Blue Monday moe? Deze 5 tips om van een zeikgevoel af te komen wil je WEL lezen.
Ben je ook zo Blue Monday moe?
Met al die mails in je inbox over Blue Monday, zou je bijna last van FOMO krijgen als je GEEN last hebt van Blue Monday.
Als je de media mag geloven, zijn we met ingang van vandaag allemaal hartstikke depressief, gefrustreerd, moedeloos, wanhopig.
Omdat we ons gave dingen hebben voorgenomen per 1 januari en er is weer niks van terecht gekomen.
Persoonlijk denk ik dat het allemaal wel mee valt.
Een blue gevoel is niet alleen maar gekoppeld aan Blue Monday, net zo goed als dat Blue Monday misschien voor jou wel eens de gaafste dag van het jaar kon gaan worden.
Dat bepaal je namelijk helemaal zelf, of je je blue voelt of niet.
En ben je toch een beetje aangestoken door het Blue Monday virus, heb je geen zin om vandaag te werken of hebben al je inspanningen de afgelopen weken om van je business een succes te maken nog niet veel resultaat gehad?
Ik heb 5 trucs voor je die je zo uit de hoge hoed kunt toveren om van Blue Monday (weer) een te gekke business dag te maken.
Komen ze.
1. Deel een gave review
Zoek vandaag een mooie review van een klant op en deel die op je social media. Er is niks fijner dan weer even lezen of horen waar je andermans leven mee hebt veranderd of welke resultaten iemand met jouw hulp heeft bereikt. Geeft niet alleen je gevoel, maar ook je business een boost. Enne, plan er om die reden ook meteen een paar in om de komende weken te delen.
2. Bel een business buddy.
Deel de successen met elkaar die je de afgelopen weken of het afgelopen jaar WEL gehaald hebt. Ik voorspel je, het zijn er altijd tig meer dan je nu vanuit je Blue Monday stemming kunt overzien. Door het met een business buddy te delen ga je er weer anders naar kijken en de ander kan je helpen om de waarde te zien in iets wat je zelf al ‘for granted’ neemt.
3. Schrijf een post of blog over je allerleukste klant.
Duik diep in het probleem waar ze aanvankelijk mee bij je kwam en hoe je haar hebt geholpen om een transformatie door te maken waardoor ze nu dat ene probleem voor altijd getackeld heeft. Als kers op de taart deel je in de post 1 waardevolle tip die deze klant ook op weg heeft geholpen. Zo’n post is niet alleen voor jezelf een ‘oh ja’ moment, maar je lezers zien ook wat de impact kan zijn van met jou werken.
4. Ga iets leren waarmee je substantieel aan je business bouwt.
Niet meteen een opleiding van een jaar (veeeeel te groot voor Blue Monday). Koop bijvoorbeeld een boek over een specifiek onderwerp waar je meer over wilt weten of waar je nog wat over te leren hebt. Of check bijvoorbeeld mijn ultrakorte videoserie om makkelijker je dienst te verkopen. Lees mijn e-book met 8 superwaardevolle marketingtips die je vandaag nog kunt toepassen om meer interactie en daarmee omzet te genereren met je marketingacties. Claim een uur vandaag om dat te lezen of te bekijken, en ga meteen met wat je hebt opgestoken aan de slag vandaag. Formuleer minimaal 1 klein actiepunt wat je bij kop en kont kunt pakken vandaag. Niet een hele lijst, 1 ding. Hartstikke effectief, en moet je eens kijken wat een heerlijk gevoel je dat geeft.
5. Geef iets gratis weg.
Je kennis, een lijst met gratis tips, een handige checklist, een half uur van je tijd. Van geven wordt iedereen blij, zeker als je geeft zonder er iets voor terug te verwachten. Pay it forward, in time it will return to you.
Zit er wat voor je bij? Ga je 1 van de tips toepassen vandaag, of heb je geen last van Blue Monday? Wil je me dat hier laten weten?
Heel veel sterkte….. euh, ik bedoel heel veel plezier vandaag!
Liefs, Claudia
P.S. De tips die ik hierboven geef, zijn natuurlijk niet alleen op Blue Monday handig. Ze werken op iedere dag waarop je last hebt van een dipje in je business of in je mindset. Print ze uit en hang ze ergens waar ze je kunnen inspireren.
BUSINESSCOACH
Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam
.
Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland
© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography