.

In mijn gratis masterclass FOCUS op GROEI die ik woensdag 17 april om 10 uur geef, laat ik je zien welke elementen er in een slimme groeistrategie voor jouw business moeten zitten om deze structureel en slim te kunnen opschalen, zonder dat jij dubbel zoveel uren hoeft te draaien én zonder dat het saai wordt ;).

Klik hieronder om je aan te melden, ook als je er niet live bij kunt zijn, want je krijgt de opname nagestuurd.

Meld je aan voor de masterclass FOCUS OP GROEI

Zie ik je woensdag?
Happy to help!

P.S. De masterclass zou ik eigenlijk vanmorgen geven, maar daar kwam helaas een urgente prive situatie tussen -niks ernstigs, wel dringend ;)-, vandaar dat hij is verzet naar woensdag.

In de masterclass doe ik een uniek aanbod voor mijn nieuwe DIY programma Take The Lead. Yup, dit programma heeft nog dezelfde werknaam als mijn allereerste online groepsprogramma – brings back sweet memories ;)-. Ik sluit niet uit dat het nog anders gaat heten; voor de kwaliteit van het programma maakt het geen verschil. Dit programma is bedoeld voor ondernemers die al even meedraaien en hun strategie for once and for all optimaal (opnieuw) willen inrichten, zodat ze hun business sneller kunnen laten groeien. Een strategie die past bij jouw bedrijf, bij wie jij bent en bij wat je nodig hebt om jouw dromen te verwezenlijken.

Ditzelfde kunnen we ook doen in een 1 op 1 strategiesessie. Wil je tempo maken en direct persoonlijk aan de slag met een voor jou unieke koers? Reageer dan op deze mail met in de onderwerp regel ‘1 op 1″ of stuur me even een DM op Insta of LinkedIn, dan kom ik bij je op de lijn.

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography