Wat je MAG met Black Friday (en het is niet wat je denkt)

Sale tag with Black Friday written on yellow background for Black Friday concept

Ik doe niet aan Black Friday.
Hell, ik slinger een maand lang de ene na de andere super-bargain in je mailbox, ik vind het wel gezegend 😂.

En voor je deze mail wegklikt -hè bah weer dat ordinaire Amerikaanse Black Friday gezeik-, doe toch maar niet, want ik ga je niet dwingen om iets met Black Friday te doen. Helemaal niet zelfs.

Mag je lekker helemaal zelf weten.

Of je nu lekker wilt knallen volgende week vrijdag of in een emmertje wilt kotsen bij de gedachte alleen al aan Black Friday: ik wil je een paar dingen meegeven die ik ALTIJD meeneem in mijn overwegingen als het gaat om het verkopen van een aanbod. Of dat nu op B.F. is of op één van de andere 364 dagen van het jaar.

Er zijn namelijk best een aantal heul genuanceerde dingen te zeggen over Blak Friday. Of over verkopen en extra incentives om te kopen in het algemeen.

🤑 Laat je liefst niet verleiden om te gaan stunten met halve prijzen en kortingen tot 70%, 3+ 80 gratis aanbiedingen (afijn, je kent ze).

Je wilt niet in de situatie komen dat een klant net bij jou is ingestapt op basis van vertrouwen -vaak legt een klant een flinke psychologische weg af voor ze tot een aankoop overgaat van meer dan een paar honderd euro-, zeg voor bedrag X.

En dat je dan een week later omdat het Black Friday is, hetzelfde traject eenmalig aanbiedt voor bedrag X, door de helft.

Maak je niet zo’n goede beurt mee bij de klant die net was ingestapt voor het volle bedrag en hard op weg was een goede ambassadeur voor je te worden.
Ken je nu shaken. 🙈

Plus; je dienst is niet ineens op dag X de helft minder waardevol toch?

Korting geven: het werkt heus. Anders was het vandaag ook niet zo druk op je tijdlijn en in je mailbox.

Maar vaker werkt het niet. Heb je deze klanten op de verkeerde energie aangetrokken.

Als jij denkt dat je klanten alleen maar bij je kopen als je een flinke korting weggeeft… is je product of dienst dan wel een echte no-brainer als het gaat om het resultaat of het inlossen van een verlangen?

Gaan klanten dan echt voor jou, of kiezen ze jou omdat je de goedkoopste bent?

🎁 Waar ik wel graag mee werk is bonussen. Waarom? Omdat je daarmee mensen die TOCH al nadachten over het doen van een aankoop bij jou, een extra nudge geeft om de knoop door te hakken. De bonus is dan een instant beloning voor het feit dat ze eindelijk hebben gekozen (yeah 🙌).

Je klant mag (zeker als je een kennis- of transformatiedienst verkoopt) EERST voelen dat ze het met JOU wil doen, voordat ze ja zegt op de verpakking (de vorm van het aanbod dan wel de prijs van het aanbod).

Ik werk het liefst met klanten die voelen dat ik ’the one’ ben. Dat gevoel krijgen ze nooit door de prijs van je product, maar door de waarde die ik ze bied in bijvoorbeeld een eerste coachcall, een masterclass of in mijn weggevers. Door aan me te ‘proeven’, dus. Dat bepaalt of je de hele maaltijd wilt bestellen.

Je gevoel over iemand is niet te sturen met 500 eu meer of minder.

🕰️ Als je rond Black Friday een speciaal aanbod wilt doen, gebruik urgentie in tijd dan vooral om extra de ruimte te nemen je aanbod te promoten.
Je hoeft er niet per se een deadline aan te hangen.
Wanneer iemand besluit of hij/zij iets wil kopen, is dat lang niet altijd op het moment dat JIJ bedacht hebt dat ze moeten kopen (of dat een Amerikaanse uitvinding heeft bedacht dat we allemaal moeten kopen ;)).

Het gevoel dat het klopt met iemand dient zich niet om stipt 8.00u ’s ochtends aan op 25 november met een alarmpje uit je telefoon.

Dat kan ook zijn als je woensdagavond onder de douche staat, naar de trein fietst over 2 weken of als je volgende maand onderuitgezakt zit naast de kerstboom met een borrel op.

Als je DAT voelt, is er altijd een deal die bij je past.

En ja, ik heb ook deals in deze 30 dagen waardevolle mails challenge met een deadline er op.

Maar die deadline is voor MIJ praktisch of strategisch ingestoken, niet om zoveel mogelijk omzet te maken.

Bijvoorbeeld dat ik maximale hoeveelheid deelnemers kan aannemen voor de Sleurmetamorfose omdat ze anders niet in mijn agenda passen.

Of dat je je op tijd aan wilt melden voor een masterclass, zodat je hem LIVE kunt bijwonen en er veel meer resultaat uit haalt dan wanneer je alleen de opname kijkt. (about this; je kunt je NU NOG aanmelden voor de Masterclass RIJK van straks om 10 uurwaardoor je acuut in een weldadig gevoel van potentie kunt zakken zo aan het begin van je weekend.)

Of dat je een aankondiging doet van een aanstaande prijsverhoging die je per datum X doorvoert in je systeem en dat je mensen die toch al wilden instappen de kans geeft nog van het voordeliger tarief te profiteren.

Niet harken dus, maar kijken naar mijn strategie; wat wil ik bereiken, wat is mijn doel? Soms hoort daar een Black Friday deal bij, soms niet.

Kijk dus -volgend jaar of dit jaar nog, als je nog niet besloten hebt- kritisch naar OF je een Black Friday deal wilt aanbieden -of welke ‘hypegevoelige’ deal dan ook-, of dat je alleen maar bang bent de boot naar veel omzet te missen. Past het niet in je strategie, of vind je het vervelend om je product voor lage prijzen weg te geven? Doe het dan lekker niet.

De acties van deze 30 dagen waardevolle deals challenge staan t/m 16 december online.

Niet uit valse urgentie, maar daarna schakel ik mijn business werkzaamheden af voor de feestdagen. Dus een hele natuurlijke deadline voor mij.
En zo zijn er voor jou ook vast deals, waar je EN urgentie op tijd in kunt gebruiken maar ook bij je eigen gevoel van ‘zo verkoop ik het liefst” kunt blijven.

Alles draait, lieve , om of je jezelf TOESTEMMING geeft om te verkopen op de manier waarop je graag en goed verkoopt.

Dat laatste vindt niet iedereen even makkelijk.

Want er zit onbewust nog een hoop MOETEN op dit soort besluiten en te weinig MOGEN.

Want:

– Mis ik niks qua mogelijkheden als ik niet mee doe?
-Vinden mensen me een haaibaai of een spammer als ik WEL aan Black Friday meedoe?
– Op dit aanbod zit niemand echt te wachten toch? Heeft het wel kans van slagen?
– Ben ik nu niet iets te eager?

De deal van vandaag is een HELE bijzondere.
Ik heb een speciale audio voor je opgenomen waarmee je jezelf toestemming kunt geven je eigen pad te volgen, als irrritante stemmetjes in je hoofd je daar soms in belemmeren.

Door deze UNLOCK – PERMISSION audio zet je jezelf weer achter de knoppen van jouw besluiten.
Het is JOUW bedrijf.
JOUW feestje.
Stuur het op JOUW manier.

En deze UNLOCK- PERMISSION audio zet je direct aan.
Zo vaak te beluisteren als je wilt.
Waar je ook bent. Wanneer je hem ook nodig hebt.

Voor maar -doe eens crazy- 7,- ex BTW.

Je scoort je toegang tot de audio HIER en kunt hem vandaag nog beluisteren:

https://useplink.com/payment/kgS58ZnbAeaaFKbXJTUPm/

Van mij heb je alvast TOESTEMMING. 🔥

Tot morgen mooierd,

Liefs, Claudia

Claim hier de deal van dag 8 (UNLOCK PERMISSION AUDIO)

Laat een reactie achter





BUSINESSCOACH

Businesscoach Delft
Ondernemerscoach
Businesscoach Den Haag
Businesscoach Rotterdam

.

Businesscoach Leiden
Businesscoach Friesland
Businesscoach Zuid-Holland

© 2019 - 2024 Claudia | Huisstijl design: Professionals in Design | Website ontwerp & bouw: Laura Loos | Fotografie: GD&P, Studio Veerle, Annick Roza Photography